Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Chievo-Cagliari
Resultat? 0-0
Väderlek? Regn
Spelkvalitet? Låg
Publikintresse? Svalt
Hörnstatistik? 1-0
Skott på mål? 0-1
Conti varnad? Ja
Tilltugg till matchen? Folköl & snus
Bisyssla? Ja, jag kollade på skrothögar till salu i Chile. FIAT, Lada, Datsun osv
Chilenare på planen? Ja, han sköt upp en straff på läktaren.
Mår vi bra? Ja ganska. Det enda som sabbar denna optimala nergångna sunkighet är att digitala reklamskyltar höll på & blinkade hela matchen som om det var ett köpcentra eller diskotek.
En fin match som fångade kvintessensen av Calcio. Möjligen var det briljansen som saknades. En fantasista som kunde göra det oväntade. Cossu kunde inte riktigt skapa magi på en regnig och svårspelad Bentegodi.
Det blev istället ett ställningskrig och en kamp. Båda lagen visade goda taktiska egenskaper och god moral. Framförallt stod kampen på mittfältet, och det skapades få målchanser. Två tränare som har med sig spelarna. Egenskaperna finns där men inte riktigt möjligheten att utföra dem. Naturligtvis Pinillas straff, som borde ha avgjort, men resultatet blev omgångens enda mållösa match.
Det har varit många matcher där Cagliari har tappat poäng. Man borde ha haft betydligt fler än de 21 poäng som de nu ståtar med. Skulle kunnat ha varit med och nosat på europaplatserna. Men poäng förtjänar man inte, utan erövrar.
Det som har saknats är en målskytt i form som sätter de lägen som trots allt skapas. Samtidigt så gillar jag verkligen Ibarbo, Pinilla, Nenê och Sau. Man har ett välbalanserat och gediget lag, med god moral. Fin balans mellan veteraner, i bästa ålder och unga talanger. Inspelade tillsammans och i en taktik som man har gjort till sin egen.
Adan
Pisano Rossettini Astori Murru
Ekdal Conti Nainggolan
Cossu
Pinilla Sau
*
Från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Så Nainggolan är i princip klar för Roma, skapligt köttigt mittfält om alla spelare stannar.
Ryktena om Nainggolan fortsätter. Men väl ännu något osäkert var han hamnar? Och samtidigt som jag verkligen vill ha kvar honom så förstår jag om han lämnar. Dessutom verkar det som att Cellino i vanlig ordning får ett hyfsat pris. Ca 9 milj euro för 50 %.