Resultat: .
0%
röster
2012-11-03, 22:40
Medlem
Vad skönt att Inter kunde reda ut det trots den miserabla starten ikväll.
Seger med 3-1 på Juventus Stadium är grymt imponerande!

Nu är det bara en ynka poäng som skiljer i toppen. Ska bli spännande att följa fortsättningen.
2012-11-03, 22:45
Medlem
Spinnacers avatar
Det blev en härlig calciokväll. Målfyverkeri i första, och stor dramatik i den andra. Vilket inhopp av Guarin - bakom båda målen.

49-1

Kul för ligan!
Senast redigerad av Spinnacer 2012-11-03 kl. 22:49.
2012-11-03, 22:46
Medlem
Man har blivit rejält bortskämd på den senaste tiden när Juventus inte förlorat en match på 49 omgångar i sträck. I kväll tog den tyvärr slut men ack vad stolt blir över klubben!
2012-11-03, 22:53
Medlem
Juve kan dra åt helvete.
2012-11-03, 23:00
Medlem
Saandros avatar
Grattis Inter! Helt klart rättvist. Inte bara för att ni spelade mycket bättre också för att vårat mål var offside. Är besviken att vi inte kunde stänga matchen första 20 minuterna. Helvete vilka lägen. Men inga mål. Det måste vara skönt att ha en målskytt i laget. Typ en Milito.

Är jävligt stolt över att ha levt, varit glad, ledsen, förbannad över alla kryss osv, under 49 raka obesegrade matcher i ligan. Förlusten skulle komma någon gång. Och såklart är det mot Inter.. Så är fotbollen. Det är därför vi älskar den.

Det är kul att läsa på Svenskafans forumet i Milans forum. Glada att rivalen Inter vann och att inte Juventus tog deras 58 rekord. "INGEN SLÅR VÅRAT REKORD". Det som gör mig förbannad är att knappt någon kunde prata eller kanske inte ens var födda då Milan tog det. Vet inte varför. Ett mot argument till det är ju att man inte kan stolta om 30 scudetti bara för man inte varit med om alla.

Nåja.

Måste bara tillägga att jag och min Inter kompis diskuterade matchen igår och jag sa att det skulle vara jobbigt om Juvntus gör mål snabbt. Hatar snabba mål. Psykiskt jobbigt. Dessutom sa vi att det skulle vara tråkigt med domarfel som blir förödande. Haha.
2012-11-03, 23:06
Medlem
Marcens avatar
Bästa calcio-kvällen på länge! Nöjer mig med dom orden. Skål!
2012-11-03, 23:53
Medlem
Sia-Inters avatar
Senast jag grinade på grund av Inter var det Inter-Schalke.. Ikväll brast det riktigt rejält. Det går inte att förklara, men när vi gjorde 1-2 så ville det bara brista. Höll in det och det var jobbigt som fan, men ville ju inte jinxa. Mina vänner hade pissat på mig om jag börja med glädjetårar vid 1-2 och Juve sedan hade vänt.. När Palacio sedan gör 1-3 brast det bara. Det var sjukt och ikväll skrevs sidor i våran historia. Det må låta löjligt att prata om historia efter den här vinsten, men vi vi vinner ytterst sällan mot Juventus och inte heller på det här sättet. 1-3 påminner img om en match 2003 eller något när Cruz gjorde mål mot Juventus, idag var det två andra argentinare som ledde det här. Mot Juventus på deras stadio där de varit oslagbara. Rutade ned några rader efter matchen som förklarade lite av känslorna, men det räcker med ett ord. Tack
2012-11-04, 00:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Helt klart säsongens match så här långt, och det är trevligt att konstatera att åtminstone två Serie A-lag har riktigt bra uppställningar över hela linjen + bra bänkar. Om nu bara Milan kunde få in någon som sitter mindre tajt till än Berlusconi så kan det bli 1990-tal all over again :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
När Palacio sedan gör 1-3 brast det bara.

Så ska det låta!

Gissningsvis blir det ett La Liga-scenario nu där Juve + Inter springer ifrån resten av lagen, och så får Lazio, Napoli, Fiorentina och kanske något till lag slåss om sista CL-platsen och den inte så eftertraktade "bronsmedaljen".

För Torinos del räcker la salvezza gott tror jag.
2012-11-04, 00:05
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Helt klart säsongens match så här långt, och det är trevligt att konstatera att åtminstone två Serie A-lag har riktigt bra uppställningar över hela linjen + bra bänkar. Om nu bara Milan kunde få in någon som sitter mindre tajt till än Berlusconi så kan det bli 1990-tal all over again :-)

Gissningsvis blir det ett La Liga-scenario nu där Juve + Inter springer ifrån resten av lagen, och så får Lazio, Napoli, Fiorentina och kanske något till lag slåss om sista CL-platsen och den inte så eftertraktade "bronsmedaljen".

För Torinos del räcker la salvezza gott tror jag.

Napoli är dock med i titelracet i allra högsta grad ifall man vinner imorgon. Då är man bara 3p efter Juventus och truppen är det definitivt inte dålig, även om den ser något sämre ut än Juventus och Inters.

Fast bara för att de har chansen att haka på nu, så gissar jag väl att det blir typ 0-0 borta mot Torino imorgon, eller att man förlorar med något uddamål. Torino är luriga och Napoli har ofta problem på bortaplan mot de flesta lagen.
2012-11-04, 00:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag tycker inte Napoli ser lika spetsiga ut denna säsong som tidigare. Tappet av Lavezzi kommer att straffa sig, inte minst eftersom truppen alltjämt är ganska tunn. Tror de hänger med hyggligt i toppen, men de kommer att ta en del förluster och oavgjorda matcher där topp-duon tar 3 pinnar.

Milan såg rätt pigga ut idag även om de hade en rejäl mängd tur också, kanske kan de sega sig upp mot toppen. Och så har vi den stora operan Roma förstås...
2012-11-04, 10:10
Medlem
Hade gäster, så var tvungen att vara social under tiden jag såg Calcio.

Allegri verkar ha hittat någorlunda rätt. Små finjusteringar så bör det kunna arta sig. Tanken med spelare som vågar fylla på och ta avslut, verkar äntligen fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Helt klart säsongens match så här långt, och det är trevligt att konstatera att åtminstone två Serie A-lag har riktigt bra uppställningar över hela linjen + bra bänkar.
…
Jo, men om man tar ut den bakfulle juggen och sätter in Preben, så har det ingen betydelse att man har starka kort i form av Quagliarella och Matri på bänken…

Tillägg:
Starkt inlägg av Sia...
Senast redigerad av Brille68 2012-11-04 kl. 10:13.
2012-11-04, 11:15
Medlem
David Pruttons avatar
Underbar kväll igår, verkligen!
Riktigt njöt av att se tjuvarna bli besegrade hemma i sin egna borg.
Underbart!

Flera har redan nämt det och jag har inget speciellt att tilläga, snarare understryka.
IL PRINCIPLE! Vilken jävla karl alltså.

Parma har annars och lite i skymundan inlett säsongen förtroendeingivande, gillar att det finns en viss stabilitet i laget.
En bra grund att bygga på, helt klart.
Jag var orolig att Giovincos uttåg ur klubben skulle innebära lite "luften ur", men det verkar snarare som vi fått ett stabilare och mer sammansvetsat lag. Det glädjer mig.

Vi får väl se idag - menar vi allvar med en, ska vi säga topp sju placering så är det väl bortmatcher likt dagens mot Pescara som man bara "ska" vinna - oavsett hur spelet ser ut. Blir en spännande match och en fingervisning i det lilla om vad vi ska förvänta oss i år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in