Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Är det så? Kravet "Du ska inga andra Gudar hava jämte mig", antyder att Gud ansåg att det förelåg konkurrens.
När Gud säger att "Du ska inga andra gudar hava jämte mig", så syftar han till att man inte ska dyrka andra gudar. Och med "gudar" menas allt som går att dyrkas. Några exempel på något som kan dyrkas är pengar, makt, sitt ego, DFSM osv.
Citat:
Oh! Det är en teologiskt fråga av stor vikt som du (utan att tänka på det) berör? Varför är pirater och inte kockar DFSM:s utvalda. Ligger en gudomlig kompromiss bakom det faktum att vi då och då bär pastasilar på huvudet (eller gjorde de ursprungliga piraterna det?) Så många frågor - outgrundligt äro pastans vatten.
OM piraterna hade pastasillar på huvudet? Det vet jag inte. Det kan du undersöka
Citat:
Varför då dessa ständiga uppmaningar?
Dessa uppmaningar är till för de som ingår i detta system. Eftersom du inte ingår i detta system, gäller denna regel inte för dig. Jag som följer detta system, bör inte ha andra gudar vid sidan om Gud. Detta för att jag inte ska störas av andra sekundära saker, istället för det primära.
Citat:
Se vad som hände när några tillbad en guldkalv. Gud blev jättearg och skickade instruktioner (enl ovan). Jesus gjorde också klart vad som gällde: Du skall älska Herren, din Gud, med hela ditt hjärta och med hela din själ och med hela ditt förstånd” (Matt 22:37).
Gud blev arg när israeliterna(inte alla) dyrkade en guldkalv. Detta hände eftersom de ingick i detta system och de trodde på Gud efter att de fick skåda Guds mirakel.
Citat:
VEM kommenderar någon att älska och utlovar straff om så icke sker? Blott en psykopat, min gode Kunskap1.
Psykopat? Nej, varför det gode Tinuviel? De som blir utlovade straff är de som ingår i Guds system och bryter mot hans lagar. Du behöver inte bli straffad, eftersom du inte ingår i detta system. Däremot kan jag bli straffad om jag skulle bryta mot denna regel.
Citat:
Nej. En av dem existerar (säger magkänslan), den andra inte.
Ja, en av de existerar säger magkänslan. Eller hur Tinuviel?
Citat:
Men visst, vi kan leka den leken och då konstatera att beskrivningen av DFSM i Den Helige Skrift (The Gospel of The Flying Spagettimonster) beskriver en varelse vitt skild från den Abrahamitiske psykopaten till Gud.
Varför skulle min Gud vara psykopat? Nej, Tinuviel han är ingen Psykopat. Han är kärleksfull och älskar sin skapelse. Varför skulle han straffa en god människa som dig Tinuviel?