2013-10-01, 12:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Som kunskap1 förmodentligen skulle ha ursäktat med:

Du kan ju alltid skaffa dig nya.

Jag hoppas att Tinuviel kan plocka fram något från den heliga skriften som belysar att DFSM inte är så. Jag är inte så kunnande om pastrinala citat ännu.

Jag tror inte att det nämns och förklaringen är troligen att tanken att det är okej att döda barn så länge de ersätts med nya barn är så befängd att DFSM inte förutsåg behovet av att ens behöva bemöta sådana vansinnigheter.
Citera
2013-10-01, 12:22
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Som kunskap1 förmodentligen skulle ha ursäktat med:

Du kan ju alltid skaffa dig nya.

Jag hoppas att Tinuviel kan plocka fram något från den heliga skriften som belysar att DFSM inte är så. Jag är inte så kunnande om pastrinala citat ännu.
Nja tror varken grabben eller matvraket skulle ha köpt den där retoriken fullt ut lol.
Du får nog finslipa lite på den innan de skulle köpa att de var mina ägodelar och var bara att skaffa nya lol.

Men när vovven glad i hågen över husses generositet springer iväg med söndagsmiddagen så vette fasiken om det inte varit på tapeten ibland... Tog den filuren så sent som förra veckan med oxfilén i munnen, önskar jag hade haft en kamera så jag kunnat filma reaktionen på hundfaan när han vart påkommen. Obetalbart. Som tur var hade han inte bitit igenom aluminiumfolien så vi slapp äta fryspizza...

Men det visar med all klarhet hur man såg på människors värde på den tiden.
De var härskarens egendom.
Citera
2013-10-01, 13:19
Medlem
Bogomils avatar
Re Tinuviel:

Jag tackar för din information, syster. Jag visste att jag kan lita på att du kan dom heliga texterna.

Mitt närminne är som en sil, vilket visserligen gör att jag är närmare DFSM, men i det mundana livet kan vara ett problem.
Citera
2013-10-01, 13:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nja tror varken grabben eller matvraket skulle ha köpt den där retoriken fullt ut lol.

Det förutsättar att nån bryr sig om att fråga dom först. Det är ju en fråga om att välja premisser om vem som öht har rätt till en åsikt .... om något.

Citat:
Du får nog finslipa lite på den innan de skulle köpa att de var mina ägodelar och var bara att skaffa nya lol.

Nu var det egentligen inte MIN åsikt. Jag försökte bara .... efter ändlösa uppmaninger från apologetiska abrahamister ..... att vara ÖDMJUK och se saken från kunslap1s perspektiv också.

Citat:
Men när vovven glad i hågen över husses generositet springer iväg med söndagsmiddagen så vette fasiken om det inte varit på tapeten ibland... Tog den filuren så sent som förra veckan med oxfilén i munnen, önskar jag hade haft en kamera så jag kunnat filma reaktionen på hundfaan när han vart påkommen. Obetalbart. Som tur var hade han inte bitit igenom aluminiumfolien så vi slapp äta fryspizza...

Din hund är alltså en sorts enkel hundpastafarian, som visar sin vördnad för DFSM genom att dyrka magkänslan; kosta vad det vill.

Ge den ett kram från farbror Bogo.

Citat:
Men det visar med all klarhet hur man såg på människors värde på den tiden. De var härskarens egendom.

"Those were the days" ..... som nostalgiska abrahamister brukar säga om den 'gyllene perioden'.
Citera
2013-10-01, 14:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Re Tinuviel:

Jag tackar för din information, syster. Jag visste att jag kan lita på att du kan dom heliga texterna.

Mitt närminne är som en sil, vilket visserligen gör att jag är närmare DFSM, men i det mundana livet kan vara ett problem.

Så länge det rör sig om en pastasil torde det vara lugnt. Pastasilens funktion är att sila bort det onödiga och behålla det viktiga.
Citera
2013-10-01, 14:38
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Pastasilens funktion är att sila bort det onödiga och behålla det viktiga.

Mycket riktigt!
Citera
2013-10-01, 16:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så länge det rör sig om en pastasil torde det vara lugnt.

Såklart det är en pastasil; är jag pastafarian eller va'?

Citat:
Pastasilens funktion är att sila bort det onödiga och behålla det viktiga.

Jo, men jag kommer inte ihåg detaljerna i den heliga skriften, vilket inte kan vara som det borde.
Citera
2013-10-01, 16:59
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det förutsättar att nån bryr sig om att fråga dom först. Det är ju en fråga om att välja premisser om vem som öht har rätt till en åsikt .... om något.
Det är sant.
Men teister/teokratier brukar sällan sakna sådana.
Citat:
Nu var det egentligen inte MIN åsikt. Jag försökte bara .... efter ändlösa uppmaninger från apologetiska abrahamister ..... att vara ÖDMJUK och se saken från kunslap1s perspektiv också.
Blev roligare så...
Citat:
Din hund är alltså en sorts enkel hundpastafarian, som visar sin vördnad för DFSM genom att dyrka magkänslan; kosta vad det vill.

Ge den ett kram från farbror Bogo.
Min hund är den värsta ögontjänaren som vandrat på denna jord.
Står på ett ben och viftar på svansen och öronen om jag ber om det.
Vänder jag eller matte ryggen till, då är den en byracka som gör det den behagar.

Men idag är den snäll som ett lamm, vankas husses köttbullar.
Då står den på ett ben utan att jag ber om det .
"Gråter floder" om det inte blir köttfärs och bullar över lol, lol.
(Köpt 2 kg så det kan mycket väl hända att det blir lite över...)

Ska ge den en bamsekram sedan.
Citat:
"Those were the days" ..... som nostalgiska abrahamister brukar säga om den 'gyllene perioden'.
Jo det är ju det som är så skrämmande när tex kristna partier pratar om att man vill gå tillbaka till de gamla kristna värderingarna. De gamla kristna värderingarna är inget som ryms inom den humanistiska värdegrunden och i västerlandet över huvud taget och detta blir lite motsägelsefullt mot det kristna kärleksbudskapet.
Citera
2013-10-01, 18:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Min hund är den värsta ögontjänaren som vandrat på denna jord.
Står på ett ben och viftar på svansen och öronen om jag ber om det.
Vänder jag eller matte ryggen till, då är den en byracka som gör det den behagar.
Det låter helt klart som en pastafarian. Rätt så mycket piratmentalitet över den hunden verkar det som och piraterna var ju trots allt det utvalda folket just för sin sköna livsstils skull.
Citat:
Jo, men jag kommer inte ihåg detaljerna i den heliga skriften, vilket inte kan vara som det borde.
Ähh.. Det är väl inte så noga? DFSM är inte så noga med det, då borde det vara rätt lugnt för dig med.
Citera
2013-10-01, 19:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ähh.. Det är väl inte så noga? DFSM är inte så noga med det, då borde det vara rätt lugnt för dig med.

Dels är jag en fruktansvärt pedant på vissa områden, och jag kunne tidigare läsa 500-700 sidor i dygnet och komma ihåg mycket av det; så inte att komma ihåg én liten bok är en katastrof.

Desutom inbillar jag mig, att jag är en apastologet och vi apastologeter förväntas att veta vad vi talar om. Jag kan ju inte jämt springa till Tinuviel och be henne agera minnesbank för mig.
Citera
2013-10-01, 19:08
Medlem
Idag uppenbarade sig spagettimonstret för mig. Där låg den i en stor hög på en tallrik och när den flög in i min mun och ner i min mage var det som att jag fick energin tillbaka och blev pigg och glad igen.

Halleluja!!
Citera
2013-10-01, 19:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Idag uppenbarade sig spagettimonstret för mig. Där låg den i en stor hög på en tallrik och när den flög in i min mun och ner i min mage var det som att jag fick energin tillbaka och blev pigg och glad igen.

Halleluja!!

Visst, det finns inget som den noodliska fröjden som övergår dom flesta andra fröjder. Ingen dystert grublande eller "Master, punish me" här, inte.

RAmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in