Citat:
Ursprungligen postat av SlideAway
Tack för den övertygande och faktabelägda argumentationen!
Ja, nu kan jag inte direkt lägga fram en kopia på protokollet från redaktionsmötet på TV4, där man kläckte denna briljanta idé. Jag kan däremot konstatera att väldigt många, precis som jag, intuitivt och direkt uppfattat spektaklet som iscensatt. Du kanske kan lägga fram fakta och bevis för motsatsen?
Varför sen journalister och de etablerade riksdagspartiernas galjonsfigurer, där väl främst Måna Muslim, Yvonne Ruwaida och Gustav Fridolin utmärker sig, samarbetar i en allt mer svensk- och Sverigefientlig agenda, kan jag inte förklara. Deras beteende är ologiskt att det tyder på grava hjärnskador, men tack och lov har vi fått se att även det är spel för gallerierna. När kameran och mikrofonen är av (eller de tror det), så visar det sig att politikerna i stort tycker som den tysta majoriteten oavsett partitillhörighet.
Janne Josefsson har ju kallat journalisternas förtigande av mångkulturens baksida ett stort svek. Sen har vi det "lilla Saltsjöbadsavtalet" som många journalister faktiskt så här i efterhand tillstår existerar. Dvs. förtig och ljug om invandringens stora, mörka och negativa sida och framhäv minsta lilla positiva skitsak.