2010-06-26, 14:26
Medlem
FB:arna som hänger i I&I-trådarna lever efter devisen "damned if they do, damned if they don't". Oavsett vad man gör eller säger så grinar de. Ett gäng grinpellar.
Senast redigerad av kallekopp 2010-06-26 kl. 14:29.
Citera
2010-06-26, 14:33
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlideAway
Tack för den övertygande och faktabelägda argumentationen!

Ja, nu kan jag inte direkt lägga fram en kopia på protokollet från redaktionsmötet på TV4, där man kläckte denna briljanta idé. Jag kan däremot konstatera att väldigt många, precis som jag, intuitivt och direkt uppfattat spektaklet som iscensatt. Du kanske kan lägga fram fakta och bevis för motsatsen?

Varför sen journalister och de etablerade riksdagspartiernas galjonsfigurer, där väl främst Måna Muslim, Yvonne Ruwaida och Gustav Fridolin utmärker sig, samarbetar i en allt mer svensk- och Sverigefientlig agenda, kan jag inte förklara. Deras beteende är ologiskt att det tyder på grava hjärnskador, men tack och lov har vi fått se att även det är spel för gallerierna. När kameran och mikrofonen är av (eller de tror det), så visar det sig att politikerna i stort tycker som den tysta majoriteten oavsett partitillhörighet.

Janne Josefsson har ju kallat journalisternas förtigande av mångkulturens baksida ett stort svek. Sen har vi det "lilla Saltsjöbadsavtalet" som många journalister faktiskt så här i efterhand tillstår existerar. Dvs. förtig och ljug om invandringens stora, mörka och negativa sida och framhäv minsta lilla positiva skitsak.
Citera
2010-06-26, 14:34
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Hur känns det att leva i en fantasivärld?

Ganska skönt faktiskt. Jag sitter inte och ojar mig över några flyktingar och deras släkt, och jag brukar inte intressera mig i FB-nazisternas gnäll heller. Jag lever livet helt enkelt och går då och då in på I&I för att se om det sker någon förändring i FBs syn på just Integration och Invandring.

Tankarna är lika trånga som de alltid har varit sesvärre, men det angår inte mig egentligen, så jag ska väl inte klaga antar jag.
Citera
2010-06-26, 14:56
Bannlyst
Det är nästan - men bara NÄSTAN - man önskar att en kanal liknande den amerikanska FOX - skulle etablera sig i gamla kära Svedala.
Citera
2010-06-26, 15:09
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekopp
FB:arna som hänger i I&I-trådarna lever efter devisen "damned if they do, damned if they don't". Oavsett vad man gör eller säger så grinar de. Ett gäng grinpellar.

Nope, för min del ska alla invällare deporteras. Ingen ska integreras.
Citera
2010-06-26, 15:09
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Uppenbarligen är du väldigt lättledd. Om folket i Rosengård gick man ur huse på eget initiativ för att fira midsommar runt stången och därigenom visa respekt och tacksamhet inför det folk som föder dem vore det en annan femma. Nu har vi bevittnat ett iscensatt spektakel där TV4 visar hur pk-slipstenen ska dras. Än en gång har den högavlönade medianomenklaturan, som själva bor så långt från Rosengård och andra getton som det bara är möjligt, med pekpinnen visat Svensson att Rosengård minsann inte ligger långt efter firandet vid Hjortnäs brygga utanför Leksand.

Tror journalisterna att vi ska gå på sån här uppenbar propaganda? Det visar bara vilket förakt de känner för tv-publiken.

Jag förstår din frustration. Sanningen är att jag inte ens kollat på TV och speciellt inte nyheter då jag hatar missledande nyheter. Men jag menar bara själva principen att ni(?) hade hittat något hål i situationen om (och endast om) midsommarfirandet i Rosengård inte hade varit scensatt. Förstår du min poäng?
Citera
2010-06-26, 15:10
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Låt gå, det kan jag svälja. Men i feminismens namn borde väl frågan vara i topp på agendan? Istället tjatar man om det vita gubbslemmet, som naturligtvis är skyldiga till allt. Även när de stackars feministerna blir gängvåldtagna av en flock negrer.

Den offentliga lögn om mångkulturens välsignelse som alla de, av media, accepterade partierna ständigt tillåts mata oss med gör att man sätter i halsen när TV ska underblåsa detta och visa en verklighet som egentligen inte finns. Varför visste jag vad som komma skulle så fort ordet midsommarfirande kom på tapeten?

Jag tror inte att vi kommer så mycket längre, inte för att du inte är vältalig utan för att vi sitter på varsin barrikad och ingen vill eller kommer byta åsikt. Jag och Ockhams rakkniv sitter på ena och du sitter på andra.

P.S. "Ockhams rakkniv" borde svara på en hel del av hur jag ser det ändå. D.S.
Citera
2010-06-26, 15:11
Medlem
wwlovers avatar
Haha, kan saker och ting bli mer cheesy, som en svart hand håller en vit, och de filmar det halva sessionen. Och den apfula slöjbeklädda flickan som fick en bild tagen på sig ska se fin ut på midsommar.

Nej usch vad iscensatt och äckligt detta var.
Citera
2010-06-26, 15:16
Medlem
Är det bara jag som tycker det ser ut som nyhetskvinnan nästan börjar skratta efter klippet från Rosengård?

Jag tycker att det är ett löjligt klipp och ett löjligt försök av media.
Citera
2010-06-26, 15:37
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubler
Midsommar är dalarna,sill och nubbe och tamefan inte slöja,invandrare och nått försök att "försvenska" segeraktionen.
Haha... du stavade fel på Segregation så blev det Seger-aktion... det tyckte jag var kul.
Citera
2010-06-26, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ni ska inte kolla på TV4 såtillvida ni inte vill gå runt med konstant högt blodtryck.
Gör som jag, skit i TV och läs PI och diverse morgontidningar, allt annat är en hälsofara.

Haha. Justeja, Gör som L0daren. Sitt på FB sedan 2002 och repetera samma gamla gojja
Citera
2010-06-26, 15:41
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
Är det bara jag som tycker det ser ut som nyhetskvinnan nästan börjar skratta efter klippet från Rosengård?

Jag tycker att det är ett löjligt klipp och ett löjligt försök av media.

Hon är så sjukt nöjd och glad över att TV4 får lyfta fram denna vackra, försonande bild av ett multietniskt midsommarfirande. Att man får "peka på" att invandringen minsann inte alls representerar endast misär, konflikt, rån, bildbränder och upploppande småblattar. Det är extra viktigt nu i valtider när "mörka krafter" som "fiskar i grumliga vatten" rycker fram.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-06-26 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in