2010-06-25, 20:53
Medlem
lurven599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Ni ogillar invandrare som förstör och ni ogillar invandrare som verkligen försöker anpassa sig. Jahapp...
Det enda jag kan göra är att skratta åt er.

Tror inte dom flesta blir sura för att dom försöker anpassa sig, snarare tvärtom. Det är nog hur tv4 "visar" hur "bra" Rosengård är...som gör dom arga.
Citera
2010-06-25, 20:56
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Svenskhatande, maktelitrövslickande judekonspirationsfrämjande spyor till människor i programledningen.
Citera
2010-06-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurven599
Tror inte dom flesta blir sura för att dom försöker anpassa sig, snarare tvärtom. Det är nog hur tv4 "visar" hur "bra" Rosengård är...som gör dom arga.
Det kan även vara bra att visa en orts positiva sidor vars rykte är totalt smutskastat pga. bilbränder, skolbränder, stenkastning.. you name it. Nu fick ni ju se muslimer dansa smågrodarna runt midsommarstången tillsammans med svenskar. Det hade ni inte trott va?
Citera
2010-06-25, 21:10
Medlem
Lifelovers avatar
Tvivlar på att det är riggat med motivationen "Nu ska vi ge en falsk bild av hur det ser ut så folk inte tror att invandrare skiljer sig från en 'ursvensk'". Lite lustigt hur man ser konspirationer överallt.
Personligen tycker jag att det är lite kul att något sådant har inträffat och att folk verkar ha dykt upp. Om vi ändå ska bo i samma land så lär vi väl ändå försöka vara så ödmjuka som möjligt vad gäller sammankomster och firande.
Vid det här laget trodde jag att det var uppenbart att politikerna inte är intresserade av annat, så att sitta och hata olika grupper av människor känns bara kontraproduktivt. Om de någon gång i framtiden slipper känna sig som andraklassens medborgare så kanske de känner mer ansvar för hur landet mår. Eller jag kanske bara är duperad
Citera
2010-06-25, 21:13
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Det är midsommar i sverige. Då skall det lyftas fram problemtyngd invandrarförort där musslor och mussleyngel stageat dansar runt den hedniska stången. Vi skiter väl för fan i vad som händer i rosengård? Hur är rosengård en nationell angelägenhet som skall lyftas fram i en slutkläm och fluff piece i ett nyhetsprogram? Det är äckligt mångkulturskramande, lögnaktigt och sverigeföraktande.
Citera
2010-06-25, 21:21
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Det är midsommar i sverige. Då skall det lyftas fram problemtyngd invandrarförort där musslor och mussleyngel stageat dansar runt den hedniska stången. Vi skiter väl för fan i vad som händer i rosengård? Hur är rosengård en nationell angelägenhet som skall lyftas fram i en slutkläm och fluff piece i ett nyhetsprogram? Det är äckligt mångkulturskramande, lögnaktigt och sverigeföraktande.
Sverigeföraktande att visa nysvenskar som tar till sig de svenska traditionerna? Hahah, höjden av dumhetsrasism.
Citera
2010-06-25, 21:26
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Sverigeföraktande att visa nysvenskar som tar till sig de svenska traditionerna? Hahah, höjden av dumhetsrasism.

Du fattar inte detta. Sverieföraktet ligger i att man i väljer att lyfta fram en minoritet denna dag. Man fokuserar på blatteort istället för att visa det självklara: ett svenskt midsommarfirande tillhörande majoriteten av landets befolkning. Dessutom vet alla att Rosengård är ett helveteshål och inte någon representation av fungerande integration. Således är reportaget en lögn. Jag förmodar att det är några batikerskor som har roddat ihop det hela.

Irritationen beror på att minoriteten sätts i fokus. Detta är sverige och inte blattistan, så visa en svensk ort med ett normalt svenskt midsommarfirande då för helvete! Det lyfter fram spektaklet i Rosengård ENDAST som ett propagandagrepp mot SD. Det råder krigstillstånd i landet nu inför valet, och lirarna på TV4 står på mångkulturens och invandrarrövslickandets sida.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-06-25 kl. 21:29.
Citera
2010-06-25, 21:39
Medlem
Drapåtrissors avatar
Men där går gränsen. Visst har dom lyckats att göra nationaldagen till ett mångkulurellt jippo men det skiter jag i. Men när man försöker ta ifrån oss det mest genuint svenska vi har går den sista proppen i mitt ändå rätt tåliga proppskåp.
Citera
2010-06-25, 21:44
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Förmodligen var nationella insatsstyrkan med där nere och slog en järnring runt jippot där bensodrogade berikare zombieaktigt lunsade runt midsommarstången samtidigt som våg efter våg av orcher stormade in utifrån med gastenar i händerna så att det slamrade i vakstyrkans plexisköldar.

Håååll formatiooonen!!! Ghaaa *blattar stormar in* *bonk slammer krash*..Små grooodorna, små groodorna är lustiga...Stöt booort! *slam* Hoouuu!" *massiv push utåt*..att see...*fallande blattar*...Fooorma åter!!! *sköldar slamrar in i formation igen*..små grodorna, små grodorna...*öronbedövande uruk hai vrål*..är lustiga att se...
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-06-25 kl. 21:50.
Citera
2010-06-25, 21:46
Bannlyst
Jag har sett och upplevt en mängd firanden idag, där firarna speglar TS ideal, så är det väl inte så fruktansvärt om nysvenskarna får några minuter under en morgonsändning. De vill bara visa att Sverige ser lite annorlunda beroende på var man bor. Dessvärre verkar det leda till att folk börjar misstänka att våra blåa ögon och vårt blonda hår kommer att förmörkas av det onda ögat i söder: en saga, med andra ord.
Citera
2010-06-25, 21:55
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlideAway
Jag har sett och upplevt en mängd firanden idag, där firarna speglar TS ideal, så är det väl inte så fruktansvärt om nysvenskarna får några minuter under en morgonsändning. De vill bara visa att Sverige ser lite annorlunda beroende på var man bor. Dessvärre verkar det leda till att folk börjar misstänka att våra blåa ögon och vårt blonda hår kommer att förmörkas av det onda ögat i söder: en saga, med andra ord.
Det handlar varken om blont hår eller blåa ögon. Midsommarfirandet är en uråldrig tradition som ja tyvärr bara borde vara legitim att fira för oss som är svenskar i själen. Att ett gäng utkommenderade blattar tycker att det är en lustig lek och kanske t.om erbjuds en hacka för att komma med i TV är bara så falskt.
Citera
2010-06-25, 21:58
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Här i Sverige respekterar vi alla utlänningar, snart ska vi stå och sjunga att utlänningar är bäst i vår nationalsång också Jag ser bara detta som komiskt, eller inte, SVD får min röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in