För att de flesta metalheads har ett neurotiskt behov av att känna att de är "alternativa" och "underground". Och när ett band som Slipknot, vars fanbase är alternativa typer lyckas bli lite för stora och lite för kända så ska det gnällas på dem.
Hursom så spelar det ju ingen roll egentligen hur mycket folk hatar Slipknot, för Slipknot hatar dem definitivt tillbaka ännu mer.
Jag har lyssnat på Slipknot ganska länge. Det jag tycker är jävligt töntigt dock är deras "emofas" efter att Paul Gray dog.
Jag menar, ni har skapat er en jävla karriär på att framställa er som hardcore och sjunga om döden, psykopati, nihilism och fan och hans moster, men så går EN av era bandmedlemmar och dör av en överdos och så förvandlas de kvarvarande till gnälliga primadonnor.
Ena stunden "badass motherfucker som stirrar mörkret i vitögat", nästa stund "mörkret kom lite för nära och nu är jag en bölande liten tonårspojke".
Jaja, jag vet, bandmedlemmarna i Slipknot är "bara människor". Men seriöst, att gå in i en sån där deppfas och vägra producera någonting förstör deras image och skadar deras konstnärliga integritet.