2013-09-30, 23:08
Medlem
Soulwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Det mesta handlar nog om musikstilen, allt är så mörkt, mystiskt förbannat och... Man blir så deprimerad.

För vissa är det depression och för vissa är just denna depressionen mer än ett mästerverk, som oftast lyser upp deras dagar.
Citera
2013-09-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulwell
För vissa är det depression och för vissa är just denna depressionen mer än ett mästerverk, som oftast lyser upp deras dagar.
Känns som att det mest är tonåringar/unga i allmänhet som mestadels är deprimerade som tror att de mår bättre av att bli ännu mer deprimerade som lyssnar på sådan musik, helt ärligt... Inget sagt om vad jag tycker om det, bara vad jag tror.
Citera
2013-09-30, 23:30
Medlem
Soulwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Grejen är att slipknot helt enkelt inte är bra.

Utan sina masker skulle inte bandet varit idag.
Överskattade på grund av maskeraddräkter. Allt det där mörkret och maskerna gör bandet ganska töntigt.
Deras musik låter mest som en massa ljud, vilket det behövs typ 8? stycken att göra.

Denna tanken lägger du på vad för logik? Jag visste att det skulle komma fåniga fraser som denna. Det är relativt evident att hur Slipknot klär sig inte påverka sättet de tillverkar musik. Spelar Joey Jordison sämre trummor utan eller med hans mask?

Jag förstår att deras masker har gett dem privilegium. Men inte fasiken skulle det vara signifikant skillnad.
Citera
2013-09-30, 23:53
Medlem
Soulwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Jag har bildat mig en uppfattning om att numetal har rätt kasst rykte då man blandar musikstilar som inte riktigt gifter sig så bra.
Att ha tre trumslagare, en dj och en samplare (?) kan ju ses som lite fånigt av vissa också.
Till sist så verkar de ha en relativt ung fanskara vilket, efter ungdomar är dumma , knappast ger dem ett bra rykte hos "förståsigpåarna" inom metal.

Om vi vänder på perspektivet och tänker oss att kunna lyckas som Slipknot med tre trumslagare, en dj och en samplare är inte allas lek.

Slipknot anses vara ett av de största band inom nu- och heavy metal.
Citera
2013-10-06, 04:29
Medlem
Rätt så löjligt med masker och allt det där men för fan det här är bra, en mangla på låt! http://www.youtube.com/watch?v=pelgcovZkFk
Citera
2013-10-06, 07:06
Medlem
vemorkarbrys avatar
Aldrig hört någon smutskasta Slipknot. Det är ju ett av det bästa bandet för en allätare!
Citera
2013-10-06, 08:03
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Det är väl för att de är Nu metal. Den genren var ju knappast uppskattad för tio(+) år sedan när den stilen var redigt stor. De som föredrog den "vanlig" metal brukade ju alltid se ner på skiten. Nuförtiden när genren har funnits ett bra tag så har skitsnacket försvunnit helt enkelt och genren blivit mer accepterad.
Citera
2013-10-06, 10:38
Moderator
zanteras avatar
De har väl gjort musik tidigare i sin karriär som är helt okej (dock inte mycket mer), men när jag tänker på deras senaste skiva/vad de har blivit tänker jag bara på generisk radio-metal, den typen av metal som Roadrunner som skivbolag verkar trycka ur sig nuförtiden. Många band som ändå var okej vid någon punkt i sin karriär men som sedan blivit intetsägande och tråkiga, band som t.ex. Slipknot, Disturbed, Killswitch Engage, Trivium, för att nämna några.
Citera
2013-10-06, 15:36
Bannlyst
Slipknot har gjort 1 eller 2 bra skivor sen vet jag inte mer.

Mitt lag i ettan hade en låt av detta bandet i introt.

Utan sång text säsongen 10-11. Minns.
Citera
2013-10-09, 21:48
Medlem
Soulwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttig
Rätt så löjligt med masker och allt det där men för fan det här är bra, en mangla på låt! http://www.youtube.com/watch?v=pelgcovZkFk

Ett mästerverk, utan tvivel
Citera
2013-10-10, 00:45
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
För att de flesta metalheads har ett neurotiskt behov av att känna att de är "alternativa" och "underground". Och när ett band som Slipknot, vars fanbase är alternativa typer lyckas bli lite för stora och lite för kända så ska det gnällas på dem.

Hursom så spelar det ju ingen roll egentligen hur mycket folk hatar Slipknot, för Slipknot hatar dem definitivt tillbaka ännu mer.

Jag har lyssnat på Slipknot ganska länge. Det jag tycker är jävligt töntigt dock är deras "emofas" efter att Paul Gray dog.

Jag menar, ni har skapat er en jävla karriär på att framställa er som hardcore och sjunga om döden, psykopati, nihilism och fan och hans moster, men så går EN av era bandmedlemmar och dör av en överdos och så förvandlas de kvarvarande till gnälliga primadonnor.

Ena stunden "badass motherfucker som stirrar mörkret i vitögat", nästa stund "mörkret kom lite för nära och nu är jag en bölande liten tonårspojke".

Jaja, jag vet, bandmedlemmarna i Slipknot är "bara människor". Men seriöst, att gå in i en sån där deppfas och vägra producera någonting förstör deras image och skadar deras konstnärliga integritet.
Citera
2013-10-10, 19:05
Medlem
Adelaides avatar
Riktigt bra band ju! Men jag har då aldrig hört nåt skitsnack om dom....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in