2011-04-27, 18:13
Medlem
Flippkids avatar
Herregud, kan ha vart det mest värdelösa jag hört. Även fast jag inte är ett big fan av Justin Bieber så är han bra mycket bättre när han kör helt solo. Slipknot lyssnar jag en del på annars också men var även värdelöst i den här versionen..
Citera
2011-04-28, 00:12
Medlem
Jorups avatar
Det är två så horribla världar som kolliderar så att det blir hörvärt, men inte mer.
Citera
2011-04-28, 00:15
Medlem
Haha, ja vad ska man säga.... De är ju kommersiella MTV-artister bägge två, så varför inte, liksom.
Citera
2011-07-12, 09:49
Medlem
essjis avatar
Någon som har en aning om vart man kan köpa bra slipknot masker i sverige? Letar efter en bra version av Corey taylors mask. Har kollat på nätet men det är bara lite halv udda utländska hemsidor som säljer och dom maskerna är inte jätte bra gjorda. Vet ni någon bra sida i sverige, eller en utländsk hemsida som inte har mer reklam än själva hemsida innehåll ... Tack
Citera
2011-08-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkurt
Jo, lägg till Atreyu, Sonic Syndicate och Bullet for my Valentine och allt vad de heter. iofs spelade in flames riktig metal på typ 2 skivor i början men nu för tiden är de att jämföra med dead by april.

Du jämför altså in flames med dead by april?
Citera
2013-09-30, 22:16
Medlem
Soulwells avatar
Varför så mycket hat mot Slipknot?

Som rubriken lyder, varför så mycket hat mot Slipknot?

Varje gång jag har frågat den här frågan till någon så brukar svaret oftast vara irrelevant, ologiskt och ytterst irrationellt.

Personligt tycker jag att Slipknot är en av det bästa bandet genom tiderna. Denna mörka energin, texter som får en att tänka till och deras stil; allt är vidunderlig.

Många syftar på att deras masker är bisarra. Hur fasiken kan en grupps klädstil påverka sättet de tillverkar musik på? Skulle Coreys röst bli bättre ifall han sjön utan masken?
Citera
2013-09-30, 22:26
Medlem
Psych0s0cials avatar
People are ignorant. Jag har aldrig hört nått skitsnack om Slipknot :/
Citera
2013-09-30, 22:27
Medlem
Det mesta handlar nog om musikstilen, allt är så mörkt, mystiskt förbannat och... Man blir så deprimerad.
Citera
2013-09-30, 22:29
Medlem
Torps avatar
Lustigt, Slipknot är ett av de få banden jag sällan/aldrig hör något illa om. Det enda negativa jag kan komma på att jag hört, och som jag själv håller fast vid för övrigt, är att de har kört med "samma" liveshow väldigt länge nu. Detta skall det väl dock bli ändring på nu när nya skivan kommer!
Citera
2013-09-30, 22:44
Medlem
General.Maximus.s avatar
Jag har bildat mig en uppfattning om att numetal har rätt kasst rykte då man blandar musikstilar som inte riktigt gifter sig så bra.
Att ha tre trumslagare, en dj och en samplare (?) kan ju ses som lite fånigt av vissa också.
Till sist så verkar de ha en relativt ung fanskara vilket, efter ungdomar är dumma , knappast ger dem ett bra rykte hos "förståsigpåarna" inom metal.
Citera
2013-09-30, 22:45
Medlem
Giftsvampens avatar
Grejen är att slipknot helt enkelt inte är bra.

Utan sina masker skulle inte bandet varit idag.
Överskattade på grund av maskeraddräkter. Allt det där mörkret och maskerna gör bandet ganska töntigt.
Deras musik låter mest som en massa ljud, vilket det behövs typ 8? stycken att göra.
Citera
2013-09-30, 23:03
Medlem
Misantropoliss avatar
Utstrålar man mycket - mycket reaktioner.
Bra eller dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in