2021-07-28, 11:59
Medlem
XtraXs avatar
Blir till att damma av dvd spelaren och dra igång Disasterpieces idag. Längesen man såg Joey's snurrande trumsolo. Vila i frid.
Citera
2021-07-28, 12:09
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Blir till att damma av dvd spelaren och dra igång Disasterpieces idag. Längesen man såg Joey's snurrande trumsolo. Vila i frid.

Såg Slipknot första gången live på IOWA turnén. När han körde upp o nervända trumsolot var konsertens höjdpunkt näst efter efter att vi alla hoppade på Spit It Out.
Citera
2021-07-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Oväntat som fan.
En grym trummis som spelade verkligen på sitt eget sätt.
Alltid velat se Slipknot men aldrig kommit till skott, men sedan när Joey lämnade så fanns det ingen mening att se dom.

Samma här. Väntade för länge - shit oxå!
De kommer ju till Malmö 2022 men utan Joey bryr jag mig inte.
Det måste vara originaluppsättningen.
Citera
2021-07-28, 12:38
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio

Såg Slipknot första gången live på IOWA turnén. När han körde upp o nervända trumsolot var konsertens höjdpunkt näst efter efter att vi alla hoppade på Spit It Out.

Såg dom i Scandinavium med Slayer, Stod längst fram först men hade svårt att överleva där . Sen när de öppnade för Metallica 06 men där var ljudet så dåligt. De hade även skivsignering av vol.3 skivan. Känns lite coolt att ha både Joey's och Paul's autograf.

Citat:
Ursprungligen postat av Sviden
Samma här. Väntade för länge - shit oxå!
De kommer ju till Malmö 2022 men utan Joey bryr jag mig inte.
Det måste vara originaluppsättningen.

Tycker faktiskt Jay har gjort det bra, stora skor att fylla.
Citera
2021-07-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Dog i sömnen?
Låter som hjärtinfarkt eller sjukdom. Led han av något allvarligt?

Familjens statement: ”Joeys död har lämnat oss med tomma hjärtan och en känsla av enorm sorg.”
Märklig formulering; "en känsla av enorm sorg". Varför inte helt enkelt sorg? Taskig översättning kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Tristana
Det gick ju rykten för massa år sedan att han inte längre kunde spela för att han var "förlamad"
Slipknot, om jag minns rätt berätta aldrig att Joey var sjuk. Har han haft MS förklarar det allt, och att banden inte går ur offentligt om det

Han har väl haft ett rätt svårt missbruk i hur många år som helst.
Citera
2021-07-28, 14:28
Medlem
rtyuios avatar
Joey på hovet 2002 när han kör upp o nervända trumsolot.

https://www.youtube.com/watch?v=iGHcR4hIr7I
Citera
2021-07-28, 20:40
Moderator
Rassas avatar
Så tråkigt, tänker på hans familj i denna svåra stund. Lyssnar inte jättemycket på Slipknot men jäklar vilken duktig trummis han var.
Citera
2021-07-28, 21:09
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Joey på hovet 2002 när han kör upp o nervända trumsolot.
https://www.youtube.com/watch?v=iGHcR4hIr7I

Minns att jag blev väldigt förvånad över hur han kunde klara av det där.
bara gapade när jag såg det klippet första gången
R.I.P Joey
Citera
2021-07-28, 22:50
Medlem
Han hade nån sjukdom som var lik MS men jag skulle kunna lägga mina slantar på att han blev vaccinerad nyligen och inte klarade det. Men det kanske bara är idioti? Vad tror ni andra?
Citera
2021-07-28, 23:20
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Han hade nån sjukdom som var lik MS men jag skulle kunna lägga mina slantar på att han blev vaccinerad nyligen och inte klarade det. Men det kanske bara är idioti? Vad tror ni andra?

Tänker inte spekulera hur han dog , Människan har nyss dött å folk
börjar redan tjata om vaccin å Covid-19.

Vi får nog ett besked av familjen,
Världen är en trummis fattigare å han förtjänar alla hyllningar
Citera
2021-07-29, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Tycker faktiskt Jay har gjort det bra, stora skor att fylla.

Absolut, han är "värdig".
Det handlar mest om en nostalgi tripp för min del. Att få uppleva Slipknot live med så många av originaluppsättningen som möjligt. Damn...
Citera
2021-07-29, 13:55
Medlem
Peripheryys avatar
Tråkig nyhet. Jag har haft turen att se Slipknot minst två gånger och det är jag tacksam för. Senast var vid deras turné för 5 The gray chapter. Har alltså inte sett den nya uppsättningen av Slipknot.

5 The gray chapter var helt ok och där satte sig några av låtarna. Senaste plattan känns lite tråkig och själlös, men det kanske bara jag som lyssnat på fel låtar? Nero forte är väl den bästa tycker jag. Lite väl mycket utfyllnadsspår blev det också, som jag dessutom inte begriper mig på.

Skittråkigt med Joey Jordison... Kan tycka att det borde komma någon form av tacktal från Slipknot tillägnad Joey. För inte var Joey Jordinson någon skitstövel mot bandet?

Vad som blir av med Slipknot i framtiden återstår att se.
Senast redigerad av Peripheryy 2021-07-29 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in