2013-10-27, 15:50
Medlem
Folk är så insatta i att det är nu-metal som andra innan har skrivit.

Jag har själv älskat slipknot efter jag hörde Iowa, måste dock säga att jag gillar inte senaste skivan med dom. Fast 1999 skivan är så brutalt bra, för den är så aggresiv och spelar musik som det borde vara. Det är en skiva jag verkligen gillar!
Citera
2013-10-27, 20:36
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Faktumet att deras masker hade en stor del i att dom slog igenom kanske irriterar musikvänner som inte gillar effektsökeri.
Citera
2013-12-13, 08:56
Medlem
Blaze.s avatar
Joey Jordison lämnar Slipknot.

On December 12, 2013, it was confirmed through Slipknot's official website that Jordison has left the band.

http://en.wikipedia.org/wiki/Joey_Jordison

http://www.slipknot1.com/

Oerhört tråkigt för bandet och alla maggots. Jag själv var ett stort Slipknot-fan för ett par år sedan men lyssnar inte mycket mer på dem i nuläget. Det var på den tiden man avgudade Joey och ansåg honom som världens bästa trummis och i min mening var han halva bandet. Tiden har ju förändrats och lika så har Slipknot sen Paul dog 2010. Joey har väll fortfarande en ledande roll i Murderdolls där han dock spelar gitarr.

Vad tror ni händer här näst? Vem blir ersättaren?
Senast redigerad av Blaze. 2013-12-13 kl. 09:03.
Citera
2013-12-13, 11:03
Medlem
Tyskstuks avatar
Jävligt tråkigt. Joey är en riktigt duktig trummis och en av grundstenarna i SlipKnot. Svårt att säga vad som kommer hända med dom nu. Tunga förluster för gruppen... Först Paul och nu Joey.

Murderdolls ligger väl på is. Men jag tror Joey kommer satsa helhjärtat på hans nya band Scar The Martyr nu.

Corey har väl rätt fullt upp också med Stonesour och nya gruppen tillsammans med Slash mfl.
Citera
2013-12-13, 11:18
Medlem
XtraXs avatar
Så jävla trist.
Citera
2013-12-13, 11:25
Medlem
KickAss-1337s avatar
Oh God why?

Riktigt talangfull snubbe, undrar hur det går med Slipknot nu? Planerat skivsläpp under nästa år ju
Citera
2013-12-13, 13:55
Medlem
timoshenkos avatar
Väldigt tråkigt.

Är detta slutet, eller kommer de fortsätta spela med en ny trummis?
Citera
2013-12-13, 14:28
Medlem
Tyskstuks avatar
Det är väl bara att vänta på ett officiellt uttalande ifrån SlipKnot själva om hur framtiden ser ut.
Citera
2013-12-13, 16:07
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Väldigt tråkigt.

Är detta slutet, eller kommer de fortsätta spela med en ny trummis?

Man vet ju inte riktigt, men en ersättare till Paul fick dom ju. Jag tror inte Slipknot går under, Joey är en sjuk talang men det finns många trummisar som skulle kunna ersätta honom utan tvekan. Jag tippar på en ersättare, Slipknot står kvar även om dem inte är detsamma längre.
Citera
2013-12-13, 16:42
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Man vet ju inte riktigt, men en ersättare till Paul fick dom ju. Jag tror inte Slipknot går under, Joey är en sjuk talang men det finns många trummisar som skulle kunna ersätta honom utan tvekan. Jag tippar på en ersättare, Slipknot står kvar även om dem inte är detsamma längre.
Mjo, men ersättaren fick ju inte ens vara med på scenen. Ska den nya trummisen gömma sig bakom ett skynke eller något?
Citera
2013-12-13, 19:36
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Mjo, men ersättaren fick ju inte ens vara med på scenen. Ska den nya trummisen gömma sig bakom ett skynke eller något?

Jasså xD Fick han spela vid sidan om då när dom körde live eller? Ah trummisen får la köra påse istället för mask.
Citera
2013-12-14, 14:32
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Jasså xD Fick han spela vid sidan om då när dom körde live eller? Ah trummisen får la köra påse istället för mask.
Det stämmer bra det. Vi får väl se vad de hittar på om de väljer att fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in