2005-06-17, 18:00
Medlem
Tönten112s avatar
Jag hoppas att Slipknot går mot samma öde som Dimebag.. Kunde de inte de tagit Slipknot istället.. Dimebag var iallafall bra..
Citera
2005-06-17, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?
Är inget stort fan av Slipknot, kollade just några livespelningar och dom kan fan i mig lira.
Skulle dom skippa dessa larviga masker och bara köra musiken hur tror ni dom skulle klara sig?

Jag hoppas dom skippar allt fjanteri och kör som ett vanligt band. Iom sista skivan så skulle dom nog klara sig bra i konkurensen som råder idag. Era tankar?

SlipKnoT's image är att ha masker. De startade i lilla hålan Des Moines i IOWA år 1995 tror jag det var, fast med helt andra medlemmar, endast Shawn Crahan (slagtrummor), Joey Jordison (Trummor) och Paul Gray (Bas) är originalmedlemmarna. Sångaren hette då Anders Colsefini, andra slagtrummisen hette Cuddles, kommer inte ihåg vad gitarristerna hette då. Det var då en helt annan musik genre också, detta kan ni höra på skivan Mate.Feed.Kill.Repeat. som endast släpptes i 2000 ex världen över.

När de hade börjat spela gick det inte något bra, sedan fick någon i bandet idén att sätta på sig masker och det gav mer uppmärksamhet och de blev snart populära.

År 1998 byttes bandmedlemmarna ut och då bildades det nuvarande SlipKnoT och med deras självtitlade album så fick de skivkontrakt med Roadrunner Records.

De har alltid kört med masker, så jag tror inte att de är speciellt intresserade av att ta av sig dem nu, eftersom bandet har växt tillsammans med masker, och eftersom att det var maskerna som från början gjorde bandet kända så har det blivit en image.

Och Corey Taylor har sagt att de bär masker och overaller p.g.a att fansen ska fokusera sig på musiken, och inte utséendet, fast deras image är ju masker och då fokuserar ju fansen ändå på utséendet.

Ett annat band som har har masker på sig är Mudvayne vad jag vet, men det har säkert redan tagits upp, har inte orkat läsa igenom allt

Mudvayne ligger också på Roadrunner Records.

f.ö Så sjunger (spelade?) Corey Taylor i ett annat band som heter Stone Sour, omaskerad.

Och Joey Jordison spelar gitarr i Murderdolls också, även omaskerad, fast sminkad.

Hoppas mitt inlägg gav er bra information.
Citera
2005-06-17, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Babbel babbel
Mudvayne hade aldrig masker, dom hade smink och dom är signerade på sony/island tror jag, inte roadrunner i vilket fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Skånsk Redneck
Japp, ett steg upp från allt nu-metalblask.

Ett band jag kan rekommendera är Trivium. Låter ganska mycket 80-talsthrash.
Nej verkligen inte, metalcore är något helt annat. Förövrigt så är Trivium skitbra. Två andra bra metalcore band är Lamb of God(väldigt stora i usa) och Unearth.
Sen kan jag som gammalt slipknot-fan tillägga att dom började med masker för skojs skull och det sedan blivit deras image, så varför skulle dom sluta?
Citera
2005-06-17, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
annat maskerat band var väl KLF ??
Mushroomhead, Mr.Bungle och massor andra också.
Citera
2005-06-17, 22:16
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapOrama
Och vad är det "riktiga" som han skall lyssna på då?

Mig.
Citera
2005-06-18, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Mudvayne hade aldrig masker, dom hade smink och dom är signerade på sony/island tror jag, inte roadrunner i vilket fall.

Åfan, jävligt skickligt smink i sådana fall. De var i alla fall på roadrunner förut har jag för mig.

Mudvayne.
Citera
2005-06-18, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FREAKSCENE
fjantiga människor har fjantiga masker... som dem tar av ibland

allvarlig talar e det fan fjolligt å leva på en image, speciellt masker

Fin avatar
Citera
2005-08-26, 10:44
Medlem
slipknot

detta kommer nog bli en liten kort tråd, men jag hoppas på att få svar på några frågor;

jag satt i min ensamhet på bussen och hade musik i öronen, så till min förvåning, så hörde jag någonting nytt, som jag inte visste fanns där! Låtens namn var 'Duality', jag var tvungen att fråga vad det var, och det var tydligen Slipknot som var musikmakarna.

Jag fann denna låt väldigt angenäm, och har därför några funderingar;

Är 'Duality' ett bra exempel på hur Slipknot låter för övrigt?
Vad finns att rekomendera med denna grupp? Och om det ska inhandlas en skiva av denna grupp, vad bör då med fördel köpas först?
Ni som lyssnar på Slipknot, vad har ni mer att rekomendera utöver Slipknot?

mvh - onämnbar
Citera
2005-08-26, 10:54
Medlem
Jag gillar låten Before I Forget.
Finns med på samma skiva som Duality.
Citera
2005-08-26, 10:56
Medlem
Roadrnrs avatar
Jag kan rekomendera deras album IOWA, ett album med många bra låtar som t.ex my plague o left behind. Har inte hört låten du nämnde så jag kan inte uttala mig om den.
Citera
2005-08-26, 10:58
Medlem
morphes avatar
Duality är relativt soft jämfört med deras andra låtar. Prova att tanka Heretic Anthem så får du höra hur dom egentligen låter.
Citera
2005-08-26, 11:10
Medlem
Son of Jamins avatar
Bästa Slipknotlåtarna

Wait and bleed
Spit it out
Vermilion
My plauge
Duality
Before I forget
Citera