2005-06-16, 15:55
Medlem
Big Bowsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av educated_ninja
De skulle fortfarande vara aphårda utan masker och overaller

Aphårda är starkt överdrivet. Dom är inte änns hårda. Dom är Amerikansk nu-metal. Alltså smörig balladsjungande, sjung med bögig röst i refrängen och skrik resten av låten, kan inte spela sina instrument (Förutom trummisen) band!

Min personliga åsikt om dessa band (nu-metal) förstår ni en del av av det jag skrev ovanför. Alla nu-metal band ska dö ut!

Skit detsamma om dom ha masker eller inte. Deras målgrupp är 14-19 åringar ändå. Hade väll kommit lika många för att se hur dom ser ut utan masker.
Citera
2005-06-16, 18:24
Medlem
educated_ninjas avatar
De är inte ens äkta nu-metal
Nu-metal är Korns första skiva, och Slipknot är en hybrid av nu-metal, metal, rock och lite lätt rap plus en massa andra inspirationer. B.l.a Anthrax sound har infulat sig på Vol3.

De är helt enkelt Slipknot.

Och jag håller med om att Iowa äger som fan, men att de har en massa bra låter med på vol3.
bla kan man väl nämna Duality (natürlich ), Blixter Exists, Circle, Pulse of the maggots, before i forget (så ääägd) och till sist Vermillion.
Förstår att många inte alls diggar de lugna låtar som de producerat och jag ärligt talat inte förstå varför (okej, vermillion pt2 är ju inte det rolgiaste att lyssna på)?

Gällande deras sidoprojekt så var #1 (joey/nathan/kabuki/vanliga trummor) med i Murderdolls innan Slipknot och i det bandet spelar han gitarr (så kung han är då kanske?).
Murderdollslåtar att rekommendera är väl Grave Robbing USA, twist my sister, dead in hollywood, love at first fright, she was a teenage zombie, dawn of the dead, I take drugs och Let's fuck.
#3(james/andre gitarrist) och #8 (Corey/huvudsångare) har bandet Stone Sour som de hade innan Slipknot (corey blev "värvad" till slipknot dock och till sist blev James även värvad).
Stone Sour är en jävla skönt band må jag säga, deras musik är jävligt olikt Slipknot och de blandar liksom metal med lite mjukare rock: Get inside (lite slipknotkänsla), Orchids, cold reader, blotter, choose, take a number och Omega (Corey bara pratar på, roligt som fan att lyssna på)
Sen så har ju #6 (Shawn/clown/slagverkare) ett band också som heter to my surprise, de har lite 60-tals rock över sig. och jag har inte riktigt lyssnat så noga på dem.

Det är ju väldigt många som lyssnar på Murderdolls, Stone Sour och To My Suprise bara pga kändisar från Slipknot.
Lycklitvis upptäcker dessa maggots att de andra bandens musikstil inte riktigt passar dem och återgår till att bara vara metalheads.

Fast jag kan iof tänka mig att att det går åt andra hållet även. Att folk lyssnar på Murderdolls, Sour och Surprise, hör talas om att musiker från banden även spelar i ett annat band och börjar lyssna lite på Slipknot.
Citera
2005-06-16, 21:32
Medlem
FREAKSCENEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Vilka band har inte en image? De flesta är väl mer eller mindre konstlade för att passa in i sitt fack. En anti-image i form av grungevågen är ju också en image även fast den inte är lika påtaglig som nummer som namn och masker. Det finns många fåniga stereotyper för hur människor som lyssnar på en viss musik ska se ut, så varför ska inte ett band få försöka vara lite egna även på ett visuellt plan? Deras musik var unik nog. Sen kan det diskutteras om unik är lika med bra. En annan aspekt var ju att det ger anonymitet. Jag tror inte alla musiker är intresserade av att bli igenkända och jagade i verkliga livet så varför inte maskera sig?

Just maskering inom rockmusik är ju intressant då få band gör sin egna grej med det hela. Ta t.ex Black Metal och corpsepaint. Där har en image blivit såpass insyrat i en genre att det nästintill är obligatoriskt på live-spelningar.

http://www.nrk.no/img/256397.jpeg

Andra musiker som maskerar sig:

http://www.downtownmusic.net/pictures/picturerhtml/194812269506/Buckethead.jpg

http://www.int5555.it/Immagini/Daft%20Punk/dp8.jpg

Och skälet att det inte funkade för Kiss var ju självklart att Gene Simmons är en riktigt ful jävel.

http://hem.passagen.se/kiss_trading/92genepek.jpg

tycker bara dem gör en sån jävla stor grej av sin image, liksom den verkar vara viktigare än musiken. så verkar det med banden idag iallafall, man ska se "rätt" ut. alla band ska va så extrema. blir så överdrivet seriöst att det blir löjligt. som du sa om blackmetalbanden, dem går verkligen på image sen musiken låter nästan likadan som dem andra banden i genren.
Citera
2005-06-16, 21:37
Medlem
FREAKSCENEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Bowser
Aphårda är starkt överdrivet. Dom är inte änns hårda. Dom är Amerikansk nu-metal. Alltså smörig balladsjungande, sjung med bögig röst i refrängen och skrik resten av låten, kan inte spela sina instrument (Förutom trummisen) band!

Min personliga åsikt om dessa band (nu-metal) förstår ni en del av av det jag skrev ovanför. Alla nu-metal band ska dö ut!

Skit detsamma om dom ha masker eller inte. Deras målgrupp är 14-19 åringar ändå. Hade väll kommit lika många för att se hur dom ser ut utan masker.

det stämmer! dom sjunger som backstreet boys i ena vevan å som nån arg babian i nästa.
tror det e rätt många nu-metal band som kommer glömmas bort. finns ju redan endel som man ser på tv som man aldrig hört som försvinner sen igen.
Citera
2005-06-17, 04:48
Medlem
fnuskes avatar
Ny metalvågen är ju metalcore där borta i USA. Även här är det skönsjungande refränger emellan manglet i verserna beroende på vilket band och bolag dom ligger på. (Roadrunner är ju synonymt med trendhoppande)
Citera
2005-06-17, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?
Är inget stort fan av Slipknot, kollade just några livespelningar och dom kan fan i mig lira.
Skulle dom skippa dessa larviga masker och bara köra musiken hur tror ni dom skulle klara sig?
Såg dom när dom var förband till Slayer och håller med!!
Gissar på att det bla annat är för myckert rytmer och skit, sen när alla spelar osynkat i otakt så blir det geggamojja av det hela
Citera
2005-06-17, 11:24
Medlem
Smockads avatar
Fan educated_ninja, du snackar om Slipknot som en fjortis snackar om Backstreet Boys. Skärp dig och börja lyssna på något riktigt istället.
Citera
2005-06-17, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Ny metalvågen är ju metalcore där borta i USA. Även här är det skönsjungande refränger emellan manglet i verserna beroende på vilket band och bolag dom ligger på. (Roadrunner är ju synonymt med trendhoppande)
Japp, ett steg upp från allt nu-metalblask.

Ett band jag kan rekommendera är Trivium. Låter ganska mycket 80-talsthrash.
Citera
2005-06-17, 14:08
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FREAKSCENE
fjantiga människor har fjantiga masker... som dem tar av ibland

allvarlig talar e det fan fjolligt å leva på en image, speciellt masker

roligt inlägg med tanke på din avatar
Citera
2005-06-17, 17:13
Medlem
brianmolkos avatar
annat maskerat band var väl KLF ??
Citera
2005-06-17, 17:41
Medlem
dIRe_s avatar
Om slipknot tar av sig maskerna vore det ungefär som om batman skulle börja klä sig i träningsoverall och köra en volvo V70 istället för batmobilen.

Avsluta då hellre slipknot och börja om som ett nytt band med samma medlemmar.
Citera
2005-06-17, 17:51
Medlem
CrapOramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Fan educated_ninja, du snackar om Slipknot som en fjortis snackar om Backstreet Boys. Skärp dig och börja lyssna på något riktigt istället.

Och vad är det "riktiga" som han skall lyssna på då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in