De är inte ens äkta nu-metal
Nu-metal är Korns första skiva, och Slipknot är en hybrid av nu-metal, metal, rock och lite lätt rap plus en massa andra inspirationer. B.l.a Anthrax sound har infulat sig på Vol3.
De är helt enkelt Slipknot.
Och jag håller med om att Iowa äger som fan, men att de har en massa bra låter med på vol3.
bla kan man väl nämna Duality (natürlich

), Blixter Exists, Circle, Pulse of the maggots, before i forget (så ääägd) och till sist Vermillion.
Förstår att många inte alls diggar de lugna låtar som de producerat och jag ärligt talat inte förstå varför (okej, vermillion pt2 är ju inte det rolgiaste att lyssna på)?
Gällande deras sidoprojekt så var #1 (joey/nathan/kabuki/vanliga trummor) med i Murderdolls innan Slipknot och i det bandet spelar han gitarr (så kung han är då kanske?).
Murderdollslåtar att rekommendera är väl Grave Robbing USA, twist my sister, dead in hollywood, love at first fright, she was a teenage zombie, dawn of the dead, I take drugs och Let's fuck.
#3(james/andre gitarrist) och #8 (Corey/huvudsångare) har bandet Stone Sour som de hade innan Slipknot (corey blev "värvad" till slipknot dock och till sist blev James även värvad).
Stone Sour är en jävla skönt band må jag säga, deras musik är jävligt olikt Slipknot och de blandar liksom metal med lite mjukare rock: Get inside (lite slipknotkänsla), Orchids, cold reader, blotter, choose, take a number och Omega (Corey bara pratar på, roligt som fan att lyssna på)
Sen så har ju #6 (Shawn/clown/slagverkare) ett band också som heter to my surprise, de har lite 60-tals rock över sig. och jag har inte riktigt lyssnat så noga på dem.
Det är ju väldigt många som lyssnar på Murderdolls, Stone Sour och To My Suprise bara pga kändisar från Slipknot.
Lycklitvis upptäcker dessa maggots att de andra bandens musikstil inte riktigt passar dem och återgår till att bara vara metalheads.
Fast jag kan iof tänka mig att att det går åt andra hållet även. Att folk lyssnar på Murderdolls, Sour och Surprise, hör talas om att musiker från banden även spelar i ett annat band och börjar lyssna lite på Slipknot.