2005-08-26, 22:58
Medlem
me likes, tack allihopa
Citera
2005-08-27, 00:13
Medlem
Cardiacs avatar
Och som vanligt är det bara de mer mainstream låtarna som rekommenderas...
Visserligen bra, men här kommer ännu bättre:

Från första skivan:
Surfacing
Liberate
Sic
Eyeless

Andra skivan:
People=shit
Disasterpieces
The heretic anthem
I am hated

Tredje skivan:
The blister exists
Three Nil
Opium of the people
Citera
2005-08-27, 00:18
Medlem
Tack för att du startade tråden. Hörde denna låt hos en polare förut, men frågade aldrig vad den hette. Men nu vet jag vilken det var

Lefti Behind
I Am Hated

Två andra bra låtar. Jag är inte särskilt inlyssnad på bandet i övrigt
Citera
2005-08-27, 00:24
Medlem
CrapOramas avatar
Allt med Slipknot är bra. Men för att nämna några favoriter så.

Spit It Out
Pulse Of The Maggots
Everything Ends
The Heretic Anthem
The Blister Exists
Wait And Bleed
Before I Forget

Tanka dessa så blir allt bra.
Citera
2005-08-27, 01:00
Bannlyst
Slipknots första skiva hette ju Mate. Feed. Kill. Repeat.

Fast den låter helt annorlunda, och bara 3 medlemmar från nutidens SlipKnoT var med då (sångaren inte inräknad). Ni skulle förmodligen inte gilla skivan heller, men annars så finns den att ladda ner på DC t.ex.
Skivan släpptes enbart i 2000 ex när den kom 1996, och den är sällsynt nu!

Själv kan jag rekommendera S/T skivan som bara heter Slipknot och andra skivan IOWA mycket.

Nyaste skivan är mjukare än IOWA, och även för mycket mainstream, vilket gjorde mig besviken.
Citera
2005-08-27, 01:26
Medlem
Phels avatar
Personligen tycker jag The Blister Exists är ett jävla bra nummer, i mina ögon det bästa tilsammans med Wait and Bleed och Pulse of the maggots.
Citera
2005-08-27, 07:03
Medlem
Tonårsångesten verkar släppa lite för dem, såg att de tagit av sig maskerna i senaste videon i sann KISS anda. Skitkass låt förövrigt, jag iofs inget fan men jag gillade Duality och några av deras äldre videos.

Hur många är egentligen med i det där bandet??? lol
Citera
2005-08-27, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rastlös
Hur många är egentligen med i det där bandet??? lol
Det är nio pers med i det där bandet!!! lol
Dom suger förövrigt efter deras senaste skiva.
Citera
2005-08-27, 11:35
Medlem
Roadrnrs avatar
Kan ju oxå tipsa om deras dvd: Disasterpieces. En dvd med bland annat en bra live konsert från när dom spelade i London.
Citera
2005-08-27, 12:00
Medlem
ztorms avatar
Nu är dom skit, Iowa är det bästa skiva..
Citera
2005-08-27, 13:22
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Slipknots första skiva hette ju Mate. Feed. Kill. Repeat.

Fast den låter helt annorlunda, och bara 3 medlemmar från nutidens SlipKnoT var med då (sångaren inte inräknad). Ni skulle förmodligen inte gilla skivan heller, men annars så finns den att ladda ner på DC t.ex.
Skivan släpptes enbart i 2000 ex när den kom 1996, och den är sällsynt nu!

Själv kan jag rekommendera S/T skivan som bara heter Slipknot och andra skivan IOWA mycket.

Nyaste skivan är mjukare än IOWA, och även för mycket mainstream, vilket gjorde mig besviken.

De räknar väl inte den skivan direkt som en officiell skiva. Särskilt med tanke på att senaste heter Vol 3: The subliminal verses.

Hursomhelst, Slipknot har alltid varit bra, överhuvudtaget har de varierat sig en hel del från skiva till skiva. S/T skivan är smått galen och ruskigt aggressiv, Iowa fortfarande aggressiv men mer strukturerad och senaste är intressant med sina lugna partier (Vermillion är en klar favorit).
Citera
2005-08-28, 00:02
Medlem
akzs avatar
Låt folk lyssna på vad fan de vill.

Det finns dem som gillar att höra vad folk sjunger istället för att tävla i att growla som många andra band gör. Sen de där maskerna är väl kanske nåt som skivbolaget trycker på.. för att bygga en hyffsat suggestiv stämning i helheten, som de lyckas bra med, tycker jag.

Sen att dem inte skulle kunna spela sina instrument.. kolla på ena gitarristen James under vilken konsert som helst och försök göra det han gör samtidigt som skallen och kroppen flyger åt helvete. Han e jävligt skicklig på att röja med instrument (som inte t.ex clownen kan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in