2009-11-09, 07:45
Medlem
enghells avatar
Jag hoppas att bandet dör ut jävligt snabbt då Slipknot gör riktigt riktigt usel musik. Det finns trots allt ganska talangfulla musiker i bandet, och jag hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och börjar ägna sej åt att göra riktig metal istället för skiten de gör nu.
Citera
2009-11-09, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enghell
Jag hoppas att bandet dör ut jävligt snabbt då Slipknot gör riktigt riktigt usel musik. Det finns trots allt ganska talangfulla musiker i bandet, och jag hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och börjar ägna sej åt att göra riktig metal istället för skiten de gör nu.

och vad är "riktig metal" i dina ögon? (öron?)
Citera
2009-11-09, 15:16
Medlem
enghells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryoan
och vad är "riktig metal" i dina ögon? (öron?)

Black/death/thrash eller kombinationer av nämnda.
Citera
2009-11-09, 15:34
Bannlyst
Citat:

kej, that's up to you. tkr fortfarande inte det är ok att trycka ned på andras musikstil
Citera
2009-11-09, 16:13
Medlem
Lethals avatar
Måste hålla med mryoan att det är onödigt att klanka ner på andras smak.
Musik har ju alltid ändrat sig i årtionden och det finns nog många som tycker att black metal eller de andra nämnda inte är riktigt utan kiss,acdc etc.

Nu jag vill inte försvara slipknot för jag tycker inte heller om de alls! dock personligen så lyssnar jag hellre på de än t.ex. immortal och all annan black metal där allt du hör är skrikande och samma gitarr accord om och om igen.
Citera
2009-11-09, 16:53
Medlem
läs mitt inlägg på föregående sida
Citera
2009-11-09, 17:25
Medlem
Lethals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
läs mitt inlägg på föregående sida

Det angående det med vilka som har vunnit priser? det beror ju på vilken som är mest commercial och då är väll självklart ett band som blandar både hårdrock och annan musik som riktar sig till en större mängd och de har låtar som låter som vara med på MTV, därför de säljer mycket.

black metal band tilltalar ju en mycket mycket mindre mängd människor därför säljer de inte lika mycket.
Citera
2009-11-09, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lethal
Det angående det med vilka som har vunnit priser? det beror ju på vilken som är mest commercial och då är väll självklart ett band som blandar både hårdrock och annan musik som riktar sig till en större mängd och de har låtar som låter som vara med på MTV, därför de säljer mycket.

black metal band tilltalar ju en mycket mycket mindre mängd människor därför säljer de inte lika mycket.

ja, hur mkt skivor ett band har sålt säger ingenting om hur bra de är. däremot säger Bombejbitt en bra grej här:

Citat:
Ursprungligen postat av Bombejbitt
blir så ledsen på folk på flashback som alltid måste jämföra och smutskasta band de inte gillar. varför kan man inte bara ha som motto att man tycker olika, jag gillar när man tycker olika men varför måste man hela tiden måsta försvara sig hela tiden, blir tråkig stämning

smaken är som baken folk
Citera
2009-11-09, 21:21
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryoan
smaken är som baken folk
Så har det väl alltid vart? Det är knappast så att alla kommer att börja tycka lika över en dag.

OnT: Slipknot är bra, men de var hårdare och bättre förr enligt mig. Hatar alla EMO/Fjämo och Scenekids som håller på och leker Slipknot fantaster då de kan 2 låtar.

Nej, Slipknot borde gå tillbaka till sitt mer råa sound och utvecklas åt det råare hållet och inte åt det mjukare.
Citera
2009-11-09, 21:26
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Bra för dig. Men vad har det med Slipknot att göra? Förstår inte hur det skulle göra NU-Metal dåligt eller Slipknot för den delen heller... Det är som att du vill att Sven Ingvars ska spela fusion jazz eller deathcore. Det är inte möjligt då banden oftast hamnar i olika genrer och sedan stannar där om än utvecklar sitt sound, som Slipknot har gjort på det senare albumet, tyvärr dock till det sämre.

Deras gamla album var inte mesiga... Så därför kan man inte kalla dem ett tråkigt band osv. då de faktiskt var riktigt hårda på sina äldre plattor, och därför håller de sig fortfarande "hårda" live, då de spelar mycket gammalt som t.ex. Surfacing, People=Shit och The Heretic Anthem.
Citera
2009-11-09, 21:35
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Bra för dig. Men vad har det med Slipknot att göra? Förstår inte hur det skulle göra NU-Metal dåligt eller Slipknot för den delen heller... Det är som att du vill att Sven Ingvars ska spela fusion jazz eller deathcore. Det är inte möjligt då banden oftast hamnar i olika genrer och sedan stannar där om än utvecklar sitt sound, som Slipknot har gjort på det senare albumet, tyvärr dock till det sämre.

Deras gamla album var inte mesiga... Så därför kan man inte kalla dem ett tråkigt band osv. då de faktiskt var riktigt hårda på sina äldre plattor, och därför håller de sig fortfarande "hårda" live, då de spelar mycket gammalt som t.ex. Surfacing, People=Shit och The Heretic Anthem.

People=shit, Surfacing och Spit it out är ju alltid det man längtar efter på konserterna

Tycker de ska skippa Dead Memories live, den blir aldrig så himla rolig, Psychosocial är väl rätt skön, men mest för att de flesta kan den!

Jäkligt synd är dock att de aldrig under mina konserter klämt in Pulse of the maggots.. Hade även velat höra SNAP, men det lär väl aldrig ske

OnT: Slipknot var hårdare förr, jag hade gärna sett dem gå tillbaka till IOWA-stuket, fastän de hade några sköna låtar på The Subliminal verses
Citera
2009-11-09, 21:36
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
People=shit, Surfacing och Spit it out är ju alltid det man längtar efter på konserterna

Tycker de ska skippa Dead Memories live, den blir aldrig så himla rolig, Psychosocial är väl rätt skön, men mest för att de flesta kan den!

Jäkligt synd är dock att de aldrig under mina konserter klämt in Pulse of the maggots.. Hade även velat höra SNAP, men det lär väl aldrig ske

OnT: Slipknot var hårdare förr, jag hade gärna sett dem gå tillbaka till IOWA-stuket, fastän de hade några sköna låtar på The Subliminal verses
Ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in