2010-10-26, 19:10
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Eller så har de bara mycket annat o göra och framförallt riktigt mycket problem i bandet just nu.
Av de största banden jag lyssnar på så är det inte många andra som släpper skivor så sällan som Slipknot gör. Juste nu kanske de har problem, men det har de nog inte alltid haft. De kanske vill skruva upp förväntningarna tungt mycket och få de så bra som möjligt. Hellre det än 1-2 år mellan skivorna faktiskt.
Citera
2010-10-26, 22:36
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Av de största banden jag lyssnar på så är det inte många andra som släpper skivor så sällan som Slipknot gör. Juste nu kanske de har problem, men det har de nog inte alltid haft. De kanske vill skruva upp förväntningarna tungt mycket och få de så bra som möjligt. Hellre det än 1-2 år mellan skivorna faktiskt.

Jo kanske men tyvärr så va ju inte den senaste plattan nå vidare bra
Citera
2010-10-26, 23:51
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Jo kanske men tyvärr så va ju inte den senaste plattan nå vidare bra
Jo jag tyckte den var väldigt bra. Vad jag förstått så var den extremt omtyckt världen över. Tror inte det var en enda dålig låt. Hög klass.
Citera
2010-10-27, 08:07
Medlem
drfreudsteins avatar
Har lyssnat på dem sen 1999 och jag tycker verkligen att "Vol. 3" och "All Hope Is Gone" är det bästa de gjort. Jag gillar lite mer melodisk metall och där är Slipknot rätt ohotade.
Synd att deras basist skulle dö då jag förstått att han och trummisen var de huvudsakliga kompositörerna i bandet.
Undrar om de kommer att släppa något nytt någon gång i framtiden?
Citera
2010-10-27, 11:50
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jo jag tyckte den var väldigt bra. Vad jag förstått så var den extremt omtyckt världen över. Tror inte det var en enda dålig låt. Hög klass.

Jo visst, det är hög klass på allt de gjort men den var ändå minst bra av deras skivor ganska klart enligt mig.
Citera
2010-10-27, 12:12
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Eller så har de bara mycket annat o göra och framförallt riktigt mycket problem i bandet just nu.

Jovisst, nästan alla i bandet har ju andra projekt också. Men 4 studioalbum på 15 år är ändå väldigt lite tycker jag.
Citera
2010-10-27, 14:09
Bannlyst
Slipknot var det längesen man hörde... ska nog lira gamla klassiker nu när jag såg den här tråden!

Angående deras framtid så vet jag faktiskt inte, tror inte dom kommer leverera lika högklassiga skivor som tidigare.
Citera
2010-10-28, 11:47
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Jovisst, nästan alla i bandet har ju andra projekt också. Men 4 studioalbum på 15 år är ändå väldigt lite tycker jag.

Justeja, man tänker inte på att de faktiskt varit ett band sedan 94-95 nånstans.
Citera
2010-12-02, 20:10
Medlem
Schutzstaffelns avatar
De planerar att ha en basist som står bakom scenen och spelar med dem live om jag har förstått det rätt. Visst skulle det inte funka att byta ut Paul mot en ny men vad fan de har ju 4 pers i bandet som faktiskt inte gör så mycket, varför kan inte nån av dem plocka upp basen och spela?

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=150167
Citera
2010-12-02, 20:29
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schutzstaffeln
De planerar att ha en basist som står bakom scenen och spelar med dem live om jag har förstått det rätt. Visst skulle det inte funka att byta ut Paul mot en ny men vad fan de har ju 4 pers i bandet som faktiskt inte gör så mycket, varför kan inte nån av dem plocka upp basen och spela?

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=150167
För att de inte kan lira bas kanske? Och även om nån av dem kunde så vill de nog inte rubba balansen i deras speciella band. Visst är det svårt att byta ut en bandmedlem i ett så stort band, men ibland blir man helt enkelt tvungen. Bara att ösa!
Citera
2010-12-02, 20:32
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schutzstaffeln

Och vem av de 4 kan lira bas då? Ingen. Tycker dock inte att detta är någon bra idé om det stämmer.
Citera
2010-12-02, 20:46
Medlem
Schutzstaffelns avatar
Bas är faktiskt inte så svårt att lära sig spela, dessutom spelade Craig gitarr i gamla Slipknot så han om någon borde kunna det. Om ingen VILL spela bas är en annan femma men om de ska ha en nisse som sitter i en plaststol bakom scenen och headbangar för sig själv så kan de lika gärna lägga ned imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in