2010-12-02, 20:54
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schutzstaffeln
Bas är faktiskt inte så svårt att lära sig spela, dessutom spelade Craig gitarr i gamla Slipknot så han om någon borde kunna det. Om ingen VILL spela bas är en annan femma men om de ska ha en nisse som sitter i en plaststol bakom scenen och headbangar för sig själv så kan de lika gärna lägga ned imo.
Om det är så himla enkelt så är det nog bättre att ta in en utomstående som börjar lira istället för att ta en bort en karakteristisk roll i bandet och göra honom till basist.

Haha, plaststol och headbangar för sig själv Underbar bild i huvudet! Ja men visst är det en usel idé. Fattar inte hur man kan komma på nåt så korkat från början.
Citera
2010-12-02, 23:12
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Om det är så himla enkelt så är det nog bättre att ta in en utomstående som börjar lira istället för att ta en bort en karakteristisk roll i bandet och göra honom till basist.

Haha, plaststol och headbangar för sig själv Underbar bild i huvudet! Ja men visst är det en usel idé. Fattar inte hur man kan komma på nåt så korkat från början.

Kan de inte bara låta Stone Sours basist joina Slipknot? Har ju hört snack om de innan.
Citera
2010-12-02, 23:33
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Kan de inte bara låta Stone Sours basist joina Slipknot? Har ju hört snack om de innan.
Jag vet inte vem det är. Lyssnar inte på dem. Jag bryr mig inte så mycket om vem de tar in, bara de inte lägger ner på grund av det där, det hade inte Paul gillat
Citera
2010-12-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaRue
Word my metal brother

Bidra till tråden din A7Xfjant!!!!

Hade det inte varit smidigare att ta in en musikintresserad vän som bandet känner istället för en redan etablerad bassist? Så länge han skaffar en egen mask och identitet.
Citera
2010-12-03, 12:44
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jag vet inte vem det är. Lyssnar inte på dem. Jag bryr mig inte så mycket om vem de tar in, bara de inte lägger ner på grund av det där, det hade inte Paul gillat

Exakt, Paul hade blivit riktigt besviken tror jag om de lägger ner på grund av hans död. De får inte hända men enligt Joey har de ju redan börjat snacka om ny skiva
Citera
2010-12-03, 13:03
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Exakt, Paul hade blivit riktigt besviken tror jag om de lägger ner på grund av hans död. De får inte hända men enligt Joey har de ju redan börjat snacka om ny skiva
Ja jag vet inte hur långt de hunnit med den nya skivan, men kommer gör den. http://sv.wikipedia.org/wiki/Slipknot. 2012. Hoppas de hinner innan jorden går under iaf!
Citera
2010-12-03, 18:55
Medlem
Schutzstaffelns avatar
Kikade lite på Coreys twitter och han säger att han inte har några som helst planer på att spela in ett nytt album och att Joey sprang iväg med sina tankar utan att snacka med alla andra.
De är dock inbokade för 2011 års Sonisphere i England, blir kul å se hur de löser det.
Citera
2010-12-03, 19:53
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schutzstaffeln
Kikade lite på Coreys twitter och han säger att han inte har några som helst planer på att spela in ett nytt album och att Joey sprang iväg med sina tankar utan att snacka med alla andra.
De är dock inbokade för 2011 års Sonisphere i England, blir kul å se hur de löser det.

Jo, hoppas att de kommer som headline till Sverige också, vore grymt
Citera
2011-03-12, 19:23
Medlem
maper74s avatar
Donnie Steele, bandets Ex-gitarrist från MFKR dagarna, kommer att vara live basist för sommar spelningarna.

källa or it didn't happen:

http://www.slipknot1.com/story/news/update_regarding_summer_shows-1
Citera
2011-03-12, 21:30
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maper74
Donnie Steele, bandets Ex-gitarrist från MFKR dagarna, kommer att vara live basist för sommar spelningarna.

Troligtvis den mest logiska kandidaten de kan hitta, men helst skulle jag se att de splittras istället för detta. Tror ni Donnie kommer ha mask på sig eller köra utan, och isåfall vilken mask tror ni han kommer använda?
Citera
2011-03-12, 22:02
Medlem
maper74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Troligtvis den mest logiska kandidaten de kan hitta, men helst skulle jag se att de splittras istället för detta. Tror ni Donnie kommer ha mask på sig eller köra utan, och isåfall vilken mask tror ni han kommer använda?

Förmodligen en egen design eftersom alla andra i bandet har det, skulle bli högst förvånad om han tog över Pauls.

Vet inte om han hade egen när han var med i bandet, hade dem börjat med det innan han slutade 1996?

EDIT: Hittade svaret på min fråga, han hade aldrig någon mask under sin tid i bandet.

källa:

http://www.slipknot-metal.com/main.php?sk=exmembers

Scrolla ned till Donnie Steele stycket (captain obvious).
Senast redigerad av maper74 2011-03-12 kl. 22:07.
Citera
2011-03-12, 22:42
Medlem
SemperInAngarias avatar
Med tanke på vad Donnie visade oss i MFKR så tror jag att han är en bra person att sätta i Pauls skor, även om SlipKnot inte kommer vara sig likt ( Paul var en av de som gjorde den större delen av jobbet på IOWA för den som inte tror att han bidrog med något till bandet.. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in