2010-06-13, 23:09
Medlem
Idiotpods avatar
Jag tror att klassen på deras musik kommer förvärras. (om det går efter senaste skivan..)
Vad jag läst så verkade basisten ha haft ett finger med i spelet på låtskapandet. Samt att han även var en av orginalmedlemmarna, det kommer garanterat påverka.
Citera
2010-06-13, 23:48
Bannlyst
Ahaa, men då vet jag! Tack, väldigt bra svar MVH
Citera
2010-06-14, 09:25
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=BX91HxHpQjE&feature=player_embedded#!

Citera
2010-06-14, 15:58
Medlem
Jävligt synd detta, undrar vad som blir av Slipknot nu.

Har hört två olika historier. Ena är att han knarkade ihjäl sig, den andra är att han slutat för ett tag sedan. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro...
Knarkade han ihjäl sig tycker jag mer synd om hans fru och o-födda barn.
Citera
2010-06-14, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SchecterLove
Jävligt synd detta, undrar vad som blir av Slipknot nu.

Har hört två olika historier. Ena är att han knarkade ihjäl sig, den andra är att han slutat för ett tag sedan. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro...
Knarkade han ihjäl sig tycker jag mer synd om hans fru och o-födda barn.

Men vill inte tro att han knarkat ihjäl sig även om det låter trovärdigt
Citera
2010-06-16, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeT.
Jag tror inte att han mådde psykiskt bra, kanske han gjorde det för att han var så pressad över att ha ett barn samtidigt som han världsturnerade så mycket?
Citera
2010-06-22, 16:29
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeT.

Såklart han gjorde http://www.expressen.se/noje/musik/1.2037088/slipknot-basisten-paul-grays-dodsorsak-faststalld
Citera
2010-10-25, 19:50
Medlem
TheAlamos avatar
Det gick väl bra ändå? De spelar på som förut? Har faktiskt inte hört nånting därifrån. Men om de funderat på att lägga ner så hade man ju hört det.

Är det inte lite konstigt att de bara släpper ett album vart fjärde år? Och är det inte konstigt att de blivit så otroligt kända trots att de bara har 4 album? De är ju jävligt annorlunda med sitt showande, masker och grejer, men ändå. Nån som vet bättre?
Citera
2010-10-25, 20:03
Medlem
GrimFausts avatar
Läste nån intervju med Shawn Crahan i Sweden Rock Magazine nyligen, tror det var senaste numret. Där säger han själv att Slipknot kommer fortsätta, men att det råder delade meningar bland de andra i bandet. Själv vet jag inte om jag vill att de ska fortsätta, för min del får de gärna sluta nu då jag redan har upplevt den bästa tiden med detta bandet. Jag började lyssna på dem en tid innan de släppte Vol.3, köpte den plattan, lyssnade sönder den totalt, köpte de två andra och lyssnade sönder dem totalt också. Klart det händer att man drar igång nån låt från den senaste, All Hope Is Gone, men jag föredrar helt klart deras äldre material, speciellt då Iowa som jag anser att de aldrig kan toppa.
Citera
2010-10-26, 11:29
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Läste nån intervju med Shawn Crahan i Sweden Rock Magazine nyligen, tror det var senaste numret. Där säger han själv att Slipknot kommer fortsätta, men att det råder delade meningar bland de andra i bandet. Själv vet jag inte om jag vill att de ska fortsätta, för min del får de gärna sluta nu då jag redan har upplevt den bästa tiden med detta bandet. Jag började lyssna på dem en tid innan de släppte Vol.3, köpte den plattan, lyssnade sönder den totalt, köpte de två andra och lyssnade sönder dem totalt också. Klart det händer att man drar igång nån låt från den senaste, All Hope Is Gone, men jag föredrar helt klart deras äldre material, speciellt då Iowa som jag anser att de aldrig kan toppa.

Slipknots tre första plattor är alla oslagbara skulle jag säga. Tror aldrig någonsin att de kommer komma upp i den nivån men samtidigt vill jag höra mer från dem.
Citera
2010-10-26, 14:05
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Det gick väl bra ändå? De spelar på som förut? Har faktiskt inte hört nånting därifrån. Men om de funderat på att lägga ner så hade man ju hört det.

Är det inte lite konstigt att de bara släpper ett album vart fjärde år? Och är det inte konstigt att de blivit så otroligt kända trots att de bara har 4 album? De är ju jävligt annorlunda med sitt showande, masker och grejer, men ändå. Nån som vet bättre?

Nej dom spelar inte just nu. Dom har tagit sin paus som dom brukar ha efter varje skivsläpp/efterföljande turné.
Tycker också att det är lite konstigt.. Känns som om dom vill hålla myten vid liv genom att släppa plattor så sällan.
Citera
2010-10-26, 16:49
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Nej dom spelar inte just nu. Dom har tagit sin paus som dom brukar ha efter varje skivsläpp/efterföljande turné.
Tycker också att det är lite konstigt.. Känns som om dom vill hålla myten vid liv genom att släppa plattor så sällan.

Eller så har de bara mycket annat o göra och framförallt riktigt mycket problem i bandet just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in