Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
"Kanske inte för alla?".
Killen säger att hans dröm är att se dem live, ändå har inte sett dem.
Det kan bara betyda följande:
1. Fattig norrlänning som inte har råd att ta sig till en spelning
2. Inte 18 år och har itne fått åka för sina föräldrar (därmed lite för ung för detta forum)
3. Inget riktigt fan, kraftigt överdrivet att säga att det var hans dröm
jadu.. Dels borjag längst ner i sverige, (karlskrona) så att jagkan ju inte precis åka upp till stockholm på ett kick, dels måse jag hålla koll på NÄR de spelar,bara det är svårt npg när man inte bor i staden de spelar i,står inte precis på anslagstavlorna.. om jag nu vet att de spelar i sthlm tex, så måste jag vara ledig den dagen/dagarna, köpa biljett för x tusen kr(?), fixa tågbiljett,(vilket helst ska bokas veckor/månader innan) vilket är svårt som f*n, det kan kosta 1500 kr ena dagen, dagen efter 800.. Alltså:
* Veta
när och
var de spelar
* fixa ledighet ( vid spelning i tex sthlm)
* köpa biljett till spelningen (oftast ganska dyrt)
* köpa tågbiljett, ca 2 veckor före själva spelningen, eller mer.
Så det är med andra ord ganska svårt att få allt det att klaffa, (spec ledighet etc)
Och den andra stora faktorn:
PENGAR
Edit: samma sak vid spelningar utomlands fast då spelar pengar en ännu större roll.
som exempel till första punkten: En polare skulle vara ledig i 2 dagar (fast jag trodde han var sjuk, han är det ofta)
När han kommer tillbaka säger han att han varit nere i malmö och gått på rammstein-konsert. Jag stod som ett fån och bara glodde.
Jag fattar fortfarande inte hur jag kunde missa det, det var absolut ingen information om det, inga annonser,tvreklam eller någonting. När ett så stort band spelar i sverige, och så nära där jag bor, tycke jag det borde vara NÅGON info om det, i tidningar etc. Jag så ingenting sådant.
Det gick alltså helt förbi mig att Rammstein hade en spelning i sverige.
Ibland är enda sättet att få reda på sådant här att kolla på bandens hemsidor varje dag, och trots att man gör det, kan man missa något. För mig är det omöjligt, jag gillar jättemånga band..
Ett urval: (utan inbördes ordning)
In Flames
Volbeat
Rammstein
Slipknot (ofc)
Megadeth
Rage Against The Machine
Gorillaz
Green Day
Raubtier
Iron Maiden
Mustach