Citat:
Ursprungligen postat av enghell
Visst fan är det bra för mej.
Och vad det har med Slipknot att göra? Hmm, om du hade läst vad jag svarade på, så hade du eventuellt förstått. Och hur det skulle göra nu-metal dåligt? Men lille vän, nu-metal ÄR dåligt!
Och det är det som är synd med Slipknot, att de gör sådan usel musik då några av musikerna i bandet är riktigt duktiga (trummis + gitarrister)! De kunde ha satsat på att göra riktig metal, och därav kom min definition.
Och när det kommer till hårdheten så har de ju aldrig varit speciellt hårda, för det första så är de ju ett nu-metalband och sedan går det liksom inte att vara hård om man har en "dj" i bandet.

Alltså du sågar en hel musikstil för att du gillar en annan? Ska vi inte diskutera Slipknot och deras framtid? Varför är nu metal dåligt? Och varför är nu metal inte hårt? (Motivera med andra ord).
De är grymma musiker men de gillar att hålla sig till sin sak, ifall de skulle göra annat så skulle det troligtvis inte passa dem som personer, de gör den musik de själva tycker är rolig att spela, inte den som du vill lyssna på. Tror faktiskt inte Slipknot eller vi Slipknot fans bryr oss ifall du inte gillar deras gamla/nya musik. Och jo, Nu-Metal är riktig metal. Trash (som du gillar) är ingen metal, det påminner mer om punk enligt mig. Sedan låter Metallica som är "Trash gudarna" punk på sina senare plattor då de kastat en tape-recorder på golvet i repan och spelat in skiten, slängt upp det på CD och sålt. Tror till och med att de spelat in på de billigaste skitinstrumenten som finns då det låter så in åt helvet förjävligt.
"...och sedan går det liksom inte att vara hård om man har en "dj" i bandet." Det får tala för sig själv, orkar inte ens kommentera, var kanske det mest ointelligenta jag läst i den här tråden hittills. Återigen får du motivera ditt svar. Att bara vräka ur sig någonting utan att motivera det går bort för mig då jag då inte kan föra en diskussion...
Kan även tilläga att jag gillar all musik som är bra, oavsett genrer.