Citat:
Ursprungligen postat av
TheWindCriesMary
Känns som att det mest är tonåringar/unga i allmänhet som mestadels är deprimerade som tror att de mår bättre av att bli ännu mer deprimerade som lyssnar på sådan musik, helt ärligt... Inget sagt om vad jag tycker om det, bara vad jag tror.

Ja det är ju ingen stads hemlighet att unga själar många gånger är vilsna och söker en ny riktning där de kan känna sig accepterade.
Att många av dessa söker sig till Slipknot är en ren självklarhet i inte bara mina ögon, Corey använde bandet i många år som terapi, det fanns ingen terapeut som kunde hjälpa honom med hans dåliga erfarenheter av sin uppväxt där han hade varken en far eller ett hem vilket han bodde i mer än några månader på sin höjd.
Kort och gott, folk som hatar Slipknot har knappast utsatts för några direkt utmaningar i sina liv, största del av hatarna är de som glidit genom sina liv med föräldrarnas trygghet samt deras pengar.
Vi som förstår Slipknot däremot har och kommer alltid ha bra mycket mer skinn på näsan än de oansvariga små glin som aldrig har lyft ett finger.
Och nej jag drar inte alla över samma kam då jag själv oftast har haft tryggheten, men den är knappast permanent. Hursomhelst så handlar det om majoriteter i båda fallen.