2014-11-14, 15:23
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo
Pratar inte om dubstep, förmodade att eftersom det är 18 årsgräns på FB så va det ingen som lyssnar på det.

Det finns otaliga band där man inte regelbundet hör basisten. Självklart är detta meningen, det förstår ju alla. Basen fungerar ju som en backup, för att lyfta fram det andra instrumenten. Sen har vi självklart band som RHCP, Protest the hero osv som valt att ge basisten mer rum. Men generellt så har basisten en mer bakgrundsroll.
Fast nu verkar du prata i nattmössan. Bassisten är ju där för att fylla ut de lägre frekvenserna, det är därför det den personen spelar kallas just bas. Det handlar inte om att den ska lyfta fram några andra instrument, utan den ska ge en fylligare ljudbild helt enkelt.

Tror tyvärr att det är du som enbart är dålig på att urskilja basgångarna i det du lyssnar på, för det är verkligen inte svårt att höra basgången i 99% av all musik inspelat av ett fyramannaband.
Citera
2014-11-14, 15:27
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Pratar inte om dubstep, förmodade att eftersom det är 18 årsgräns på FB så va det ingen som lyssnar på det.

Det finns otaliga band där man inte regelbundet hör basisten. Självklart är detta meningen, det förstår ju alla. Basen fungerar ju som en backup, för att lyfta fram det andra instrumenten. Sen har vi självklart band som RHCP, Protest the hero osv som valt att ge basisten mer rum. Men generellt så har basisten en mer bakgrundsroll.
Vad fan är "dubstep" för någonting? Jag syftar på all musik som nyttjar basen. Återigen, det är uppenbarligen ditt öra som inte igenkänner ljudet. Jag vet att det kan vara lite svårare, oftast för att man inte vet riktigt vad man lyssnar efter, och som sagt är basen inte alltid lika framstående (främst beroende på genre).
Citera
2014-11-14, 15:48
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:

Haha, trolla mer.
Citera
2014-11-22, 19:03
Medlem
zupdawgs avatar
Kolla in diverse youtube intervjuer med bandet 1999-2004~ för att förstå bandet lite mer, under den tiden var Slipknot som allra bäst och de är långt ifrån samma band idag som på den tiden.
Citera
2014-12-19, 16:53
Bannlyst
Jag förstår inte alls hatet bandet får, de är unika som få nu förtiden som blandar hårda riffiga låtar med vacker harmoni, det är något de flesta Nu-Metal/Metalcore saknar tycker jag.
Jag gillar inprincip det mesta med dem.
Citera
2014-12-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkarmedenpingvin
HAHAHAHAH är slipknot mörkt??? Lmfao, du borde lyssna på lite brutal death metal lilla gubben så får du se.

Det är ju precis sådana som du som gör att han ens behöver skapa tråden. Tror att man är häftig för att man lyssnar på så hård och mörk musik som möjligt.

Jag lyssnar på elektronisk musik som bokstavligt får folk att kasta sig över stereon för att stänga av om jag sätter på det på en fest men inte fan sitter jag och klankar ner på folk som lyssnar på melodisk, mjuk musik för det.
Citera
2014-12-22, 21:35
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Känns som att det mest är tonåringar/unga i allmänhet som mestadels är deprimerade som tror att de mår bättre av att bli ännu mer deprimerade som lyssnar på sådan musik, helt ärligt... Inget sagt om vad jag tycker om det, bara vad jag tror.

Ja det är ju ingen stads hemlighet att unga själar många gånger är vilsna och söker en ny riktning där de kan känna sig accepterade.

Att många av dessa söker sig till Slipknot är en ren självklarhet i inte bara mina ögon, Corey använde bandet i många år som terapi, det fanns ingen terapeut som kunde hjälpa honom med hans dåliga erfarenheter av sin uppväxt där han hade varken en far eller ett hem vilket han bodde i mer än några månader på sin höjd.

Kort och gott, folk som hatar Slipknot har knappast utsatts för några direkt utmaningar i sina liv, största del av hatarna är de som glidit genom sina liv med föräldrarnas trygghet samt deras pengar.

Vi som förstår Slipknot däremot har och kommer alltid ha bra mycket mer skinn på näsan än de oansvariga små glin som aldrig har lyft ett finger.

Och nej jag drar inte alla över samma kam då jag själv oftast har haft tryggheten, men den är knappast permanent. Hursomhelst så handlar det om majoriteter i båda fallen.
Senast redigerad av zupdawg 2014-12-22 kl. 21:48.
Citera
2015-02-28, 14:27
Medlem
Forever Winters avatar
Bumpar lite här.
Vem spelar trummor på Grey Chapter? Är det Joey eller Weinberg?
Citera
2015-03-01, 17:15
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Bumpar lite här.

Med all sannolikhet Jay Weinberg även om vissa rykten på nätet säger att det är Shawn "The Clown" Crahan som spelar trummorna.
Att det ska vara Joey kan du nog utesluta, han fick kicken flera månader innan inspelningen började och är ej krediterad någonstans.
Citera
2015-03-18, 15:35
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Bumpar lite här.

Weinberg står för trummorna numera.
Citera
2015-03-24, 12:52
Medlem
JOJsmugglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Weinberg står för trummorna numera.

LÅter dom honom spela bakom scenen också när dom kör live nu eller?
Citera
2015-03-25, 22:15
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JOJsmuggler
LÅter dom honom spela bakom scenen också när dom kör live nu eller?

Sett någon live show än? Han är ingen fulländad medlem men han, precis som den nye basisten spelar med bandet på scen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in