2009-11-13, 19:24
Medlem
Dindlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Alltså, vi kan ju spåra musikhistoriken tillbaka till grottfolket ifall du vill... Eftersom all musik i grund och botten började som sånger av något slag i någon gudsförgäten grotta...

Gillar inte Metallica nu för tiden, gillar inte Slayer nu för tiden. De var bättre förr, liksom Slipknot.

Du har en poäng, fast det finns väl en viss skillnad på band som har tagit "direkt" inspiration ifrån och "modifierad" inspriation som gått i arv i tusentals år? Känns som att det blev lite off-topic, men whatever.
Citera
2009-11-13, 20:32
Medlem
Drumsticks avatar
tycker att "maskering" av alla former inom musik är löjligt.
ja som trodde att de hade me musiken å göra å inte utseendet?
Citera
2009-11-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
ja dåså, va e problemet?
Citera
2009-11-13, 20:45
Medlem
Dindlys avatar
Citat:

Jo, exakt, alla vi som gillar Slipknot lyssnar på dem enbart för att de bär "coola" masker.
Citera
2009-11-13, 22:52
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Du har en poäng, fast det finns väl en viss skillnad på band som har tagit "direkt" inspiration ifrån och "modifierad" inspriation som gått i arv i tusentals år? Känns som att det blev lite off-topic, men whatever.
Du har också en poäng, men jag spånade bara vidare på ditt OT snack
Citera
2009-11-13, 22:53
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Jo, exakt, alla vi som gillar Slipknot lyssnar på dem enbart för att de bär "coola" masker.
Exakt, vad trodde ni andra att det handlade om? Musiken, nej fyfan! Den suger, det är maskerna som gör dem till ett sådant bra band!

(Det stinker ironi om våra inlägg )
Citera
2009-11-14, 06:50
Medlem
[complex]s avatar
Låten snuff är faktiskt rätt bra. Den och wait and bleed är dom bästa av slipknot enligt mig. Typ dom enda man lyssnat på med.
Trummorna på slutet av wait and bleed och överhuvudtaget är riktigt tunga.

Men snuff är annorlunda.
http://www.youtube.com/watch?v=3tRXvERfHL8
Citera
2009-11-14, 12:35
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Låten snuff är faktiskt rätt bra. Den och wait and bleed är dom bästa av slipknot enligt mig. Typ dom enda man lyssnat på med.
Trummorna på slutet av wait and bleed och överhuvudtaget är riktigt tunga.

Men snuff är annorlunda.
http://www.youtube.com/watch?v=3tRXvERfHL8
Det är exakt de låtarna som alla "nya" slipknotfans lyssnar på

Det finns så mycket bättre låtar av Slipknot...
Citera
2009-11-14, 13:01
Medlem
Neodans avatar
Jag gråter blod varje gång jag ser Dead Memories eller Snuff spelas.
Dom skulle bara ha kört hela nya albumet i Gematria (The Killing Name)-style..
Citera
2009-11-14, 13:13
Medlem
vargvids avatar
slipknot gick och blev mainstream, då dog slipknot.

Jag var ett större slipknot fan under min ungdom tills dom släppte iowa (2001) ve säga. Vol.3 och senaste var rent jävla skit som inte hade något med slipknot och göra. Det var ren mainstream tjaffs om lugna låtar och liknande skit, sånt som skulle få den "nya generationen" att börja lyssna på dom. Tydligen var låtar som spit it out, the heretic anthem och people = shit för tungt, surt och våldsamt för nya generationen så slipknot gick och blev fittor.

jag som ung älskade dom sura och våldsbenägna låtarna som spit it out när han står och vrålar "fuck me, i am all out of enemys". Fortfarande än idag kan jag dra igång en av dom äldre slipknot plattorna men inte plattorn efter 2004.

Slipknot dog för mig 2004.
Citera
2009-11-14, 13:37
Bannlyst
Citat:

ja? eftersom att de har masker på sig så handlar det bara bara om musiken!
det finns intervjuer på youtube med bla. clown angående maskerna.
Citera
2009-11-14, 14:31
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
slipknot gick och blev mainstream, då dog slipknot.

Jag var ett större slipknot fan under min ungdom tills dom släppte iowa (2001) ve säga. Vol.3 och senaste var rent jävla skit som inte hade något med slipknot och göra. Det var ren mainstream tjaffs om lugna låtar och liknande skit, sånt som skulle få den "nya generationen" att börja lyssna på dom. Tydligen var låtar som spit it out, the heretic anthem och people = shit för tungt, surt och våldsamt för nya generationen så slipknot gick och blev fittor.

jag som ung älskade dom sura och våldsbenägna låtarna som spit it out när han står och vrålar "fuck me, i am all out of enemys". Fortfarande än idag kan jag dra igång en av dom äldre slipknot plattorna men inte plattorn efter 2004.

Slipknot dog för mig 2004.
Ord, "Fuck it all fuck this world" - där har vi musik!

Senare Slipknot blev skit, dock gillar jag Vol. 3 då den har en del sköna låtar som "The Blister Exist", "Three Nil" och "Pulse of the Maggots". Resten är skit....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in