Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
"Du påstår", menar du att du förnekar folkfördrivningen som t o m sionistiska historiker som Benny Morris erkänner? Sen fifflar du snyggt med statistik när du jämför befolkning idag med 1948 utan att ta hänsyn till befolkningsökning.
Nej men jag påstår att en stor del av dessa blev fördrivna av araber eller stack frivilligt därifrån för att "återkomma när Allah vunnit kriget åt dem".
Citat:
Palestina är ockuperat av Israel, skall det vara så omöjligt för dig att förstå?
Gaza är inte ockuperat och Palestina kommer inte att låta några judar bli medborgare efter ett israeliskt tillbakadragande från Västbanken heller. Skall det vara så omöjligt för dig att förstå?
Citat:
Sluta med dina halmdockor. Jag hade ju i inlägget ovan precis sagt att jag gärna tycker att de judar som bodde på Västbanken skulle få återvända och lik förbannat anklagar du mig för att påstå att det inte fanns några judar där.
Men palestinierna godkänner ju inte det och frågan återstår, hur ska du lösa det rent praktiskt när folkbokföringen är såpass knapphändig? Om någon säger att han eller hon är född till en person som bodde i en viss by någonstans för 70 år sen skall både Israel och Palestina godkänna det på pin kiv? Är det den här ultimata lösningen på problemet?
Citat:
Kan du någonsin argumentera hederligt? Sionisterna däremot, de kom ytterst sällan från Palestina, det var en grupp invandrare som skulle erövra sig en stat.
...16% kom uppenbarligen från Palestinamandatet och utöver invandrarna så fanns det givetvis väldigt många flyktingar också. Det verkar vara helt OK för dig att vara flykting såtillvida man inte är jude. Har aldrig sett dig använda ordet "judisk" och "flykting" samtidigt. Verkar nästan vara som du kanske borde posta dina åsikter i revisionistforumet istället.
Citat:
Låt oss hypotetiskt anta att man kan lösa frågan praktiskt, skulle du tycka att Israel skulle ta emot alla palestinier som bott där? Om inte blir det ju rätt meningslöst att diskutera praktiska detaljer om exakt hur man skall avgöra vilka som har denna rätt.
Fram tills att araberna och muslimerna slutar behandla judar som om de är "apors och grisars avkomma" så nej. Kanske efter att islam reformerats i grunden. Jag skulle inte vilja bo i ett land med en muslimsk majoritet oavsett om jag var jude eller inte.