2018-05-31, 22:23
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Tur att det finns nationer med ryggrad. Kuwait hade lanserat ett alternativt förslag om att skydda civilbefolkningen i Gaza, förslaget röstades givetvis ned av USA.

Det attack som skulle fördömas orsakade skador på 3 israeliska soldater, helt legitima mål i fråga. Självklart har Palestinierna rätt att återgälda dom 100-tal dödade palestinierna och +3000 skadade.
Att någon enstaka raket landade på en lekplats måste bero på mänskliga faktorn. Precis som när Israel råkar avrätta rullstolsbundna terrorister. Jag är säker på att Hamas utreder vad som gick snett...
Kuwait
>olagligt att förolämpa Allah
>kvinnor är omyndiga
>7 års fängelse för bögar
>"nation med ryggrad"

Hamas skjuter raketer slumpmässigt mot alla sorters mål. Tänk dig hur kritiserat Israel skulle ha blivit ifall de hade begått samma brott.
Citera
2018-05-31, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag förstår inte nej. Israel har alltså gett fullt medborgarskap till 1,7 miljoner palestinier (långt fler än vad som du påstår Israel fördrev)
"Du påstår", menar du att du förnekar folkfördrivningen som t o m sionistiska historiker som Benny Morris erkänner? Sen fifflar du snyggt med statistik när du jämför befolkning idag med 1948 utan att ta hänsyn till befolkningsökning.
Citat:
och Palestina ger fullt medborgarskap till 0 judar.
Palestina är ockuperat av Israel, skall det vara så omöjligt för dig att förstå?
Citat:
Och det är i sin ordning "för att judarna kommer inte från Palestina" trots att har diskuterat jävligt många gånger att det i början av 1900-talet fanns ungefär 16% judar i hela mandatet.
Sluta med dina halmdockor. Jag hade ju i inlägget ovan precis sagt att jag gärna tycker att de judar som bodde på Västbanken skulle få återvända och lik förbannat anklagar du mig för att påstå att det inte fanns några judar där. Kan du någonsin argumentera hederligt? Sionisterna däremot, de kom ytterst sällan från Palestina, det var en grupp invandrare som skulle erövra sig en stat.
Citat:
Så frågan är hur man ska lösa urskiljningen rent praktiskt, hur ska någon kunna veta exakt var en specifik jude eller arab kommer från innan 1947 när varken många judar eller araber på platsen ens använde familjenamn? För du känner väl till att man inte brukade använda familjenamn på den tiden?
Låt oss hypotetiskt anta att man kan lösa frågan praktiskt, skulle du tycka att Israel skulle ta emot alla palestinier som bott där? Om inte blir det ju rätt meningslöst att diskutera praktiska detaljer om exakt hur man skall avgöra vilka som har denna rätt.
Citera
2018-05-31, 23:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
"Du påstår", menar du att du förnekar folkfördrivningen som t o m sionistiska historiker som Benny Morris erkänner? Sen fifflar du snyggt med statistik när du jämför befolkning idag med 1948 utan att ta hänsyn till befolkningsökning.

Nej men jag påstår att en stor del av dessa blev fördrivna av araber eller stack frivilligt därifrån för att "återkomma när Allah vunnit kriget åt dem".

Citat:
Palestina är ockuperat av Israel, skall det vara så omöjligt för dig att förstå?

Gaza är inte ockuperat och Palestina kommer inte att låta några judar bli medborgare efter ett israeliskt tillbakadragande från Västbanken heller. Skall det vara så omöjligt för dig att förstå?

Citat:
Sluta med dina halmdockor. Jag hade ju i inlägget ovan precis sagt att jag gärna tycker att de judar som bodde på Västbanken skulle få återvända och lik förbannat anklagar du mig för att påstå att det inte fanns några judar där.

Men palestinierna godkänner ju inte det och frågan återstår, hur ska du lösa det rent praktiskt när folkbokföringen är såpass knapphändig? Om någon säger att han eller hon är född till en person som bodde i en viss by någonstans för 70 år sen skall både Israel och Palestina godkänna det på pin kiv? Är det den här ultimata lösningen på problemet?

Citat:
Kan du någonsin argumentera hederligt? Sionisterna däremot, de kom ytterst sällan från Palestina, det var en grupp invandrare som skulle erövra sig en stat.

...16% kom uppenbarligen från Palestinamandatet och utöver invandrarna så fanns det givetvis väldigt många flyktingar också. Det verkar vara helt OK för dig att vara flykting såtillvida man inte är jude. Har aldrig sett dig använda ordet "judisk" och "flykting" samtidigt. Verkar nästan vara som du kanske borde posta dina åsikter i revisionistforumet istället.

Citat:
Låt oss hypotetiskt anta att man kan lösa frågan praktiskt, skulle du tycka att Israel skulle ta emot alla palestinier som bott där? Om inte blir det ju rätt meningslöst att diskutera praktiska detaljer om exakt hur man skall avgöra vilka som har denna rätt.

Fram tills att araberna och muslimerna slutar behandla judar som om de är "apors och grisars avkomma" så nej. Kanske efter att islam reformerats i grunden. Jag skulle inte vilja bo i ett land med en muslimsk majoritet oavsett om jag var jude eller inte.
Citera
2018-05-31, 23:59
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Nej men jag påstår att en stor del av dessa blev fördrivna av araber eller stack frivilligt därifrån för att "återkomma när Allah vunnit kriget åt dem".

Gaza är inte ockuperat och Palestina kommer inte att låta några judar bli medborgare efter ett israeliskt tillbakadragande från Västbanken heller. Skall det vara så omöjligt för dig att förstå?

Men palestinierna godkänner ju inte det och frågan återstår, hur ska du lösa det rent praktiskt när folkbokföringen är såpass knapphändig? Om någon säger att han eller hon är född till en person som bodde i en viss by någonstans för 70 år sen skall både Israel och Palestina godkänna det på pin kiv? Är det den här ultimata lösningen på problemet?

...16% kom uppenbarligen från Palestinamandatet och utöver invandrarna så fanns det givetvis väldigt många flyktingar också. Det verkar vara helt OK för dig att vara flykting såtillvida man inte är jude. Har aldrig sett dig använda ordet "judisk" och "flykting" samtidigt. Verkar nästan vara som du kanske borde posta dina åsikter i revisionistforumet istället.

Fram tills att araberna och muslimerna slutar behandla judar som om de är "apors och grisars avkomma" så nej. Kanske efter att islam reformerats i grunden. Jag skulle inte vilja bo i ett land med en muslimsk majoritet oavsett om jag var jude eller inte.

Det är en historisk konsensus om att den primära drivkraften bakom palestiniernas fördrivning var sionistiska militäroffensiver. Att denna flykt skulle varit initierad av lokala arabiska ledare är en lögn som dementerats av i princip alla historiker.

Gaza är ockuperat enligt FN, HRW och Amnesty.

Anti-semitism i arabvärlden är vidrigt och bör bekämpas men det skall inte inkludera ett rättfärdigande av israeliska illdåd.

Israeliska övergrepp utrikespolitiskt bör fördömas samtidigt som den arabiska anti-semitismen. Att förkasta det ena och stödja det andra är inget för en hängiven fredsivrare eller humanist.
Citera
2018-06-01, 00:13
Medlem
Citat:
"Skydda civilbefolkningen" = låta Hamas skjuta på Israel utan att Israel får skjuta tillbaka. Man fördömmer Israel från att skydda sig själv men fördömmer inte när Hamas beskjuter civila mål i Israel.

Om man inte fördömer Israel när dom använder övervåld mot demonstranter finns ingen anledning att fördöma när Hamas vill hämnas. Nu skadades soldater, vilket är legitima mål precis som Israel hävdar att Hamas är legitima mål. Sent skall syndaren vakna. Av dom 100 som dödades var knappast alla terrorister, så Israels har redan satt ribban för rimligt "svinn". Helt i sin ordning. Israel kan inte längre göra anspråk på rättvisa krigsmetoder - det kortet är förbrukat för länge sedan. Lär er förstå att människor gör vad som krävs för att överleva.

Citat:
Om du skulle resonera sådär mot mig skulle jag skjuta dig i huvudet utan att tveka.
...en reprimand från moderator vore på sin plats. Såna påstående är delvis förklaringen varför hatet mot judar gradvis tilltar - dom står över all lag och ordning.
Citera
2018-06-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Kuwait]
>olagligt att förolämpa Allah
>kvinnor är omyndiga
>7 års fängelse för bögar
>"nation med ryggrad"

Ja, visst är det sjukt? Jag är så upprörd över Israels agerande att jag sympatiserar mer med Kuwait.
Att förtrycka sin egen stat och kuva sitt eget folk ser jag mildare på än att göra samma sak fast mot ett ANNAT folk.

Citat:
Hamas skjuter raketer slumpmässigt mot alla sorters mål. Tänk dig hur kritiserat Israel skulle ha blivit ifall de hade begått samma brott.

Hade dom möjligheten att köpa precisionsvapen så skulle dom kunna sikta direkt på IDF. Men det alternativet förvägras dom så skona denna kritik från mina ögon.
Citera
2018-06-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ja, ja, ja. De har 100% av de rättigheter som alla andra israeler har så frågan är vilken apartheidstaten är egentligen då judar saknar alla rättigheter i Palestina.

Du hävdar att Palestinierna hade fullständiga rättigheter, jag belyste bara motsatsen. Palestina existerar ju inte så hur ska judar kunna ha några rättigheter där?
Citera
2018-06-01, 00:39
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Ja, visst är det sjukt? Jag är så upprörd över Israels agerande att jag sympatiserar mer med Kuwait.
Att förtrycka sin egen stat och kuva sitt eget folk ser jag mildare på än att göra samma sak fast mot ett ANNAT folk.

Hade dom möjligheten att köpa precisionsvapen så skulle dom kunna sikta direkt på IDF. Men det alternativet förvägras dom så skona denna kritik från mina ögon.
Varför det? Varje stat är väl skyldig att först och främst skydda sina egna medborgare?

Ditt påstående om Hamas motsägs av... Hamas TV. Deras mål är att utrota judar, det är vad de lär sina barn. https://youtu.be/0ORAM-usqhQ
Det enda som stoppar dem från att begå folkmord är brist på styrka, låtsas inte något annat. Sluta rättfärdiga terrorism!
Citera
2018-06-01, 06:28
Avstängd
Citat:
Du ljuger med andra ord.
Citat:
Eftersom du gör klart att du inte tänker acceptera något palestinskt återvändande har du ingen rätt att klaga här. Gaza är satt under en blockad som är så hård att många ser den som en ockupation.
Citat:
...16% kom uppenbarligen från Palestinamandatet och utöver invandrarna så fanns det givetvis väldigt många flyktingar också.

Nu ljuger du igen. Det kom inga 16% av sionisterna från Palestinamandatet. Ser du till de som undertecknade utropandet av staten var det *en*, mindre än 5%. Att man är flykting från ett land gör det sen inte rätt att fördriva folk i ett annat.
Citat:
Då var det väl väldigt dumt att sionisterna att flytta till ett land med muslimsk majoritet. Du gör klart att eftersom du inte gillar muslimer är det helt OK att fördriva och förtrycka dem.
Citera
2018-06-01, 07:04
Medlem
Var får ni 17 % Judar I Ottomanska Palestina
shttps://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_Jews#Historical_overview

När UK genomforde folkräkning såg det ut så här

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographic_history_of_Palestine_(region)#British_ Mandate_era
10% Judar när Mandatet bildades 1922. En stor del av dessa var nyligen från Europa invandrande Judar
Citera
2018-06-01, 07:39
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Var får ni 17 % Judar I Ottomanska Palestina
shttps://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_Jews#Historical_overview

När UK genomforde folkräkning såg det ut så här

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographic_history_of_Palestine_(region)#British_ Mandate_era
10% Judar när Mandatet bildades 1922. En stor del av dessa var nyligen från Europa invandrande Judar
Antalet judar minskade sedan 1910-talet pga Osmansk diskriminering, se tabellen i samma artikel.
Citera
2018-06-01, 08:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du ljuger med andra ord.

Nej. Flera hundra tusen blev fördrivna från gränsområdena av AL under 1948 under parollen att de snart skulle få återvända.

Citat:
Eftersom du gör klart att du inte tänker acceptera något palestinskt återvändande har du ingen rätt att klaga här. Gaza är satt under en blockad som är så hård att många ser den som en ockupation.

Palestinierna är själva för blockaden. Hur kan palestinierna vara mot den och för den på samma gång?

Citat:
Nu ljuger du igen. Det kom inga 16% av sionisterna från Palestinamandatet.

16% av befolkningen i Palestinamandatet i början av 1900-talet var judar, oavsett vad du vill kalla dem.

Citat:
Ser du till de som undertecknade utropandet av staten var det *en*, mindre än 5%.

Och? På vilket sätt förändrar det att judarna inte skulle få medborgarskap i Palestina?

Citat:
Att man är flykting från ett land gör det sen inte rätt att fördriva folk i ett annat.

Om de förklarar krig mot dig så kan man definitivt göra det, det har vi sett ganska många gånger nu.

Citat:
Då var det väl väldigt dumt att sionisterna att flytta till ett land med muslimsk majoritet. Du gör klart att eftersom du inte gillar muslimer är det helt OK att fördriva och förtrycka dem.

Så hur många av palestinierna var invandrare enligt dig?

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographic_history_of_Palestine_(region)
Citat:
Whether there was significant Arab and Muslim immigration into Palestine during the 19th and 20th centuries, especially after the beginning of Zionist settlement there in the late 19th century has become a matter of some controversy. It is known that the Arab population of Palestine doubled during the British Mandate era, from 670,000 in 1922 to over 1.2 million in 1948, and there has been considerable debate over the subject on how much of this growth was due to natural increase, as opposed to immigration. Estimates on the scope of Arab immigration to Palestine during this period vary.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in