2021-06-06, 19:28
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vilket är fel om du läser lagen. Om FN säger något annat så är det indikativt på att FN inte går att ta på allvar.
Du ljuger.
Citera
2021-06-06, 19:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du ljuger.

Nej och det faktum att du argumenterar mot det visar att du inte har någon större intelligens. Alla normalbegåvade fattar att man inte kan kräva någonting förrän man har skrivit på ett fredsavtal, det är som att ge guldmedaljen till den som kom sist i loppet och samtidigt fuskade.
Citera
2021-06-06, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så du hör till de religiösa fanatiker som menar att Palestina tillhör judarna i evig tid för att det står så i Bibeln

Nåja, nu är det ju ni själva som sitter och förnekar att judarna någonsin skulle haft sin fot där. O med tanke på det så är ju min förklaring ungefär 10 gånger mer jordnära och varenda arab borde i så fall lämna. Att jag berättade det där har dock o göra med att du ställde en fråga om vad Egypterna skulle ha o göra där. Det var det du fick en förklaring på nu din lilla pajas

Som jag sa så är det är inte så jävla komplicerat. Judarna har sitt ursprung där... Punkt, full stopp. Det är inte arabernas.
O när dom kom tillbaka så bodde det en massa araber där. Dessa tyckte inte om att judarna fick tillbaka en bit av sin mark.
Man kom med ett förslag på hur det skulle delas, vilket inte gillades. Och araberna runt om tyckte att nej nu jävlar blir det krig istället! Vi tänker banne mig inte släppa på lite mark! Och sen så förlorade dom det. Och området fick delas upp i bitar.
Men bara för att araberna krånglade och höll på o dampade, så fick det delas upp på totalt onödigt sätt mot vad alla hade velat..

Därefter föddes Hamas ur det muslimska brödraskapet, en bieffekt ifrån Egypten och dom började då att självmords bomba dom andra.

Citat:
Sen väntar jag fortfarande på en förklaring på vad du hade för poäng med din jämförelse mellan Israel och Gaza.

Ja, tror du att dom har det bättre under Israeliskt styre, än vad dom har under Hamas? Det är inte en speciellt komplicerad fråga det heller man..

Och du har redan varit duktig nog att själv lyckas svara på den frågan. Och eftersom att du svarade rätt när jag ställde den så finns det ju ingenting mer att tillägga. Att jag inte skriver något tillägg till det betyder ju bara att jag håller med..

Det är förmodligen inte så mycket tryggare att bo inuti ett område där folk håller på att självmords bomba, använda mänskliga sköldar som militärbas, eller ha ihjäl varandra för att man har hört via ryktesväg att dom skulle ha en helt annorlunda politisk agenda.

Onödigt att behöva utveckla en sån poäng kan jag tycka.
Citera
2021-06-06, 20:23
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej och det faktum att du argumenterar mot det visar att du inte har någon större intelligens. Alla normalbegåvade fattar att man inte kan kräva någonting förrän man har skrivit på ett fredsavtal, det är som att ge guldmedaljen till den som kom sist i loppet och samtidigt fuskade.
Nej, du har fel. Däremot tror jag att Syrien har lovat Israel fredsavtal om det lämnar tillbaka Golan. Tvärtom alltså.
Och dessutom, varför skulle Syrien teckna fredsavtal med ett land som bombar dem ideligen?
Citera
2021-06-06, 20:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, du har fel. Däremot tror jag att Syrien har lovat Israel fredsavtal om det lämnar tillbaka Golan. Tvärtom alltså.
Och dessutom, varför skulle Syrien teckna fredsavtal med ett land som bombar dem ideligen?

Nej jag har inte fel och nej det är inte så det går till. Förloraren ställer inte krav, förloraren får stryk. Jag förstår att du är miljöskadad av svenska genuspoliser och dylikt men i resten av världen så får man stryk när man mopsar upp sig. Man höjer inte ens rösten mot spanska poliser för då får man stryk. Förklarar man krig mot ett annat land har man inte rätt att ställa några villkor för ett fredsavtal. Finns inte på världskartan.
Citera
2021-06-06, 21:11
Medlem
Melange5738s avatar
Klassisk UNRWA: https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/unrwa-finds-attack-tunnel-under-one-of-its-gaza-schools-670262

UNRWA "råkar" hitta en tunnel under en sönderbombad skola och har mage att klaga för att skolan ändå inte skulle blivit bombad.
Citera
2021-06-06, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nåja, nu är det ju ni själva som sitter och förnekar att judarna någonsin skulle haft sin fot där.
Nej, vi hävdar att det är ointressant om där fanns ett judiskt kungadöme för 2000 år sedan, vare sig det nu är genetik eller religion som gör att dagens judar anser sig vara arvtagare till detta. Har du ens bestämt dig själv för om det är religion eller gener som du anser relevant? Tänk dessutom på att i det närmaste alla människor har förfäder som var judar i Israel vid den tiden. Dubbla antalet föräldrar varje generation bakåt och du når astronomiska tal.
Citat:
O med tanke på det så är ju min förklaring ungefär 10 gånger mer jordnära och varenda arab borde i så fall lämna. Att jag berättade det där har dock o göra med att du ställde en fråga om vad Egypterna skulle ha o göra där. Det var det du fick en förklaring på nu din lilla pajas

Vilka jävla egyptier är det du ständigt talar om??? Araberna finns där för att de bott där och om man nu anser att 2000 år gammal historia är relevant, de också är släkt med judarna som bodde där då.
Citat:
om jag sa så är det är inte så jävla komplicerat. Judarna har sitt ursprung där... Punkt, full stopp. Det är inte arabernas.

Det är otaliga folk som passerat där så varför just judarna? Amerika och Australien har då betydligt mer väldefinierade ursprungsbefolkningar. Slåss för att de skall få tillbaka sitt land istället!
Citat:
O när dom kom tillbaka så bodde det en massa araber där. Dessa tyckte inte om att judarna fick tillbaka en bit av sin mark.
Det var inte deras mark! Fattar du vilket kaos det skulle bli i världen om man försökte tillämpa din logik överallt, men det vill du naturligtvis inte utan Israel är unikt för att det står så i Bibeln. Och kan jag sen få halva ditt hus. Jag har en släkting som ägde den marken för 2000 år sedan så den är egentligen min vad du än tror.
Citat:
Man kom med ett förslag på hur det skulle delas, vilket inte gillades. Och araberna runt om tyckte att nej nu jävlar blir det krig istället!
Det var redan krig. Judarna hade redan anfallit Deir Yassin som låg utanför den zon de "fått" allt i syfte att säkra en väg till Jerusalem som också låg utanför denna zon. Varför skulle man alls dela marken mellan de som bodde där och de som just flyttat dit? Jävla europeisk kolonialism.

Citat:
Därefter föddes Hamas ur det muslimska brödraskapet, en bieffekt ifrån Egypten och dom började då att självmords bomba dom andra.
En bieffekt av Israels folkfördrivning och ockupation. Det hade inte spelat någon roll om Hamas inte funnits, PLO drev också väpnat motstånd. Folk gör så under ockupation. Skulle Israel krossa Hamas skulle det bara bli någon annan grupp som tog över och ni Israelkramare skulle använda den som ursäkt för att motivera Israels svinerier.
Citat:
Ja, tror du att dom har det bättre under Israeliskt styre, än vad dom har under Hamas? Det är inte en speciellt komplicerad fråga det heller man..
Ja, de har det bättre under israeliskt styre som jag redan sagt. De i Gaza som fördrevs från Israel bor inte i Israel, får inte bo i Israel. Är det deras fel? Du har ingen poäng, allt du har är ett slag i ansiktet på de som fördrevs: "Ha, Ha, Ha, hade ni inte fördrivits hade ni haft det mycket bättre nu. Tji fick ni!".
Citera
2021-06-07, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ja, de har det bättre under israeliskt styre som jag redan sagt. De i Gaza som fördrevs från Israel bor inte i Israel, får inte bo i Israel. Är det deras fel? Du har ingen poäng, allt du har är ett slag i ansiktet på de som fördrevs: "Ha, Ha, Ha, hade ni inte fördrivits hade ni haft det mycket bättre nu. Tji fick ni!".

Nej, det är det inte. Jävligt vidrigt av dig att påstå att jag skulle sitta här o bete mig så. När det där är en känsla du fick när du läste mina inlägg.

Kan tyvärr inte kontrollera hur du väljer att tolka det jag sagt. Men det där är fan vidrigt.

Vad jag har sagt återkommande gånger nu, varenda gång du har ställt frågan. Är att hade inte muslimerna varit där och försökt att driva ut judar och ha ihjäl dom alla istället för att samarbeta.. Om Egypten hade slutat skicka in en massa man power och vapen där. Hade Hamas slutat dampa och självmords bomba och gömma sig bland civila. Hade Hezbollah, Iran, Libanon, turkiet etc etc.. Egypten.. Gett fan i o lägga sig i.

Så hade Palestina förmodligen varit Palestina idag.

Och du säger det till o med själv att dom har det mycket bättre under israeliskt styre..
Gazaremsan är som du nog vet, fortfarande en del av Egyptens mark. (lustigt nog då det ligger så långt bort därifrån.)

Problemet som är, är att Muslimerna, Egyptierna. Muslimska brödraskapet.. Har vägrat att samarbeta och med hot försöker få sin vilja igenom i hela området där. Precis som dom gjorde när dom tog över makten inuti Palestina. Hot, våld, övervåld, våldtäkt, u name it. Probably did it all. Det gick ut över Palestinierna iaf.
Och det bygger inga broar om man i 60 jävla år håller på o försöker självmordbomba den andra.. Det bygger massa murar. Då kan man inte sitta där och gnälla på att dom finns där sen.

Det är bara ta sitt pick och pack och tagga.
Citera
2021-06-07, 06:13
Medlem
arbetets avatar
Det stabila och demokratiska Israel är som vilken liberal demokrati som helst.

Netanyahu gör en Trump:

Netanyahu säger sig utsatt för valfusk – varning för kaos
Benjamin Netanyahu, 71, känner sig lurad på segern.

Han kallar valet för det ”största bedrägeriet någonsin”.

Samtidigt varnar säkerhetspolisen för att politisk ilska kan utlösa våldskaos i landet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9OPyPq/netanyahu-sager-sig-utsatt-for-valfusk--varning-for-kaos

Jag var lite orolig där och trodde att han skulle lyckas klara sig och ta sig tillbaka den här gången också. Nu är jag inte det längre. Det här kommer han nog inte lyckas med och som sagt, det ger en hel del konnotationer åt fel håll.
Citera
2021-06-07, 06:52
Avstängd
Citat:
Vad jag har sagt återkommande gånger nu, varenda gång du har ställt frågan. Är att hade inte muslimerna varit där och försökt att driva ut judar och ha ihjäl dom alla istället för att samarbeta.
Hade landet varit tomt när sionisterna flyttade dit hade onekligen saken varit lättare, men nu var inte landet tomt och din förmåga att lägga hela skulden på dem som bodde där är äcklig. Du har bestämt dig för att judarna är de goda, och all den terror som bedrevs mot britter, palestinier och rentav FN förtränger du.

Läs vad Ben Gurion, Begin och de andra tidiga sionisterna faktiskt sa, skrev och gjorde! De hade redan från första början ambitionen att ta mycket mer än den del FN föreslog att de skulle få och de var redan från början klara med att de inte kunde ha en judisk stat med så stor arabisk befolkning utan att denna till stor del måste bort.

Din eftergiftspolitik hade aldrig fungerat. I praktiken stödjer du den judiska terrorn samtidigt som du klagar vitt och brett på arabisk.
Citat:
Och du säger det till o med själv att dom har det mycket bättre under israeliskt styre..
Gazaremsan är som du nog vet, fortfarande en del av Egyptens mark. (lustigt nog då det ligger så långt bort därifrån.)
Gazaremsan är inte och har aldrig varit egyptisk mark. De ockuperade den mellan 1949 och 1967 med försökte aldrig annektera den. Området har även landgräns mot Egypten så vad du menar med "långt borta" är en gåta. Du är dock besatt av att skylla på Egypten av någon anledning.
Citera
2021-06-07, 07:10
Bannlyst
Citat:
Läs vad Ben Gurion, Begin och de andra tidiga sionisterna faktiskt sa, skrev och gjorde! De hade redan från första början ambitionen att ta mycket mer än den del FN föreslog att de skulle få och de var redan från början klara med att de inte kunde ha en judisk stat med så stor arabisk befolkning utan att denna till stor del måste bort.

Ben Gurion
Citat:
In 1954 he resigned as prime minister and minister of defense but remained a member of the Knesset. He returned as minister of defense in 1955 after the Lavon Affair and the resignation of Pinhas Lavon. Later that year he became prime minister again, following the 1955 elections. Under his leadership, Israel responded aggressively to Arab guerrilla attacks, and in 1956, invaded Egypt along with British and French forces after Egypt nationalized the Suez Canal during what became known as the Suez Crisis.

Låter inte helt orimligt att han ansåg att det inte går att ha araberna kvar där om dom håller på o kör med guerilla taktik stup i kvarten och tror att livet är ett jävla spel för dom.

Svårt o hitta dock vad han skulle ha sagt mer. Vill du vara mer logisk får du väl se till att länka till någon sida så jag kan sätta mig o kolla över det du påstår att han skulle sagt?

Citat:
Gazaremsan är inte och har aldrig varit egyptisk mark. De ockuperade den mellan 1949 och 1967 med försökte aldrig annektera den. Området har även landgräns mot Egypten så vad du menar med "långt borta" är en gåta. Du är dock besatt av att skylla på Egypten av någon anledning.

Citat:
Gazaremsan är en smal kustremsa utmed Medelhavet i den sydvästra delen av det historiska Palestina. Området är 41 km långt samt mellan 6 och 12 km brett. I sydväst gränsar remsan mot Egypten och i norr, söder och öster till Israel. Inom området ligger städerna Gaza, Dayr al-Balah, Khan Yunis och Rafah. Gazaremsan styrs idag formellt av den Palestinska myndigheten men i realiteten av Hamas.

Gazaremsan kom under egyptisk kontroll som ett resultat av 1948 års arabisk-israeliska krig. Gränserna och namnet Gazaremsan fastställdes när Israel och Egypten undertecknade vapenstilleståndsavtalet 1949.

I juni 2007 tog den terrorstämplade organisationen Hamas kontroll efter att ha fått 65 procent av mandaten i lokalvalet och ha gått segrande ur strider med Fatah-anhängare. Hamas har kontrollerat området sedan dess och år 2007 utsågs Gazaremsan till fientligt territorium av Israel efter palestinska raketattacker mot Israel.

Varken människor eller varor kommer in eller ut från remsan utan Israels eller Egyptens tillstånd. Efter Gazakriget 2008-2009 har Israel upprätthållit sin blockad, som dock har utsatts för kraftig kritik. Dels för att effekten mot vapensmugglingen är mycket omtvistad, samt att blockaden varit mycket ekonomisk fördelaktig för Hamas som tjänar stora pengar på tunneltrafiken medan sekulära affärsmän och industrier hamnat i ekonomisk kris.

För att inte vara en del av Egypten. (dina egna ord.) så har de väldigt många fingrar i pajen just där.

Citat:
I praktiken stödjer du den judiska terrorn samtidigt som du klagar vitt och brett på arabisk.

Ja, det gör jag absolut! Mest för att jag tycker att den arabiska är den hemska. Tycker inte om när en sida försöker göra soldater utav barn då dom inte har så mycket annat än raketer och propaganda. Men det tycker du är konstigt såklart..
Citera
2021-06-07, 07:26
Avstängd
Citat:
Låter inte helt orimligt att han ansåg att det inte går att ha araberna kvar där om dom håller på o kör med guerilla taktik stup i kvarten och tror att livet är ett jävla spel för dom.
Jag tänkte sådant som vad han skrev 1937:
Citat:
We shall admit into the state all the Jews we can. We firmly believe that we can admit more than two million Jews. We shall build a multi-faceted Jewish economy-- agricultural, industrial, and maritime. We shall organize an advanced defense force—a superior army which I have no doubt will be one of the best armies in the world. At that point I am confident that we would not fail insettling in the remaining parts of the country, through agreement and understanding with our Arab neighbors, or through some other means.
https://www.palestineremembered.com/download/B-G%20LetterTranslation.pdf
Eller hur Yitzhak Rabin i sina memoarer beskrev sin roll i den etniska rensningen av Lydda och Ramle och hur Ben Gurion bara viftade med handen som tecken på att befolkningen där måste bort.

Eller från Begin:
Citat:
We ask the Knesset to place on its agenda forthwith a debate expressing no confidence in Mr. Ben-Gurion's Cabinet, in view of the fact that it has signed an enslaving agreement with Britain's vassal, with the ruler of a country which calls itself--and to our great shame this name appears on an official document signed by the Government of Israel--"The Hashemite Kingdom of Jordan," which exists on both sides of the Jordan, with the tacit assent of the Government of Israel. By doing this, the Government of Israel has handed a huge portion of the western part of our homeland to that monarch, abandoning it not to him but to his British masters, since the Government of Israel knew that that kingdom...has an agreement with Britain whereby the latter may maintain whatever military forces it deems necessary in the territory of the former.
http://www.jcpa.org/art/knesset2.htm
Notera här hur Begin kallar Västbanken för "the western part of our homeland".
Citat:
För att inte vara en del av Egypten. (dina egna ord.) så har de väldigt många fingrar i pajen just där.
Återigen obegripligt från din sida. Det är inte en del av Egypten och har aldrig varit en del av Egypten. Det är inte egyptier som bor i Gazaremsan osv.
Citat:
Ja, det gör jag absolut! Mest för att jag tycker att den arabiska är den hemska. Tycker inte om när en sida försöker göra soldater utav barn då dom inte har så mycket annat än raketer och propaganda. Men det tycker du är konstigt såklart..
I grunden är det inte konstigt. det är så europeisk kultur fungerat. Vi har rätt att erövra andra länder och kontinenter och fördriva befolkningen och gör de motstånd är det deras fel. Din syn är deprimerande man knappast konstig. Bra i alla fall att du vågar vara öppen med att du stödjer judisk terrorism så vi har den saken klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in