Citat:
Ursprungligen postat av
therefore
Nåja, nu är det ju ni själva som sitter och förnekar att judarna någonsin skulle haft sin fot där.
Nej, vi hävdar att det är ointressant om där fanns ett judiskt kungadöme för 2000 år sedan, vare sig det nu är genetik eller religion som gör att dagens judar anser sig vara arvtagare till detta. Har du ens bestämt dig själv för om det är religion eller gener som du anser relevant? Tänk dessutom på att i det närmaste alla människor har förfäder som var judar i Israel vid den tiden. Dubbla antalet föräldrar varje generation bakåt och du når astronomiska tal.
Citat:
O med tanke på det så är ju min förklaring ungefär 10 gånger mer jordnära och varenda arab borde i så fall lämna. Att jag berättade det där har dock o göra med att du ställde en fråga om vad Egypterna skulle ha o göra där. Det var det du fick en förklaring på nu din lilla pajas
Vilka jävla egyptier är det du ständigt talar om??? Araberna finns där för att de bott där och om man nu anser att 2000 år gammal historia är relevant, de också är släkt med judarna som bodde där då.
Citat:
om jag sa så är det är inte så jävla komplicerat. Judarna har sitt ursprung där... Punkt, full stopp. Det är inte arabernas.
Det är otaliga folk som passerat där så varför just judarna? Amerika och Australien har då betydligt mer väldefinierade ursprungsbefolkningar. Slåss för att de skall få tillbaka sitt land istället!
Citat:
O när dom kom tillbaka så bodde det en massa araber där. Dessa tyckte inte om att judarna fick tillbaka en bit av sin mark.
Det var inte deras mark! Fattar du vilket kaos det skulle bli i världen om man försökte tillämpa din logik överallt, men det vill du naturligtvis inte utan Israel är unikt för att det står så i Bibeln. Och kan jag sen få halva ditt hus. Jag har en släkting som ägde den marken för 2000 år sedan så den är egentligen min vad du än tror.
Citat:
Man kom med ett förslag på hur det skulle delas, vilket inte gillades. Och araberna runt om tyckte att nej nu jävlar blir det krig istället!
Det var redan krig. Judarna hade redan anfallit Deir Yassin som låg utanför den zon de "fått" allt i syfte att säkra en väg till Jerusalem som också låg utanför denna zon. Varför skulle man alls dela marken mellan de som bodde där och de som just flyttat dit? Jävla europeisk kolonialism.
Citat:
Därefter föddes Hamas ur det muslimska brödraskapet, en bieffekt ifrån Egypten och dom började då att självmords bomba dom andra.
En bieffekt av Israels folkfördrivning och ockupation. Det hade inte spelat någon roll om Hamas inte funnits, PLO drev också väpnat motstånd. Folk gör så under ockupation. Skulle Israel krossa Hamas skulle det bara bli någon annan grupp som tog över och ni Israelkramare skulle använda den som ursäkt för att motivera Israels svinerier.
Citat:
Ja, tror du att dom har det bättre under Israeliskt styre, än vad dom har under Hamas? Det är inte en speciellt komplicerad fråga det heller man..
Ja, de har det bättre under israeliskt styre som jag redan sagt. De i Gaza som fördrevs från Israel bor inte i Israel, får inte bo i Israel. Är det deras fel? Du har ingen poäng, allt du har är ett slag i ansiktet på de som fördrevs: "Ha, Ha, Ha, hade ni inte fördrivits hade ni haft det mycket bättre nu. Tji fick ni!".