2018-07-14, 14:36
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
6 av 31 raketer fran frihetskamparna nerskjutna av Iron Dome. Ingen bra statistik. Juden s*iter i brallan...
6 av 6 i detta fall (resten föll ned i Gaza/oviktiga områden). 90% genomsnittlig sucess rate. Bäst statistik i världen.

P.S. Anser du verkligen att jihadister är frihetskämpar?
Citera
2018-07-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
6 av 6 i detta fall (resten föll ned i Gaza/oviktiga områden). 90% genomsnittlig sucess rate. Bäst statistik i världen.

P.S. Anser du verkligen att jihadister är frihetskämpar?

Siffror fran Haaretz: 6 av 31 raketer intercepted av Iron Dome

Yes, alla som bekampar apartheid ockupationen ar frihetskampar.
Citera
2018-07-15, 01:46
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:

Systemet skjuter inte ner de raketer som slår ner på ödemark, så även 1 utav 31 skulle kunna innebära 100% success rate.

Sorry, men judarna är tämligen torra i byxan ett bra tag till.
Citera
2018-07-15, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Systemet skjuter inte ner de raketer som slår ner på ödemark, så även 1 utav 31 skulle kunna innebära 100% success rate.

Sorry, men judarna är tämligen torra i byxan ett bra tag till.

Sa Haaretz har fel? Du ar sjalvhatande jude

Definiera 'ett bra tag'. Judar har historia att bli utkastade ur alla lander. Palestina nasta.
Aven raketer fran Syrien landade i Israel; larmet gick o judar sprang som rattor de ar.
Citera
2018-07-15, 08:24
Medlem
Memestars avatar
Citat:

Fortfarande 6 av 6 (dem man ville få ner fick man ner), fortfarande bäst statistik i världen. Varför slösa 40 000 dollar på att skjuta ner en projektil som ändå inte kommer landa i ett område någon Israel har nytta av?

Så Akilov var också en frihetskämpe då? Han "bekämpade" ju Sveriges stöd till NATO.
Citera
2018-07-15, 10:05
Avstängd
Citat:
Fortfarande 6 av 6 (dem man ville få ner fick man ner), fortfarande bäst statistik i världen. Varför slösa 40 000 dollar på att skjuta ner en projektil som ändå inte kommer landa i ett område någon Israel har nytta av?
som så ofta undrar man om du har några källor för dina påståenden, eller om du bara hittar på fakta för att få Israel och dess militär att se bra ut. Kan du ge källa på att de endast besköt just dessa sex raketer?
Citat:
Så Akilov var också en frihetskämpe då? Han "bekämpade" ju Sveriges stöd till NATO.
Dina analogier är som vanligt bisarra när du skall försöka jämföra Sverige med en skurkstat som Israel.
Citera
2018-07-15, 11:02
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
som så ofta undrar man om du har några källor för dina påståenden, eller om du bara hittar på fakta för att få Israel och dess militär att se bra ut. Kan du ge källa på att de endast besköt just dessa sex raketer?

Dina analogier är som vanligt bisarra när du skall försöka jämföra Sverige med en skurkstat som Israel.
Inom vilken tidsram? Kan du ge exempel på något försvarssystem som är mer effektivt än Iron Dome?

Vad är skillnaden? Bägge attackerade civila, bägge hade politiska mål. Potato, potato. Terrorism är terrorism. Men du har ju inget problem med att attackera (((skurkarna))), så det gäller väl inte dig...
Citera
2018-07-15, 11:30
Avstängd
Citat:
Inom vilken tidsram? Kan du ge exempel på något försvarssystem som är mer effektivt än Iron Dome?
Som vanligt undviker du direkta frågor. Vadå "inom vilken tidsram"? Du påstod "Fortfarande 6 av 6 (dem man ville få ner fick man ner)" då måste du väl rimligen själv veta vilka du menar, eller? Vad har sen en jämförelse med andra system att göra med hur perfekt Iron dome är? Skyddas Israel bättre om andra system är ännu sämre?
Citat:
Vad är skillnaden? Bägge attackerade civila, bägge hade politiska mål. Potato, potato. Terrorism är terrorism. Men du har ju inget problem med att attackera (((skurkarna))), så det gäller väl inte dig...
Dessa missiler attackerade Israel, ett land som är i krig med Palestina och som ständigt är inne och bombar i Gaza. Du får ursäkta om jag inte ser likheten i att slå tillbaka mot en ockupationsmakt och att döda slumpvis civila i ett neutralt land.

Du är terroristkramaren här med t ex ditt förvar av massakern i Qibya och Israels dödspatruller.
Citera
2018-07-15, 13:56
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Som vanligt undviker du direkta frågor. Vadå "inom vilken tidsram"? Du påstod "Fortfarande 6 av 6 (dem man ville få ner fick man ner)" då måste du väl rimligen själv veta vilka du menar, eller? Vad har sen en jämförelse med andra system att göra med hur perfekt Iron dome är? Skyddas Israel bättre om andra system är ännu sämre?

Dessa missiler attackerade Israel, ett land som är i krig med Palestina och som ständigt är inne och bombar i Gaza. Du får ursäkta om jag inte ser likheten i att slå tillbaka mot en ockupationsmakt och att döda slumpvis civila i ett neutralt land.

Du är terroristkramaren här med t ex ditt förvar av massakern i Qibya och Israels dödspatruller.
Nej, jag debunkade bara HeadsOn's påstående. Det är du som ställer frågan, så du bör också ange vilken tidsram du syftar på.

Sverige är inte alls neutralt, vi är allierade med NATO. Enligt din logik går det därför att rättfärdiga Akilovs terrordåd.

Jag skrev att massakern i Qibya räddade otaliga liv långsiktigt, men jag skrev aldrig att det var moraliskt rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Börjar fatta varför Mossad dödar såna som dig då.
Eller hur! Xenonen är en varg i fårakläder - en hycklande islamist som utger sig för att vara "folkrättskämpe". Skulle inte förvåna mig om denne också kollaborerar med Hamas á la George Galloway.
Citera
2018-07-15, 17:18
Avstängd
Citat:
Nej, jag debunkade bara HeadsOn's påstående. Det är du som ställer frågan, så du bör också ange vilken tidsram du syftar på.
Att debunka något innebär att komma med argument, vanligen också källhänvisningar, där man visar att motparten har fel. Du debunkade ingenting utan försvarade bara Israel med en ren ryggmärgsreflex uppenbarligen utan att ens veta vilken händelse det handlade om.
Citat:
Sverige är inte alls neutralt, vi är allierade med NATO. Enligt din logik går det därför att rättfärdiga Akilovs terrordåd.
Dina analogier är som sagt totalt bisarra.
Citat:
Jag skrev att massakern i Qibya räddade otaliga liv långsiktigt, men jag skrev aldrig att det var moraliskt rätt.
Du har direkt försvarat att de gick in och sprängde hus, dvs ren terrorism. Att det strök med en massa civila tycks du heller inte bry dig speciellt mycket om eftersom det ju ändå var effektivt i din mening.
Citat:
Eller hur! Xenonen är en varg i fårakläder - en hycklande islamist som utger sig för att vara "folkrättskämpe". Skulle inte förvåna mig om denne också kollaborerar med Hamas á la George Galloway.
Så "liberalen" Memestar tycker man skall skicka dödspatruller för att någon uttrycker "fel" åsikter på facebook. Återigen får vi prov på vad ditt försvar för yttrandefrihet egentligen är värt.
Citera
2018-07-15, 18:48
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Att debunka något innebär att komma med argument, vanligen också källhänvisningar, där man visar att motparten har fel. Du debunkade ingenting utan försvarade bara Israel med en ren ryggmärgsreflex uppenbarligen utan att ens veta vilken händelse det handlade om.

Dina analogier är som sagt totalt bisarra.

Du har direkt försvarat att de gick in och sprängde hus, dvs ren terrorism. Att det strök med en massa civila tycks du heller inte bry dig speciellt mycket om eftersom det ju ändå var effektivt i din mening.

Så "liberalen" Memestar tycker man skall skicka dödspatruller för att någon uttrycker "fel" åsikter på facebook. Återigen får vi prov på vad ditt försvar för yttrandefrihet egentligen är värt.
Jag förstår att du har lite svårt med definitioner och sånt, men nu beter du dig fullständigt oförståeligt. Försvarande av X är inte detsamma som att presentera statistik och utmana andra att motbevisa den (vilket ingen här har lyckats med). Dessa är objektiva observationer.

Vad är skillnaden då? Hela du är bisarr!

Inte igen ... medveten förstörelse av bebyggelse kallas för vandalism. Jag bryr mig visst om de som dog i Qibya, men Jordanien arresterade som sagt 1000 fedayeen-terrorister efter det. Det var bara effektivt. Inte "i min mening". Är E = mc² korrekt i din "mening"?

HAHAHA "Facebook"? Har du slagit dig i huvudet???
Mossad skiter fullständigt i vilka åsikter du uttrycker, att finansiera terrorgrupper ligger dock på en helt annan nivå, som du vet. Du föredrar bara att spela dum.

Xenonens ordlista för hycklande islamister:
observation = försvarande
vandalism = terrorism
terrorfinansiering = åsikt
Men bara när det gäller judar...
Citera
2018-07-15, 19:43
Avstängd
Citat:
Jag förstår att du har lite svårt med definitioner och sånt, men nu beter du dig fullständigt oförståeligt. Försvarande av X är inte detsamma som att presentera statistik och utmana andra att motbevisa den (vilket ingen här har lyckats med). Dessa är objektiva observationer.
Du menar att du kan slänga ur dig vilka godtyckliga siffror som helst utan någon källhänvisning och sen är det upp till andra att motbevisa dem? Så bekvämt, men så fungerar det inte. Du hävdade "Fortfarande 6 av 6 (dem man ville få ner fick man ner), fortfarande bäst statistik i världen." Visa var du fick detta ifrån!
Citat:
Inte igen ... medveten förstörelse av bebyggelse kallas för vandalism.
Om fulla fotbollshuliganer utan djupare syfte krossar rutor är det vandalism. När det görs i politiskt syfte är det hatbrott, terrorism eller krigsbrott. Det var terrorism när IRA sprängde butiker i London och lika mycket terrorism när Sharon sprängde hus på Västbanken. IRA hade i alla fall vett nog att ringa och förvarna innan de sprängde, så Sharon var snäppet värre.
Citat:
Jag bryr mig visst om de som dog i Qibya, men Jordanien arresterade som sagt 1000 fedayeen-terrorister efter det. Det var bara effektivt. Inte "i min mening".
'
Det var en av effekterna, men de långsiktiga effekterna av terrorism som denna är svårare att kvantifiera. Hade Israel varit en rättsstat hade de arresterat alla terroristerna bakom massakern, istället valde de ledaren för den till premiärminister, vilket ju som jag konstaterat är israelernas vana.
Citat:
HAHAHA "Facebook"? Har du slagit dig i huvudet???
Mossad skiter fullständigt i vilka åsikter du uttrycker, att finansiera terrorgrupper ligger dock på en helt annan nivå, som du vet. Du föredrar bara att spela dum.
Klart Mossad inte bryr sig. Poängen här var att du och Melange5738 vill att de skall mörda mig. Det här handlar ju inte om att finansiera terrorgrupper vilket du inte har något som helst stöd för att jag gör utan just om att du hatar mina åsikter och därför gör ditt bästa för att smutskasta mig med sådana här metoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in