Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 20:40
  #1345
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du menar att du kan slänga ur dig vilka godtyckliga siffror som helst utan någon källhänvisning och sen är det upp till andra att motbevisa dem? Så bekvämt, men så fungerar det inte. Du hävdade "Fortfarande 6 av 6 (dem man ville få ner fick man ner), fortfarande bäst statistik i världen." Visa var du fick detta ifrån!

Om fulla fotbollshuliganer utan djupare syfte krossar rutor är det vandalism. När det görs i politiskt syfte är det hatbrott, terrorism eller krigsbrott. Det var terrorism när IRA sprängde butiker i London och lika mycket terrorism när Sharon sprängde hus på Västbanken. IRA hade i alla fall vett nog att ringa och förvarna innan de sprängde, så Sharon var snäppet värre.
'
Det var en av effekterna, men de långsiktiga effekterna av terrorism som denna är svårare att kvantifiera. Hade Israel varit en rättsstat hade de arresterat alla terroristerna bakom massakern, istället valde de ledaren för den till premiärminister, vilket ju som jag konstaterat är israelernas vana.

Klart Mossad inte bryr sig. Poängen här var att du och Melange5738 vill att de skall mörda mig. Det här handlar ju inte om att finansiera terrorgrupper vilket du inte har något som helst stöd för att jag gör utan just om att du hatar mina åsikter och därför gör ditt bästa för att smutskasta mig med sådana här metoder.
HeadsOn kom med sexan, inte jag. Ingen av er har angett tidsramen, så jag kan inte svara på det. Men inget israeliskt mål träffades runt den perioden. Hursomhelst är genomsnittet viktigast. Iron Dome sköt ner 90% av alla missiler den siktade på under de senaste krigen 2012 & 2014. Känner du till något bättre försvarssystem eller ej?

Nej. Terror utförs explicit mot individer. Objekt är inte individer.

Det vore en inskränkning av de medborgerliga rättigheterna att arrestera dem utan bevis. Jag befodrar dig härmed från semi-fascist till fascist!

Så du erkänner dig alltså skyldig till terrorfinanisering? Om du bara är en vanlig terrorsympatisör så är du irrelevant, men sliskiga ormar som Galloway behöver neutraliseras.
Citera
2018-07-15, 20:52
  #1346
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Klart Mossad inte bryr sig. Poängen här var att du och Melange5738 vill att de skall mörda mig. Det här handlar ju inte om att finansiera terrorgrupper vilket du inte har något som helst stöd för att jag gör utan just om att du hatar mina åsikter och därför gör ditt bästa för att smutskasta mig med sådana här metoder.

Typisk jävla postmodernistislamist att hålla på sådär. Jag skrev inte att jag ville att de skulle mörda dig, jag skrev att jag börjar förstå varför de dödar personer som resonerar som dig (försvarar mord på civila av en specifik etnicitet och fördömmer sanktioner mot terrorister).

Det verkar som du tycker att Sverige ska använda skattebetalarnas pengar för att finansiera terrorism, vilket gör dig till terroristsympatisör av den graden att det är fullt förståeligt att tänka att du borde plikta livet i den leken du spelar. Du är ju fan inte mindre oskydlig nu än vad någon nyfödd jude är i Israel.
Citera
2018-07-15, 21:04
  #1347
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Typisk jävla postmodernistislamist att hålla på sådär. Jag skrev inte att jag ville att de skulle mörda dig, jag skrev att jag börjar förstå varför de dödar personer som resonerar som dig (försvarar mord på civila av en specifik etnicitet och fördömmer sanktioner mot terrorister).

Det verkar som du tycker att Sverige ska använda skattebetalarnas pengar för att finansiera terrorism, vilket gör dig till terroristsympatisör av den graden att det är fullt förståeligt att tänka att du borde plikta livet i den leken du spelar. Du är ju fan inte mindre oskydlig nu än vad någon nyfödd jude är i Israel.
Nja. När har Mossad någonsin dödat någon som Xenonen (om vi nu antar att hen bara är en vanlig terrorsympatisör och inget mer)?

Vore det inte smartare att frysa PAs tillgångar istället för att neutralisera samtliga personer som medvetet & frivilligt finansierar dem via skattebetalning?
Citera
2018-07-15, 21:09
  #1348
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Nja. När har Mossad någonsin dödat någon som Xenonen (om vi nu antar att hen bara är en vanlig terrorsympatisör och inget mer)?

Vore det inte smartare att frysa PAs tillgångar istället för att neutralisera samtliga personer som medvetet & frivilligt finansierar dem via skattebetalning?

Rätt många Hamasmedlemmar har väl strykt med p.g.a av deras affiliation med organisationen. Jag syftar inte på metodiken utan på logiken: anser man att en jude är pliktskydlig för att personen är född i Israel så är man definitivt mer pliktskyldig om man försvarar mord på civila och bidrar ekonomiskt till saken.
Citera
2018-07-15, 21:19
  #1349
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Rätt många Hamasmedlemmar har väl strykt med p.g.a av deras affiliation med organisationen.

Jag syftar inte på metodiken utan på logiken: anser man att en jude är pliktskydlig för att personen är född i Israel så är man definitivt mer pliktskyldig om man försvarar mord på civila och bidrar ekonomiskt till saken.
Strykt med, ja. Men dem var ju inte målen i första hand.

Absolut! Inget snack om saken att man är mer pliktskyldig. Men fortfarande inte tillräckligt för att vara ett mål i kontra-terror-operationer (vilket jag tror du håller med om nu när jag förstår vad du syftade på).
Citera
2018-07-15, 21:39
  #1350
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
HeadsOn kom med sexan, inte jag.
Som jag väntade mig hade du alltså inget stöd för ditt "6 av 6" utan det var bara något du tyckte lät bra.
Citat:
Nej. Terror utförs explicit mot individer. Objekt är inte individer.
Terrorism är användning av våld för att uppnå politiska syften. Om någon sprängde ditt hus tror jag säkert att du skulle se dig som offer. Du föröker här dels definiera om vad terrorism är och dels tänka bort att även med din definition var det ett terrodåd värre än något palestinierna åstadkommit.
Citat:
Det vore en inskränkning av de medborgerliga rättigheterna att arrestera dem utan bevis. Jag befodrar dig härmed från semi-fascist till fascist!
Det är klart det finns bevis. Vi vet att Sharon ledde operationen, IDF vet i alla fall exakt vilka som deltog även om jag inte vet om det är offentligt. Vi vet vad som hände. Vad mer behövs? Det är bara terroristkramare som du som försöker få det till att de är oskyldiga.
Citat:
Så du erkänner dig alltså skyldig till terrorfinanisering?
Nu har väl ändå värmen stigit dig åt huvudet.
Citera
2018-07-15, 23:20
  #1351
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Som jag väntade mig hade du alltså inget stöd för ditt "6 av 6" utan det var bara något du tyckte lät bra.

Terrorism är användning av våld för att uppnå politiska syften. Om någon sprängde ditt hus tror jag säkert att du skulle se dig som offer. Du föröker här dels definiera om vad terrorism är och dels tänka bort att även med din definition var det ett terrodåd värre än något palestinierna åstadkommit.

Det är klart det finns bevis. Vi vet att Sharon ledde operationen, IDF vet i alla fall exakt vilka som deltog även om jag inte vet om det är offentligt. Vi vet vad som hände. Vad mer behövs? Det är bara terroristkramare som du som försöker få det till att de är oskyldiga.

Nu har väl ändå värmen stigit dig åt huvudet.
Det var det mest logiska svaret på HeadsOn's bristfälliga frågeställning, baserat på (1) den genomsnittliga statistiken, samt (2) den sannolika tidsramen hen åsyftade.

Jag skulle se mig som offer för vandalism, inte terrorism. Alla är inte hycklare som du. Enligt din definition är t.o.m. Ahed Tamimi en terrorist (egentligen är hon en misshandlare). Men nu kommer du säkert ändra dig igen, eller hur?

De palestinska terrorgrupperna finansieras av den palestinska ledningen och har mördat tusentals israeler genom åren. Judiska terrorister är extremt sällsynta och döms alltid till längre än Nordens längsta fängelsestraff av Israel.

Sharon var definitivt medveten om vandalismen, dock inte nödvändigtvis morden. Jag betvivlar starkt att någon känner till deras namn. Tror du de gick runt med namnbrickor eller?

P.S. Du har fortfarande inte skrivit om någon skillnad mellan Akilovs terrorism och Hamas/Islamiska Jihads terrorism.
Citera
2018-07-16, 12:49
  #1352
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Sa Haaretz har fel? Du ar sjalvhatande jude

Definiera 'ett bra tag'. Judar har historia att bli utkastade ur alla lander. Palestina nasta.
Aven raketer fran Syrien landade i Israel; larmet gick o judar sprang som rattor de ar.

Haaretz har väl säkert rätt, dock kvarstår fortfarande det faktum att Iron dome inte ens har som syfte att skjuta ner varenda raket. 25 utav de 31 raketerna ansågs (antagligen) inte utgöra ett hot, därav sköt man inte ner dem. Sedan visst, inget system är 100% så de kanske lyckades skjuta ner 6 utav 7. Det är dock fortfarande väldigt långt ifrån din utopi.

Dessutom skiter israelerna i om jag nu är en självhatande jude eller inte, Iron dome funkar så ändå.

Hur många israeler har syrierna haft ihjäl då? Hur har dessa attacker (de facto) på något sätt varit ett hot mot Israels suveränitet?
__________________
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2018-07-16 kl. 13:02.
Citera
2018-07-16, 21:04
  #1353
Avstängd
Melange5738s avatar
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/249024

Nu har palestinierna alltså börjat tutta eld på fåglar för att de älskar landet så mycket. Sponsrat av de svenska djurvännerna på vänsterkanten.
Citera
2018-07-17, 07:03
  #1354
Medlem
arbetets avatar
Man pratar om att Israel tappar stöd hos unga judar i USA men problemet är mycket bredare än så. P.g.a. Israels paranoida hållning i Palestinakonflikten riskerar man att tappa stöd hos de äldre också även hos de som är pro-Israel. Här är en lång tråd på Twitter om en stackars gammal mans erfarenhet från den Israeliska tullpersonalen berättad av hans son:

(((Michael Koplow)))
‏Verifierat konto @mkoplow

Citat:
THREAD I have a personal anecdote to share that is a perfectly sad microcosm of everything wrong with the way Israel treats information as a threat and American Jews as objects of suspicion 1/
Citat:
My dad was in Israel for the past two weeks, spending one week visiting me and the fam while we're here and spending the second week in the West Bank with other American Jewish leaders on an Encounter Leadership Intensive aimed at hearing the Palestinian narrative firsthand 2/
/…/
Citat:
In what universe does it make sense to treat someone with my dad’s profile – an older, rumpled, kippah-wearing American – as an object of suspicion? Even if the state is going to cynically treat American Jews like dollar signs, that would be better than what transpires 13/

Citat:
Israelis can pretend that the crisis with American Jews is about spoiled millennials, Reform Jews who don’t appreciate their heritage, assimilated Americans living their comfortable lives in blissful ignorance, etc. (have I hit all of the most obnoxious stereotypes?) 14/

Citat:
But it is much, much more than that. If Israel wants American Jews to feel like they have any stake in the state and that it is something worthy of support, praise, and defense, it has to minimally respect them and their philosophical values of openness and basic decency 15/

Hela tråden här: https://twitter.com/mkoplow/status/1018954409919811585

Som jag har påpekat tidigare så är Israels fascistoida hantering av Palestinafrågan nog bara ett symptom på ett mycket större problem i civilsamhället. Hela situationen gör att man lever i något som mer och mer fjärmar sig från vad vi uppfattar vad en liberal demokrati är och det kommer inte att sluta lyckligt. I synnerhet inte när judarna själva får upp ögonen för vilken riktning Israel har tagit under de sista åren under Bibis styre.


Till mod:

Trippelparenteserna ingick i Twitternamnet. Hoppas jag inte gjorde något fel att inkludera det i mitt urklipp.
Citera
2018-07-17, 11:37
  #1355
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man pratar om att Israel tappar stöd hos unga judar i USA men problemet är mycket bredare än så. P.g.a. Israels paranoida hållning i Palestinakonflikten riskerar man att tappa stöd hos de äldre också även hos de som är pro-Israel. Här är en lång tråd på Twitter om en stackars gammal mans erfarenhet från den Israeliska tullpersonalen berättad av hans son:

(((Michael Koplow)))
‏Verifierat konto @mkoplow



/…/






Hela tråden här: https://twitter.com/mkoplow/status/1018954409919811585

Som jag har påpekat tidigare så är Israels fascistoida hantering av Palestinafrågan nog bara ett symptom på ett mycket större problem i civilsamhället. Hela situationen gör att man lever i något som mer och mer fjärmar sig från vad vi uppfattar vad en liberal demokrati är och det kommer inte att sluta lyckligt. I synnerhet inte när judarna själva får upp ögonen för vilken riktning Israel har tagit under de sista åren under Bibis styre.


Till mod:

Trippelparenteserna ingick i Twitternamnet. Hoppas jag inte gjorde något fel att inkludera det i mitt urklipp.
Ordentliga tullkontroller är inget som Bibi införde. Det fanns en tid då israeliska plan blev kapade stup i kvarten och IDF behövde genomföra räddningsoperationer som Operation Thunderbolt, Operation Isotope, etc. Nu har inget israeliskt plan blivit kapat under de senaste 30 åren. Vill du hellre känna dig lite obekvämt utfrågad av kontrollanterna eller bli sprängd i luften av en terrorist?
Citera
2018-07-17, 12:01
  #1356
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Ordentliga tullkontroller är inget som Bibi införde. Det fanns en tid då israeliska plan blev kapade stup i kvarten
"Security at Ben Gurion weren’t set off by a weapon. They weren’t looking for a bomb. They pulled him back from the gate on his way out of the country because they went digging through his personal items and found a Palestine tourism pamphlet."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback