2014-10-24, 02:54
Moderator
Neksnors avatar
Inget jag direkt längtar efter att testa, men det går nattbussar från Liverpool till London om ni vill "hem" direkt efter matchen.
Sökte på någon dag nästa år, avresa Liverpool 22.30 eller midnatt, båda är framme (Victoria) strax efter 6. Hittade totalpris 43.40 pund för två vuxna, inklusive buss till Liverpool under dagen.
Citera
2014-10-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindblomman
liverpool är den stora attraktionen för sambon, medan jag som inte har så stort fotbollsintresse hellre vill till london, därför vi skulle försöka slå två flugor i en smäll helt enkelt om vi kan få ihop de.

Men om vi vänder på steken, vart köper man smidigast alternativt billigast biljetter? För mer eller mindre alla sidor jag har kollat runt på ligger priserna bra mycket högre än de ni skriver här. Så har ni tips om det istället.

Jag själv söker direkt via flygbolagen för när jag är intresserad, så det beror på varifrån ni åker och vart ni ska.

Från Arlanda t.ex. hade jag sökt via BA; SAS och Norwegian för dom flyger alla direkt. Får man inget bra där och kan tänka sig ett byte är det nog värt att söka även KLM och Lufthansa.

Det finns dock gott om sökmotorer på internet för flygbiljetter, jag själv har dock ingen större erfarenhet av dom (tycker det är smidigare att söka via bolagen då jag normalt vet vem som är billigast på dom rutter jag brukar flyga).

Beror väl på lite hur mycket du är rädd för att outa dig men om du kan ge oss avreseort och datum kan någon säkert slå lite sökningar åt dig.
Citera
2014-10-26, 16:58
Medlem
Ska till London under nyår och vore ju roligt att gå på nån fotboll . Spurs-Chelsea vore ju extra kul att få biljetter till men känns som ett omöjligt uppdrag. Så riktar nog in mig på QPR och West Ham istället, någon som vet om de är svårt att få tag i biljetter?
Citera
2014-10-26, 23:02
Medlem
Peromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan88
Ska till London under nyår och vore ju roligt att gå på nån fotboll . Spurs-Chelsea vore ju extra kul att få biljetter till men känns som ett omöjligt uppdrag. Så riktar nog in mig på QPR och West Ham istället, någon som vet om de är svårt att få tag i biljetter?

Kan inte svara för West Ham tyvärr, men förutom matcherna mot storlagen brukar det inte vara svårt att få tag i biljetter till QPR. Dem spelar 2 hemmamatcher under nyår, Crystal palace den 28, och Swansea den 1 januari.

Här kan du se när biljetterna släpps för medlemmar och allmänheten.
http://www.qpr.co.uk/tickets/information/on-sale-dates/

Och här köper du dem, var ute i god tid, matcherna blir nästan alltid slutsålda.

https://www.eticketing.co.uk/qpr/default.aspx
Citera
2014-10-26, 23:14
Medlem
Citat:

http://www.ticket2.com/sv/buy/index.html?page=1&edid=B03011AA-2F1C-3C85-E11B-4FCEC661730E

Har biljetter till Spurs-Chelsea, men kostar från 1800kr och uppåt.
Citera
2014-10-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peroman
Kan inte svara för West Ham tyvärr, men förutom matcherna mot storlagen brukar det inte vara svårt att få tag i biljetter till QPR. Dem spelar 2 hemmamatcher under nyår, Crystal palace den 28, och Swansea den 1 januari.

Här kan du se när biljetterna släpps för medlemmar och allmänheten.
http://www.qpr.co.uk/tickets/information/on-sale-dates/

Och här köper du dem, var ute i god tid, matcherna blir nästan alltid slutsålda.

https://www.eticketing.co.uk/qpr/default.aspx

Tackar för de svaret, vet du ungefär när de släpps till allmänheten?

gurgelmaz: Jo vet att de går att få tag men är nog inte beredd å betala ca 2000 kr för en match
Citera
2014-10-29, 06:02
Medlem
Peromans avatar
Citat:
Tackar för de svaret, vet du ungefär när de släpps till allmänheten?

gurgelmaz: Jo vet att de går att få tag men är nog inte beredd å betala ca 2000 kr för en match

Det står under den första länken under raden "General sale date". Den 4 december för matcherna, Crystal Palace hemma(28/12) och Swansea hemma(01/01-15).

Här kan du se priserna.

http://www.qpr.co.uk/tickets/information/prices/
Citera
2014-11-02, 14:57
Medlem
Mittpunkts avatar
Drar sista veckan i Januari. Ska se Chelsea-Manchester City Lördag 31 Januari. Fick betala 5.200:- för två biljetter men då sitter sambon och jag på WL8 på Stamford Brigde.
Citera
2014-11-07, 20:27
Medlem
Har nu kommit en bit i planeringen. Funderingarna ligger på att åka och se Aston Villa - Liverpool 17 januari. Tänkte höra de som köpt biljetter innan vart man smidigast/billigast/säkrast köper biljetter om ni har några tips
Citera
2014-11-08, 17:33
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindblomman
Har nu kommit en bit i planeringen. Funderingarna ligger på att åka och se Aston Villa - Liverpool 17 januari. Tänkte höra de som köpt biljetter innan vart man smidigast/billigast/säkrast köper biljetter om ni har några tips

Då jag inte vet vart ni bor idag så får jag ge olika resultat.
Vi kan säga att ni åker den 16 januari och åker hem den 18 januari.

Då kostar det 360 kr/person från Göteborg medan de kostar 602 kr/person från Västerås. Båda flyger med Ryanair. Priserna ändras självklart under tiden till både positivt och negativt.

Men ryanair är alltid oftast billigast till London. Du kan komma undan ibland med priser från 100 kr/person.
Citera
2014-11-08, 23:01
Medlem
Hur får jag tag på billigaste biljetterna till Arsenal-Liverpool på Emirates?
Citera
2014-11-09, 02:02
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Då jag inte vet vart ni bor idag så får jag ge olika resultat.
Vi kan säga att ni åker den 16 januari och åker hem den 18 januari.

Då kostar det 360 kr/person från Göteborg medan de kostar 602 kr/person från Västerås. Båda flyger med Ryanair. Priserna ändras självklart under tiden till både positivt och negativt.

Men ryanair är alltid oftast billigast till London. Du kan komma undan ibland med priser från 100 kr/person.
Min uppfattning angående de lägsta priserna (rent allmänt, inte bara hos Ryan) är att det ofta handlar om obekväma tider, sista planet dit, landa mitt i natten, och ett toktidigt morgonflyg hem, ungefär som andelsstugägare Lindeman som fick sin sommarvecka i oktober och sin vintervecka i november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in