2014-09-26, 13:44
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Halloj, satt och titta lite på fotbollsresor i April och skulle gärna vilja kombinera något med både sevärdheter och fotboll. Någon som varit på fotboll i Frankrike som kan rekommendera något? Helst PSG lr Marsielle. Runt 4000kr/person

Har sett PSG i Paris. Plastigt något så in i helvete. Alla ultras blev bannade när nya ägaren tog över. Gå på St. ettiene är mitt tips om du vill se läktarkultur i Franrike. Vill du se Zlatan och inte bryr dig om läktarkultur, gå på psg.
Citera
2014-09-28, 13:51
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Har sett PSG i Paris. Plastigt något så in i helvete. Alla ultras blev bannade när nya ägaren tog över. Gå på St. ettiene är mitt tips om du vill se läktarkultur i Franrike. Vill du se Zlatan och inte bryr dig om läktarkultur, gå på psg.
Läktarkulturen är jag lite mer intresserad av. Men vill ju samtidigt se bra fotboll. St Etienne är ett alternativ, hur är det med Marsielle i April då? Är vädret bra? Är läktarkulturen bra? Har ju hört rätt mycket skit om staden i sig också.
Citera
2014-10-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Läktarkulturen är jag lite mer intresserad av. Men vill ju samtidigt se bra fotboll. St Etienne är ett alternativ, hur är det med Marsielle i April då? Är vädret bra? Är läktarkulturen bra? Har ju hört rätt mycket skit om staden i sig också.

Här har du ett avsnitt från Leifbys big ten där han åker och ser Marseille - PSG http://m.youtube.com/watch?v=zY60FL9PvVs
Citera
2014-10-04, 00:22
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acenit
Här har du ett avsnitt från Leifbys big ten där han åker och ser Marseille - PSG http://m.youtube.com/watch?v=zY60FL9PvVs
Har sett det där avsnittet, tack endå. Skulle vilja ha folks åsikter från folk här på flashback om Marseille
Citera
2014-10-21, 19:32
Medlem
Åka till London och se fotboll

Jag har planer i att överraska sambon med en resa till London i julklapp då vi har pratat om att åka dit. Eftersom han är ett stort Liverpool fan ska han ju inte bara behöva springa och shoppa med mig utan tänkte time'a in en match också. Kommer boka flyg och hotell i London i vår men hade velat få ihop antingen en bortamatch när liverpool spelar i närheten av london eller ta tåget till liverpool och se en hemmamatch. vad jag hittat så verkar de flesta bortamatcher nära london vara ganska dyra.
Så tänkte få lite tips om någon gjort något liknande vart man lättast och billigast köper matchbiljett och även smidigast åker mellan London och Liverpool och pålitliga sidor att beställa tågbiljett.

All information är till nytta
Citera
2014-10-21, 19:55
Medlem
sven33s avatar
Ska du åka till Liverpool får du planera för en natt där då det tar närmare 6 timmar fram och tillbaka med tåg. Räkna med 1500kr för två personer bara för tåget så det är definitivt billigare att se en bortamatch i London om det hela faller på kostnaden.

Det där med biljetter får någon annan hjälpa dig med, har köpt på svarta marknaden när jag varit där och som jag har förstått det är det lite knepigt att köpa biljetter från officiella kanaler.
Senast redigerad av sven33 2014-10-21 kl. 20:22.
Citera
2014-10-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Ska du åka till Liverpool får du räkna med en natt där då det tar närmare 6 timmar fram och tillbaka med tåg. Bör gå på minst 1500kr för två personer bara för tåget så det är definitivt billigare att se en bortamatch i London om det hela faller på kostnaden.

Det där med biljetter får någon annan hjälpa dig med, har köpt på svarta marknaden när jag varit där och som jag har förstått det är det lite knepigt att köpa biljetter från officiella kanaler.

Efter lite snabb googling hittade jag biljetter för 50£ t/r för 2 pers.... så vet inte vem som lurade dig.
Citera
2014-10-21, 20:18
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Efter lite snabb googling hittade jag biljetter för 50£ t/r för 2 pers.... så vet inte vem som lurade dig.

Lurad och lurad, som du ser varierar priserna beroende på när du behöver åka och när du bokar, kan kosta betydligt mer än 1500kr också. I vilket fall var min poäng att med matchbiljett, hotell, tåg och transport där i mellan så kommer en utflykt till Liverpool kosta betydligt mer än att se en match i London. Sedan är det ju kul att se Liverpool också men det är lite av ett projekt om man inte har så mycket tid eller pengar.

www.virgintrains.co.uk är för övrigt att rekommendera i det fallet.
Citera
2014-10-21, 20:39
Medlem
BERNFs avatar
Liverpool har bara Chelsea och Arsenal kvar i vår i London. Det är rätt dyra matcher särskilt om man inte är medlem i klubben. Att åka till Liverpool är rätt dyrt det med och deras biljetter är väll inte heller direkt gratis om man säger så...
För att inte tala om hur tråkigt det är att se det gråa england upfront i 6timmar till liverpool.
Kommer antagligen regna med!

Den billigaste biljeten man kan få tag på via officiella kanaler till Arsenal kostar 64 pund för en kat A match. Jag tror att Liverpool, sit kassa spel till trots räknas som en Kat A match men inte säker där. Runt sama pris för Chelsea med (orkar inte kolla upp det).

Lär gå på en 10-20pund mer på svarta marknaden minst, här har jag dok lite erfarenhet.
Är ni hellbent på att åka till liverpool kanske det finns nattbussar, antagligen billigare. Sen sover ni på bussen och behöver således inte hotell två extra nätter. Dok ofräsht som fan, rekomenderar det inte ni kommer få nackspärr och så kommer det regna med.

Värt att tänka på är att punden är stark just nu, vilket gör London en redan dyr stad ännu dyrare.
Senast redigerad av BERNF 2014-10-21 kl. 20:42.
Citera
2014-10-21, 21:48
Medlem
ByeByeBostons avatar
I omgång 22 så möter Liverpool Aston Villa borta och i omgång 34 så möter dom West Bromwich borta, till Birmingham tar det strax över två timmar med tåg så det går utmärkt att åka över dagen.
Var noga med att kika på matchdag/matchstart ganska tight inpå avresan då matcher ganska ofta flyttas med kort varsel.
Du borde kunna få biljetter till dessa matcher för mellan 70 och 150 pund beroende på var ni vill sitta.
Citera
2014-10-22, 11:10
Medlem
Om liverpool är den stora attraktionen varför åka till London? Ni kan ju åka till Manchester eller Liverpool lika väl. Många Svenskar verkar inte ha insett att det går att åka till många andra ställen än London i UK. Dessutom är det betydligt billigare om man ger sig norröver jämfört med London där allt är väldigt dyrt.
Citera
2014-10-22, 17:34
Medlem
liverpool är den stora attraktionen för sambon, medan jag som inte har så stort fotbollsintresse hellre vill till london, därför vi skulle försöka slå två flugor i en smäll helt enkelt om vi kan få ihop de.

Men om vi vänder på steken, vart köper man smidigast alternativt billigast biljetter? För mer eller mindre alla sidor jag har kollat runt på ligger priserna bra mycket högre än de ni skriver här. Så har ni tips om det istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in