2006-08-16, 17:45
Medlem
Nixlass avatar
Kommer att vara i London några dagar i september och tänkte att jag skulle
gå och se mitt gamla favoritlag West Ham. Billigaste biljetten jag har hittat är på Boxoffice.se för ca 1000:- . Någon som har tips på om det går att få tag i billigare biljetter?
Citera
2006-08-16, 17:48
Medlem
Lättaste borde väl bara att gå till arenan och köpa dem? Eller går sånt inte i våran kapitalistiska värld längre?
Citera
2006-08-17, 20:31
Medlem
Algot79s avatar
Enklast är nog att boka via lagets hemsida

http://www.whufc.com/

Dom gånger jag varit över och kollat (Palace) har det inte varit problem att få tag i några biljetter men W.H spelar ju i P.L så det kanske är svåare. Särskilt mot storlagen.

Jaja testa går ju alltid.
Citera
2006-11-07, 14:20
Medlem
damooses avatar
köpa fotbollsbiljetter...

Hejsan!

Är på väg till Rom i maj och undrar om nån här kanske har
erfarenhet av Lazio/Roma matcher...

Har ni beställt biljetterna över nätet före eller köpt på plats?

Kan ni rekommendera någon biljettsite?
Denna med priser mellan 250-350 dollar lät lite blodigt!
http://www.footballtickets.com/ss-lazio-soccer-tickets.html

Finns det några läktarsektioner man inte bör satsa på(curva nord/sud)?

Obs! min italienska är absolut lika med noll så hänvisa mig inte till lagens hemsidor...

Tack på förhand!
Citera
2006-11-07, 14:34
Medlem
Meanmachines avatar
Ska du köpa via ombud är det nog de priserna du får räkna med. Varken Roma eller Lazio brukar ha fullsatt så det borde finnas goda möjligheter att få biljett på plats.
Citera
2006-11-07, 16:53
Medlem
Var själv nere och såg Lazio-Lecce i maj år och köpte biljetten därnere. De säljs i tobaksaffärer med Lottomaticaskylt. Glöm inte legimation då du måste visa upp det då biljetten köps. Bör inte vara några problem att köpa biljett därnere någon dag innan match. Roma har oftast mer folk och även dyrare biljetter iaf då jag var därnere. Räkna med att lägga ut från 200-300 kronor och uppåt beroende på vart på läktaren du har plats.
Citera
2006-11-07, 18:00
Medlem
Köpte min biljett samma eftermiddag när jag var nere.
Citera
2006-11-08, 00:13
Bannlyst
Du kan sta i curva nord/sud, sunt fornuft har du val? Kan du inte smalta in i mangden ska du inte sta dar! Vill du ha brak kommer du att fa det! Ja det ar mycket bengaler och knallskott men det ar inga problem med supportrarna. Roma star pa sud & Lazio pa nord sa du inte hamnar pa fel laktare med fel troja under jackan...

Du far nog betala ett par tusenlappar om du vill ha en bra plats, mindre for en samre plats...enkelt. Du pratade om i Maj?? Du ska kunna boka en biljett online, basta lasterna ligger 80-100euro. Curvorna ligger pa 15-25 euro.

Denna match ar oftast fullsatt och har du inte kopt biljetter i tid far du betala extra.

Koper du inte biljett i lotterierna med legitimation ska du inte kopa av nagon utanfor stadion for du kan bli blast.
Citera
2007-11-20, 19:58
Medlem
Universals avatar
Hur får jag tag på resa och/eller biljetter till... //Moderator

Dom här förbaskade huliganerna ser ut att ställa till det för mina planer om att se fotboll i Milano.
Jag har bokat resa till Milano (hotell å hela kittet) för att se Inter - Empoli den 9dec. Men nu ser jag att efter senaste tidens huliganproblem så är det endast möjligt för dem som är bosatta i Milano att köpa biljetter!!!!

Hur fasiken gör jag nu?? Är det någon ide att dra, eller gäller detta förbudet endast för den nästkommande matchen?

Någon som har svar på detta?
Citera
2007-11-20, 21:41
Medlem
Lycka till mannen, var själv nere förra helgen för att se Inter - Lazio, vi vet ju alla hur det gick....

Har använt mig av www.listicket.it tidigare, är en bra sida att boka på via nätet de brukar dock inte släppa biljetter förrens tidigast en vecka innan match så du får hålla dig uppdaterad, de verkar heller inte ha till alla matcher...

Annat alternativ, köp på plats i Milano, www.inter.it hänvisar till:
New sales point: Box office, Feltrinelli Books and Music, Piazza Piemonte 2, Milan. Box office open 11:00-14:30; 15:30-19:00 from Monday to Saturday.

Kanske lämpligt att vara där dagen före om möjligt, du får googla på vart det ligger, kanske att du behöver ha pass med dig vad vet jag...

Snackas oxå om att du kan köpa biljetter direkt före och under pågående match vid stadion men det är inget jag kan bekräfta.

Angående komplikationerna så innebär de väl det endast, som du säger, att i denna helgs omgång tillåts inga bortafans sen är det väl åter till de normala tillvägagångsätten, kanske missförstått...

Kolla annars på www.svenskafans.com´s Intersektion de verkar ha koll på hur man skall göra.

Hör på hotellet när du är där om de kan hjäpla annars...

Tror inte du kommer ha några problem att fixa biljett, bättre att oroa sig för om matchen kommer att spelas eller inte.

Förresten är det inte Torino de möter den 9:e?

Lycka till, hoppas det går bra

Forza Roma...
Citera
2007-11-20, 22:37
Medlem
Universals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceedorf

Angående komplikationerna så innebär de väl det endast, som du säger, att i denna helgs omgång tillåts inga bortafans sen är det väl åter till de normala tillvägagångsätten, kanske missförstått...

...bättre att oroa sig för om matchen kommer att spelas eller inte.

Det är väl egentligen mest det som jag är orolig för. Jag är nog hyffsat säker på hur jag ska få tag i biljetterna om det inte är restriktioner. Har bott där nede en gång i tiden...

Och du har helt rätt...självklart är det Torino dom spelar mot *hjärnsläpp*
Citera
2008-04-07, 23:04
Medlem
Väcker liv i en gammal tråd.

Jag ska till Sicilien nu i helgen och är i desperat behov av plåtar till derbyt nu på lördag (Palermo - Catania).

Hur gör jag? Går det ens att få tag i?
Reglerna och säkerheten skall ju vara knivskarp nuförtiden har man ju hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in