2014-11-09, 15:14
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Min uppfattning angående de lägsta priserna (rent allmänt, inte bara hos Ryan) är att det ofta handlar om obekväma tider, sista planet dit, landa mitt i natten, och ett toktidigt morgonflyg hem, ungefär som andelsstugägare Lindeman som fick sin sommarvecka i oktober och sin vintervecka i november.

Ja man får alltid kolla vilka tider flyget går. Kompensera ut det med priset.
Men ibland (ganska ofta) så finns det flyg med ex. ryanair där flyget går vid 14-tiden och det kostar mellan 100-200 kr.
Citera
2014-12-07, 21:24
Medlem
Tänkte åka och se fotboll i London. Under det datumet jag tänkt just nu så spelar Crystal Palace hemma mot Arsenal samt Tottenham - West Ham. Två London derbyn alltså. Går helst på Crystal Palace då jag vill uppleva bra stämning. Jag är inte medlem i någon av klubbarna och såna här matcher blir ju oftast slutsålda. Är det lönt att fixa medlemskap tror ni för att se Palace i februari? Man måste ju ha lojalitetspoäng ibland för att ens få möjlighet att köpa biljetter till matcherna via klubbarnas hemsidor. Om inte, vilken sida rekommenderar ni som jag kan köpa biljetter på. Vilka har bäst pris? Helst svenska sidor.
Tack för hjälpen!
Citera
2014-12-15, 15:05
Medlem
Hallå!

Ska till Milano första helgen i Mars för att bland annat se Inter-Fiorentina.

Denna match bokar jag nog biljetter till via Viagogo, 4-500 kr/person.

Idag kom nyheten att Inter möter Celtic i Europa League på torsdagen 26 feb, vilket gör att vi genast bokar om flygbiljetterna för att komma ner en dag tidigare.

Till denna match går det också att boka på Viagogo, dock är priserna otroligt höga (från 1600 kr/pers typ). Vet att en EL-åttondel på San Siro inte lockar sådär jättemycket bland Inters supportrar så lär vara knappt halvfullt. Någon med koll på om det går att få tag på biljetter på annat vis?
Såklart bör det ju egentligen funka på plats på matchdag men Italien är ju lite märkligt på olika vis vad gäller biljetter, regler osv.
Senast redigerad av M.A 2014-12-15 kl. 15:08.
Citera
2014-12-15, 22:01
Medlem
Letar efter biljetter till Juventus - Dortmund i CL. Ska man köpa nu eller vänta, tycker ni? Och från vilken sida?
Citera
2014-12-23, 18:05
Medlem
Qins avatar
Tjo!

Vill se Europa League finalen i Warszawa, det är ganska långt kvar så jag har några frågor. När ska man passa på å köpa biljetter, och vart? Har aldrig varit på match utomlands så kan 0! Vet inte heller hur eftertraktade dessa biljetter är, hur tidigt man ska vara ute osv.
Citera
2014-12-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qin
Tjo!

Vill se Europa League finalen i Warszawa, det är ganska långt kvar så jag har några frågor. När ska man passa på å köpa biljetter, och vart? Har aldrig varit på match utomlands så kan 0! Vet inte heller hur eftertraktade dessa biljetter är, hur tidigt man ska vara ute osv.

När det gäller matcher organiserade av UEFA finns ett antal olika vägar att få biljetter. Först och främst får dom två deltagande lagens supportrar en stor del av biljetterna. Därefter ska sponsorer, UEFA-folk och andra digniteter ha sina biljetter. I februari-april öppnar sedan UEFA upp ett fönster för allmänheten på sin hemsida där man ansöker om biljetter som sedan lottas ut slumpmässigt.

Såvida du inte är med i deltagandes lag supportergrupp eller tävlar dig till biljetter är UEFA:s ansökningsprocess det enda alternativet. Dock så ska man komma ihåg att det iaf på Champions League-finalen är en extremt liten andel av biljetterna som släpps till allmänheten. Det borde vara mindre tryck på Europa League-finalen och således större chans att få biljetter.

Att gå via svartabörsen är väldigt riskfyllt då biljetterna är personliga och UEFA enligt egen utsago kräver ID-handling vid insläpp till arenan.

Lycka till!
Citera
2015-01-06, 13:35
Medlem
Tratts avatar
Vi är två som tänkt se Arsenal - Everton på Emirates nu i vår.
Vilken sida är mest tillförlitlig? Ticket2 verkar inte så bra...
Citera
2015-01-12, 14:01
Medlem
SpaderSexs avatar
Funtar på o åka o kolla Sampdoria - Genoa 22 februari. Någon som ahr nått tips angående resa och biljetter till matchen? Verkar ju va lite halvbökigt och söka flyg eftersom alla vill att jag byter på helt orimliga platser istället för att ta ett inrikeståg.
Senast redigerad av SpaderSex 2015-01-12 kl. 14:06.
Citera
2015-01-26, 11:34
Medlem
Tjo, åker till Rom i maj för att se Lazio-Roma. Har givetvis läst igenom tråden, men tycker svaren ofta varit vaga.

Frågor: Behöver man något slags "Tessera del tifoso"-kort nu? Eller kan du köpa på internet utan att behöva identifiera dig? Vad jag kan se har inga biljetter släppts på listicket.it än, finns det andra bra alternativ? Jag vet att det sällan är helt fullsatt, men är det en stor chansning att åka ner utan biljett och köpa på plats?
Citera
2015-01-26, 12:18
Medlem
Åker till London om några veckor och tänkte passa på att se lite fotboll. Någon som har koll på hur det fungerar med personliga biljetter i England? Om jag köper två biljetter i mitt namn via lagets hemsida, kan tjejen använda den andra biljetten då? Eller måste hon registrera sig och köpa sin egen?
Citera
2015-03-25, 18:02
Medlem
Jag och kompisarna är sugna på Hamburg - Wolfsburg 11e april och är ute efter endast matchbiljetter, går inte att köpa via deras hemsida då detta bara är möjligt från Tyskland, och Viagogo känns inte 100% vad man läst sig till. Tips på hemsida någon?
Citera
2015-04-02, 15:56
Medlem
Hade tänkt gå på Inter - Parma nu i helgen och undrar hur lätt det är att få tag på biljetter vid arenan. Det lär ju inte vara slutsålt direkt, men priserna kanske är mycket högre där jämfört med nätet? Eller tvärtom? Och klarar man sig utan att kunna prata italienska speciellt bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in