Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-25, 17:05
  #1345
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Har säkert varit uppe tidigare men skulle vara kul med en uppdatering.

Om man är ute efter att göra hipsterfotbollmatcher i Europa och framförallt är ute efter att det är smidigt att ta sig till och lätt att köpa biljetter. Vill ha bra stämning och en upplevelse?

Vart i Europa ska man åka?

Har hört Brighton i England. Har inte varit själv men har hört att det ska vara grym arena, bra stämning o nära London. Dessutom kul stad. Hur lätt det är att fixa biljetter kan jag inte svara på.

Liknande tips i Championship, Bundesliga eller Serie A?

Napoli känns lite halvhipster att gilla. Gärna i en retrojacka med Argentinas landslag från 78.

Annars har vi mest hat i Italien. Politiskt hat som Lazio-Roma (även om Roma också blivit fascistiskt nu), eller alltmänt nord-syd-hat som Hellas Verona-Napoli eller Juventus-Roma Juventus-Napoli.
Citera
2017-09-25, 17:08
  #1346
Medlem
Bra stämning hittas knappast i Premier League längre.
Dortmund är ett bra tips,men antagligen svårt att få tag i biljetter.
Torde det vara för Brighton också nu när de är PL.
Har varit på Falmer(hette väl stationen då man tar tåg till arenan från centrala Brighton)och den var okay..men inget mer.
Citera
2017-12-25, 21:43
  #1347
Medlem
Hur tar man sig lämpligast till Wembley ifrån centrala London?
Citera
2017-12-27, 16:54
  #1348
Medlem
Enklast är naturligtvis att ta T-banan.Det finns en station bara några hundra meter från Wembley.
Alternativt kan man ta lokaltåget.Stationen ligger emellertid längre ifrån Wembley är vad fallet blir om man istället använder tuben.
Citera
2017-12-27, 17:30
  #1349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Enklast är naturligtvis att ta T-banan.Det finns en station bara några hundra meter från Wembley.
Alternativt kan man ta lokaltåget.Stationen ligger emellertid längre ifrån Wembley är vad fallet blir om man istället använder tuben.

Tack för svar men har redan klurat ut det. Var antagligen för att det var 25:e och britternas julafton när jag sökte på avgångar och det gick så sällan då man endast fick tidsangivelse för nästkommande avgång på google maps när man sökte efter färdväg.
Citera
2018-01-05, 10:17
  #1350
Medlem
Jag och lillgrabben är i London några dagar under sportlovet. Tänkte gå och se Arsenal-Östersund
Har aldrig köpt biljetter till match i annat land. Vilken leverantör ska man välja?
Citera
2018-01-05, 10:19
  #1351
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinxa
Jag och lillgrabben är i London några dagar under sportlovet. Tänkte gå och se Arsenal-Östersund
Har aldrig köpt biljetter till match i annat land. Vilken leverantör ska man välja?
Viagogo
Citera
2018-01-05, 14:07
  #1352
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Har säkert varit uppe tidigare men skulle vara kul med en uppdatering.

Om man är ute efter att göra hipsterfotbollmatcher i Europa och framförallt är ute efter att det är smidigt att ta sig till och lätt att köpa biljetter. Vill ha bra stämning och en upplevelse?

Vart i Europa ska man åka?

Har hört Brighton i England. Har inte varit själv men har hört att det ska vara grym arena, bra stämning o nära London. Dessutom kul stad. Hur lätt det är att fixa biljetter kan jag inte svara på.

Liknande tips i Championship, Bundesliga eller Serie A?

Gör en turné i Ruhrområdet/västra Tyskland. Flyg till Düsseldorf och sedan har du ett gäng klubbar inom en halvtimmes tåg. Biljetter går att få tag på om du hänger på låset när de släpps på klubbarnas hemsidor.
Citera
2018-01-05, 14:12
  #1353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinxa
Jag och lillgrabben är i London några dagar under sportlovet. Tänkte gå och se Arsenal-Östersund
Har aldrig köpt biljetter till match i annat land. Vilken leverantör ska man välja?

Matchen lär knappast bli slutsåld så alternativet finns ju att vänta till biljetterna går till general sale. 12 januari startar försäljningen för Arsenals medlemmar.

https://www.arsenal.com/tickets/arse.../ostersunds-fk
Citera
2018-01-13, 09:14
  #1354
Medlem
Har lite hastigt lyckats bli ledig under sportlovet och såg att Roma möter Milan just då (25/2). Jag har fått höra tidigare att det bästa är att köpa biljetter direkt (?) via Romas hemsida. Där kan jag emellertid inte se att de finns/har släppts.

På viagogo finns biljetter. Såg tidigare i tråden att det är pålitligt enligt någon. Är det fler som provat med lyckat resultat? Andra vägar eller kunskap om när Roma själva släpper "sina"?

Tips om vettiga/prisvärda platser? Känns 600-800 kr för en biljett i något hörn rimligt med tanke på sikt, kvalitet och normal biljettprisnivå i Italien?

Många har skrivit att det (ofta) går att köpa biljetter på plats. Jag skulle gärna vilja ha mina klara i förväg eftersom jag betalar allt för två personer och vill först ha biljett innan jag bokar/betalar flyg och hotell.
Citera
2018-01-13, 10:34
  #1355
Medlem
Intresset för Serie A är inte så stort.
Varje gång jag av misstag ser en glimt av spektaklet så finns det stora luckor på åskådarplats.
Tror inte att det blir några problem med att komma över en biljett.
Citera
2018-01-13, 18:42
  #1356
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbult
Har lite hastigt lyckats bli ledig under sportlovet och såg att Roma möter Milan just då (25/2). Jag har fått höra tidigare att det bästa är att köpa biljetter direkt (?) via Romas hemsida. Där kan jag emellertid inte se att de finns/har släppts.

På viagogo finns biljetter. Såg tidigare i tråden att det är pålitligt enligt någon. Är det fler som provat med lyckat resultat? Andra vägar eller kunskap om när Roma själva släpper "sina"?

Tips om vettiga/prisvärda platser? Känns 600-800 kr för en biljett i något hörn rimligt med tanke på sikt, kvalitet och normal biljettprisnivå i Italien?

Många har skrivit att det (ofta) går att köpa biljetter på plats. Jag skulle gärna vilja ha mina klara i förväg eftersom jag betalar allt för två personer och vill först ha biljett innan jag bokar/betalar flyg och hotell.

Jag hittade ganska omgående att de är till salu på Romas hemsida redan nu.

http://biglietti.asroma.com/Ticket/V...re=014&lang=en
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback