2015-12-17, 00:18
Medlem
jospaketrs avatar
Jag har en liten fråga angående biljettköp.
Tänkte ge min pojkvän en resa till rom och biljetter till en Roma match i födelsedagspresent!
Nu till mitt problem...
Försökte beställa från viagogo och jag undrar vad som menas med Tissera del tifoso? Läste lite om det men känner mig helt lost.
Citera
2015-12-18, 17:23
Medlem
Låter helt enkelt som att det handlar om plats där hemmaklacken står.
Terassen för hemmafansen mycket löst översatt.
Nota bene att jag bara kan Spaghetti på italienska(det ger mig dock övertag på Johnny Ekström!)..men ett tifosi är ett klackspektakel till och med i svensk fotboll så jag tror att jag är rätt ute.
Om inte lär jag bli korrigerad.
Citera
2015-12-18, 17:30
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jospaketr
Jag har en liten fråga angående biljettköp.
Tänkte ge min pojkvän en resa till rom och biljetter till en Roma match i födelsedagspresent!
Nu till mitt problem...
Försökte beställa från viagogo och jag undrar vad som menas med Tissera del tifoso? Läste lite om det men känner mig helt lost.
Det är supporter id kort. Tror dock det räcker för er att ha en vanlig id-handling med er.
Senast redigerad av elpirro 2015-12-18 kl. 17:33.
Citera
2015-12-18, 17:31
Medlem
Googlet ger uttryck för ett idkort eller annan styrkt identitetshandling.
Citera
2015-12-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Låter helt enkelt som att det handlar om plats där hemmaklacken står.
Terassen för hemmafansen mycket löst översatt.
Nota bene att jag bara kan Spaghetti på italienska(det ger mig dock övertag på Johnny Ekström!)..men ett tifosi är ett klackspektakel till och med i svensk fotboll så jag tror att jag är rätt ute.
Om inte lär jag bli korrigerad.

Du har fel. Terrass på italienska är terrazza och inte tissera (eller tessera, som är den korrekta stavningen) - tessera del tifoso är ett speciellt id-kort som vissa supportrar måste ha för att se matcher. Det gäller såvitt jag vet enbart italienska supportrar och regleringen kring detta är detaljerad (och jag har inte koll på dessa regler tyvärr).
Citera
2015-12-20, 18:42
Medlem
Barcelona - Arsenal 4915 spänn för sämsta biljetten, rimligt?

Tja!
Funderar på att ge morsan och farsan en sportresa i födelsedagspresent. De fyller båda år runt nyår.

De har aldrig varit i Barcelona och jag vet att de har pratat om att åka dit någon gång. Farsan är ett stort fotbollsfan, gillar La Liga och FC Barcelona i synnerhet.

Jag tänkte att det blir perfekt om de får två biljetter till Barcelona-Arsenal som går i april. Kollade upp BE Resor och endast biljetten går på 4915 spänn! Och då sitter man längst upp på kortsidan...

http://www.beresor.se/fotbollsresor/champions-league/barcelona-arsenal/#PaketID=1811

Samma pris på LA Travel (med hotell och flyg)
http://www.latravel.se/CustomizeEvent.aspx?page_id=5&service_id=59259

Det blir alltså närmare 10 000 för två personer.
Är det verkligen rimligt? Jag var själv i Barcelona 2007 och gick då på Champions League kvartsfinal Barcelona-Benfica. Detta kostade mig då runt 80 euro för den billigaste biljetten.

Hur kan det vara så dyrt? Vad är det som kostar egentligen? Måste väl kunna gå att få tag på billigare biljetter?

/Peter
Citera
2015-12-21, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterParker84
Tja!
Funderar på att ge morsan och farsan en sportresa i födelsedagspresent. De fyller båda år runt nyår.

De har aldrig varit i Barcelona och jag vet att de har pratat om att åka dit någon gång. Farsan är ett stort fotbollsfan, gillar La Liga och FC Barcelona i synnerhet.

Jag tänkte att det blir perfekt om de får två biljetter till Barcelona-Arsenal som går i april. Kollade upp BE Resor och endast biljetten går på 4915 spänn! Och då sitter man längst upp på kortsidan...

http://www.beresor.se/fotbollsresor/champions-league/barcelona-arsenal/#PaketID=1811

Samma pris på LA Travel (med hotell och flyg)
http://www.latravel.se/CustomizeEvent.aspx?page_id=5&service_id=59259

Det blir alltså närmare 10 000 för två personer.
Är det verkligen rimligt? Jag var själv i Barcelona 2007 och gick då på Champions League kvartsfinal Barcelona-Benfica. Detta kostade mig då runt 80 euro för den billigaste biljetten.

Hur kan det vara så dyrt? Vad är det som kostar egentligen? Måste väl kunna gå att få tag på billigare biljetter?

/Peter

https://www.boxoffice.se/sport/fotboll/fc-barcelona/fc-barcelona-vs-arsenal-champions-league

Varsågod, 1954:- för billigaste biljetten. Var själv på Barcelona - Roma i slutet av november och allt gick jättesmidigt, man hämtar biljetten vid Place de Catalunya som ligger väldigt centralt. Jag hade skippat paketet från LA Travel och bokat flyg och hotell själv, går alltid att hitta billigare och man är inte bunden av deras tider (en natt på hotell, begränsat flygval etc).

Vi var tre personer som åkte och fick fyra nätter på ett 4-stjärnigt hotell för 1500:- per person, flyget gick på 400:-. Dyraste var biljetterna som jag gav 1600:- för men då hade vi platser mitt på långsidan. Allt som allt gick själva resan alltså på runt 3500:- per person och då var vi där söndag-torsdag istället för bara en natt. Kringkostnader som mat och dylikt kom såklart till men det var inte farligt, Barcelona är en billig stad att vistas i.

Om du har några fler frågor är det bara att slänga iväg ett PM!
Edit: Matchen är i mars btw.
Senast redigerad av BumbiBeer 2015-12-21 kl. 10:29.
Citera
2015-12-21, 14:09
Medlem
Det går även bra att köpa via Barcelonas hemsida. Biljetterna är dock ännu inte släppta. Till såna här matcher är det dock inte självklart att man får en biljett, så vill man vara säker kan man betala de högre priserna.
Citera
2015-12-23, 09:51
Medlem
Hejsan,

Undrar om nån har ett tips på en BRA och säker sida att beställa biljetter till Premier League? Tänkte kolla på Tottenham-Sunderland och på Tottenhams egna hemsida är allt slutsålt, men finns ju på några andra biljettsiter, bland annat footballticketnet. Någon som har erfarenhet av denna sida eller tips på någon annan som garanterat fungerar smidigt och säkert?

Tacksam för snabbt svar.
Citera
2015-12-23, 11:52
Medlem
zecraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lianinho
Hejsan,

Undrar om nån har ett tips på en BRA och säker sida att beställa biljetter till Premier League? Tänkte kolla på Tottenham-Sunderland och på Tottenhams egna hemsida är allt slutsålt, men finns ju på några andra biljettsiter, bland annat footballticketnet. Någon som har erfarenhet av denna sida eller tips på någon annan som garanterat fungerar smidigt och säkert?

Tacksam för snabbt svar.

Den sida jag använt som varit smidigast och med bredast utbud är livefootballtickets.com. Den är säker och de tillhandahåller biljetter från privatpersoner som vill sälja så priser o. dyl. varierar stort.
Citera
2016-01-08, 16:07
Medlem
goelens avatar
God dag vänner.
Jag fick en Berlin-resa i julklapp av min sambo och hon har lyckats planera in detta lagom till Hertha Berlin - Bayern München som spelas 23/4.
Jag har tre frågor om detta.

Hur långt innan matcherna brukar biljetter släppas? Går jag in på Herthas hemsida så finns det bara till de två närmsta att köpa.

Är det eventim.de som gäller för att köpa biljett eller?

Är det ens spikat att det ska vara detta datumet? Har kollat runt lite och det känns inte som det.

Tackar ödmjukast på förhand
Citera
2016-01-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
God dag vänner.
Jag fick en Berlin-resa i julklapp av min sambo och hon har lyckats planera in detta lagom till Hertha Berlin - Bayern München som spelas 23/4.
Jag har tre frågor om detta.

Hur långt innan matcherna brukar biljetter släppas? Går jag in på Herthas hemsida så finns det bara till de två närmsta att köpa.

Är det eventim.de som gäller för att köpa biljett eller?

Är det ens spikat att det ska vara detta datumet? Har kollat runt lite och det känns inte som det.

Tackar ödmjukast på förhand
Har samma fråga som dig, ska ta en tripp med morsan till Berlin runt den 23e April och försöker också hitta biljetter till den matchen men hamnade på samma resultat som dig. :>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in