Citat:
Ursprungligen postat av
PooSausage
Om de som yttrat sig i denna tråd är typiska flashbackare så var det för mig väldigt överraskande att så många ser Maradona som gud, legend, hjälte, geni.
Själv tycker jag att han var äcklig, korkad, innehållslös, omoralisk och ointressant, men visst samtidigt väldigt framgångsrik på fotbollsplanen.
Men jag väljer Jürgen Klinsmann och andra av samma kaliber alla dagar i veckan. Maradona hamnar extremt långt ner på listan...
Men snälla herregud, vad är du för moraltönt? Snacka om att vara en tråkig torrboll. Ni moralens väktare typer måste lära er att slappna av och sluta ta er själva på så stort allvar hela tiden. Den skrattretande moraliska högfärdigheten som ni kommer med kring en veritabel folkhjälte som Maradona, ni imponerar inte på någon med det snacket, förutom kanske feministfrugan där hemma som ändå inte ger er någon fitta, och om hon gör det så är hennes fitta inte värd att doppa i alla fall.
Maradona gillade kokain och horor, än sen? Ingen av oss som legendförklarar honom, sitter och säger att Maradona var den perfekta människan. Vi är liksom inte som muslimer och deras
al-insan al-kamil snack. Att Maradona var en horknullare och kokaintorsk, det gör honom bara mer mänsklig så sett. Snubben älskade fotboll och att ha kul vid sidan om, vad är problemet? Tvärtom vågar jag påstå, att Maradona var en jävligt skön kille. Hade personligen gärna festat med Maradona; rökt en joint cannabis tillsammans, snortat några linor och sedan knullat varsin lyxhora efteråt. Vilken ära det hade varit, att få rocka loss med Maradona.
Jürgen Klinsmann, lol. Det namnet har jag inte hört sedan 90-talet, bokstavligt talat. Minns inte ens hur han såg ut, men minns att han var hyfsat duktig fotbollsspelare. Maradona däremot har det skrivits om i åratal, långt efter att han la ner fotbollen. Detta eftersom det finns ett folkligt intresse kring Maradona, och folk har varit intresserade av Maradona hela tiden. Till och med jag som totalt skiter i fotboll och gärna ser ett fotbollsförbud, klickar gärna när jag ser en nyhet om Maradona (detta innan han dog alltså). Maradona är som Mike Tyson, Bruce Lee, 2Pac osv, alltså stora kulturikoner som genererar omfattande intresse från allmänheten även från folk som normalt sett inte bryr sig om boxning, kampsport, gangsta rap osv. Det är så det funkar när man är en legend.
Citat:
Ursprungligen postat av
outback4
Varför ska en fuskare få uppmärksamhet? Han dopade sig hejdlöst i vm 94 och som tur var slängdes han ut ur turneringen. Så. Inget mål att minnas.
DM är i Samma fuskarliga som B. Johnson, Mühlegg, Armstrong .
Ännu en moraltönt. Det är skitsamma om han dopade sig. Maradona hade pure skill med bollen långt innan han åkte fast för doping, på en helt annan nivå som ingen annan fotbollsspelare har haft före eller efter honom.