Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-18, 00:29
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForestMeadow
Löwgren har själv hävdat att bloggen drivs helt idéellt.

Den bygger upp varumärket Axon, det ligger ett värde i det. Även aktiviteter på diverse forum.
Citera
2010-06-18, 00:38
Bannlyst
Kan nån summera tråden lite kort snälla...
Citera
2010-06-18, 00:45
Medlem
Lite snabbt sammandrag av allt.

Bilderna:

Citat:
Bilderna är inte manipulerade på något sätt utan tagits med en särskild inställning på kameran som gör att man ser ut att stå närmare kameran än vad man egentligen gör.

Det enda som ändrades på bilden du hade på blogg.se är Aspect Ration, dvs. den som får dig att se bredare ut. Den valde du att använda på ditt ansikte utåt (läs bloggen).

Vilken inställning har du i din Sony Ericsson som ändrar Aspect Ration, alltså funktionen som får dig att se bredare ut?

Det är ju inte bara bilderna du fotat själv som har den där konstiga Aspect Ration utan även bilderna du tagit från tävlingen du ställde upp i. Och dessa bilder fotades inte med samma kamera.

Löwgrens plagieringskarriär.

Gymgrossisten - Muskelskolan

Citat:
Jag skriver alltid mina egna artiklar. Den artikeln som syftas till i tråden glömde jag skriva ut källförteckning på vilket var klantigt av mig men det var flera år sedan när man var ung, dum och naiv. Muskelskolan som jag använde material från AST.se kastade jag i papperskorgen och skrev en ny egen.

Faktum är att han INTE kastade muskelskolan med material från AST i papperskorgen.
Vill ni veta vart den tog vägen? Jo, den publicerades i ett reklamblad av Gymgrossisten.com.

Bevis: http://data.fuskbugg.se/skalman01/martinsmuskelskoladel1qr9.jpg

Ni som hängt med här på fb ett tag kanske minns att Axon berättade att Gymgrossisten tyckte om hans muskelskola och köpte den av honom. Alltså fick han betalt för material han INTE själv skrivit.

Dietist.com

Citat:
Ska nog ta och redigera den lite ser jag nu. Skrev den för typ 3år sedan och den innehåller lite småfel men som du säger så hjälper den nog många med deras träningsstart

Han hävdar här att han är upphovsmannen till en text som är kopierat rakt av från hemsidan dietist.com.

Diverse plagiat från hans blogg.

Från en tidigare post jag skrev:

Sparade källkoden från artikeln så ni kan läsa den i orörd form utifall att Herr Löwgren skulle få för sig att göra en ny redigering.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/axonkreatin.html

Som vanligt bara klicka och jämföra med bland annat:

http://www.halso.info/69.html

http://www.freewebs.com/kalle437/kreatin.html

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kreatin

Sparade lite exempel i den här bild-filen.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/axonkreatin.png

---

En annan post från en annan medlem på flashback.

https://www.flashback.org/sp23764590

---

Lite snabbt från skadefri på gymmet-avdelningen:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/axonskadefripagymmet.png

Som ni ser så finns det sjukt mycket som är plagierat.
Tvivlar på att de artiklar han själv har skrivit existerar eftersom att han saknar dem grammatiska kunskaperna som krävs för att sammanfatta dessa. Detta är lätt att upptäcka eftersom de få texter han själv skrivit innehåller bristfällig svenska medan de plagierade texterna innehåller grammatik på nivå han själv inte behärskar.
Senast redigerad av ForestMeadow 2010-06-18 kl. 00:48.
Citera
2010-06-18, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gettomuttafucka
Tar man inte mer än 115 i bänk med en kroppsvikt runt 100 är man i alla fall rätt klen i bänk. Något annat kan du inte påstå.

Jo, han är klen .. kanske ska dela med mig lite av mina stats när jag var yngre:

Bänkpress: 155kg
Marklyft: 300kg
Benböj: 220kg

Med en vikt på cirka 100-105kg vid en ålder på 18 år utan utrustning, nu var ju jag i toppen men om man jämför med axon som även han anser sig vara där så är inte hans lyft längre så imponerande...
Citera
2010-06-18, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xer00
Känns ju som att den här idén med att kontakta hans sponsorer angående plagiaten inte kommer ha någon nämnvärd effekt, troligtvis så är det ju så att dem sponsrar han pga sidvisnings-antalet han har på bloggen, och inte för innehållet.
Man kan väl se det såhär; Ju mer vi sitter här och tjötar, ju kändare blir axon, ju fler sidvisningar får han på sin blogg, ju gladare blir hans sponsorer.
Får väl hoppas på att någon av sponsorerna får för sig att agera lite professionellt, och avbryter samarbetet med axon för den rappakalja som bloggen egentligen är.

Varför skulle dom vilja sponsra någon som ger deras varumärke ett dåligt ryckte ...
Citera
2010-06-18, 00:54
Medlem
Det är en ganska intressant utveckling man har fått följa genom att hålla halvt koll på Martin genom åren.

En sak som jag tycker är relevant är att komma ihåg att ingen är perfekt, se er runt på andra "ikoner" och det är inte svårt att hitta stora brister hos dessa.

Jag kan bryta ner några pros & cons med Martin och hans bidrag på forum samt blogg:

Pros
* Duktig på att formulera sig
* Skriver om relevanta ämnen
* Har en akademisk utbildning
* Ambitiös

Cons
* Vågar inte ta debatt när det kommer till t.ex. hans tidigare användande av efedrin
* Jag har vid ett flertal gånger frågat varför han hånar AAS användare samtidigt som han säger att han "respekterar alla som tränar och inser att dom flesta på hög nivå är dopade"
* Hans utveckling under åren är tyvärr inte mycket att skryta över
* Försöker vara ödmjuk men hans arroganta lyckas han inte gömma

All in all tycker jag axon.blogg är en väldigt bra blogg och jag tror många har stor nytta av den, personligen tycker jag det är tråkigt att se människor som inte kan vara ärliga och svara på alla frågor, inte bara frågor som passar en själv bäst.

MVH,
e x p l o
Citera
2010-06-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e x p l o s i v
Det är en ganska intressant utveckling man har fått följa genom att hålla halvt koll på Martin genom åren.

En sak som jag tycker är relevant är att komma ihåg att ingen är perfekt, se er runt på andra "ikoner" och det är inte svårt att hitta stora brister hos dessa.

Jag kan bryta ner några pros & cons med Martin och hans bidrag på forum samt blogg:

Pros
* Ambitiös

Cons
* Vågar inte ta debatt när det kommer till t.ex. hans tidigare användande av efedrin
* Jag har vid ett flertal gånger frågat varför han hånar AAS användare samtidigt som han säger att han "respekterar alla som tränar och inser att dom flesta på hög nivå är dopade"

All in all tycker jag axon.blogg är en väldigt bra blogg och jag tror många har stor nytta av den, personligen tycker jag det är tråkigt att se människor som inte kan vara ärliga och svara på alla frågor, inte bara frågor som passar en själv bäst.

MVH,
e x p l o

Inte för att vara den men.. De texter du tycker är välformulerade är mest troligt plagierade. Av vad jag läst i denna tråd så räknas inte naprapat som en akademisk utbildning.
Citera
2010-06-18, 01:02
Medlem
DonaldTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Jo, han är klen .. kanske ska dela med mig lite av mina stats när jag var yngre:

Med en vikt på cirka 100-105kg vid en ålder på 18 år utan utrustning, nu var ju jag i toppen men om man jämför med axon som även han anser sig vara där så är inte hans lyft längre så imponerande...

Nu blir vi avundsjuka på dina otroliga resultat.

Jag har personligen sett Nasser el Sonbaty haft problem med 110-120 snebänk , så det betyder ju att du måste vara bättre än han!!!!!!!!

gå och lägg dig din jävla snoris
Citera
2010-06-18, 01:09
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e x p l o s i v

Pros
* Ambitiös

Cons

MVH,
e x p l o

Dock han har ingen akademisk utbildning och han formulerar sig som en femtonåring som upptäckt msn.
Citera
2010-06-18, 01:09
Medlem
xer00s avatar
Citat:
Varför skulle dom vilja sponsra någon som ger deras varumärke ett dåligt ryckte ...

Gymgrossistens produkter lär ju inte få dåligt rykte för att någon utomstående kvacksalvare lägger upp rippade texter på sin blogg.
Nåväl, vi får väl se vad som händer.
Citera
2010-06-18, 01:10
Medlem
Citat:

Okej. Han är klen.

Jag vet bara bänkstatsen. Vad har han böjt och dragit i mark?
Citera
2010-06-18, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForestMeadow
Inte för att vara den men.. De texter du tycker är välformulerade är mest troligt plagierade. Av vad jag läst i denna tråd så räknas inte naprapat som en akademisk utbildning.

Det jag försöker säga är att jag tror att många småkillar och andra mindre kunniga har stor nytta av axon.blogg.se och uppskattar Martins råd osv. Jag trodde däremot att han hade studerat på högskole- / universitetsnivå, ingenting jag reflekterat över men jag studerar själv på universitet och vet att det finns nästan kurser och utbildningar för allt nu för tiden..

Men återigen tycker jag det är synd att han inte kan svara på mina frågor om varför han bryr sig så mycket om oss som tar AAS och inte istället fokuserar på sitt eget.

För mig som pro-steroids är det väldigt irriterande att se konstruktiva kommentarer raderas men rövslickar kommentarer godkänns på hans blogg.

MVH,
e x p l o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in