Du började när du var 13 och började genast röka mycket. Under den tiden dina belöningsystem utvecklades var du hög större delen av tiden. Du behöver kanske medicinsk hjälp för att klara av att sluta med cannabis.
Jag tror du skulle behöva en lång tid på ett bra behandlingshem. Upp till hälften av de som är beroende behöver trots allt hjälp om de vill sluta.
Mycket bra tråd, men jag vill poängtera att bara för att du säger nått innebär det inte att något är bevisat.

För dig må det vara det men inte för någon på FB som inte känner dig.
Jag är beroende av cannabis, det känndes som jag redan var beroende vid mitt första cannabisrus. Men jag är predisponibel för beroende pga psykisk sjukdom (Bipolar II). I det långa loppet har det dock fört mer gott än ont med sig.
Med stegrande cannabisförbrukning har tidigare riskbeteenden med alkohol försvunnit.
Självmordstankarna har försvunnit.
Ångesten har försvunnit.
Nikotinberoendet har försvunnit.
Bensoberoendet har försvunnit.
Sömnsvårigheterna har stabiliserats mer o mer sen jag slutade med benso. Jag kan vrida på dygnet lite fortfarande men det är rätt regelbundet.
Jag har sämre korttidsminne.
Jag är lite seg, vilket är positivt för min sjukdom, leva i ett väldigt lugnt tempo.
Depressionerna varar aldrig mer än ett par veckor och är aldrig djupa längre.
Jag riskerar att driva på uppvarvning om jag bara röker sativa.
Hur mycket röker jag då?
Mellan 3 och 10g om dagen och ibland mer. Beroende på vad jag har att göra, hur jag röker, vad jag röker, vad jag känner för etc.
Sen vill jag säga att ja jag har gått ner i vikt. I ett stadigt och lugnt tempo.