2011-12-05, 14:40
Medlem
xarxezs avatar
Hur kan man ha sån brist på självkontroll som många i denna tråden verkar ha`? Menar när ni började röka visste ni väl så pass mycket att "detta är en drog" och en drog ska vara en bonus, inte något ditt liv ska kretsa kring?

Visst jag kan väl vara med på att 1 gram per dag kan vara helt okej så länge man sköter arbetet osv alltså att man klarar sitt liv och brukar drogen efter jobbet är klart, men att sitta o röka 5+gram per dag är fan sjukt i mina ögon, ett jävla slöseri på en så pass skön drog.

Har en kompis som har missbrukar tendes som ni, som försöker säga att om man röker så som ni så blir man ännu mer hög, bullshit är vad det är då det enda det leder till är att effekten varar ett tag till inte mer. Därav kallar jag att röka 5 g per dag ett slöseri då 1 joint har ett rus på 3-4 timmar och om man jobbar och ska gå o lägga sig i tid har man éndast 8 timmar ungefär att ha roligt på och räknat på hur länge effekten varar så skulle ju bara 2 jointar vara godkänt... varför man nu måste vara höga hela fritiden förstår jag heller inte :/

Såna som er som missbrukar så pass mycket eller t.ex TS som rånar folk för röka (troll? hoppas jag) är såna personer som inte ens bör röra en drog då dom inte klarar av droger och är anledning varför dom får dåligt rykte.

Tänk efter, om inte ni hade missbrukat och gjort dumma saker som råna osv kunde det varit mycket enklare för en avkriminalisering/legalisering som kunnat hjälpa sjuka folk som lider av MS/cancer/aids osv, men istället så ska de rånas folk för röka :/

Jag vet om att man brukar säga att missbrukare lider av en sjukdom typ, men om man går så pass långt att man rånar folk och skiter i jobb osv så måste det väl slå en i huvudet att något gått för långt?

Det värsta jag nog vet om är att missbrukare har en tendens att sitta och skriva skit om drogen efteråt, visst jag kan hålla med om heroin osv, men cannabis är mindre beroendeframkallande än t.ex alkohol och därför tycker jag inte det är rimligt att skylla på drogen för beroendeframkallandet.

Istället bör ni tänka efter om det inte är så att ni har jävligt dålig självkontroll osv? Eftersom det inte är det enklaste att bli beroende av cannabis genom att röka en joint så är det ju faktiskt mer eller mindre ni själva som tvingar er in i ett beroende då ni röker så pass mycket fast ni inte har någon beroendeframkallande sak som t.ex cigg/heroin har
Citera
2013-03-29, 22:01
Medlem
Har suttit och läst igenom tråden och måste fråga hur går det för er som höll på att sluta när tråden skrevs ? Är ni rena idag eller brukar ni drogen nån gång då och då ? Och det här med att det är en lömsk drog kan väll man väll inte skjuta under stolen... ? När man röker på så tappar du ju stor del av din tids uppfattning ( om inte all ) dvs är du i en djup dimma så kan det ju kännas ( detta jag skriver nu är inte egen erfarenhet utan en nära vän som slutat med CB som berättat, dvs han uppfattning ) som att det va 1 vecka sedan du tog en holk men i själva verket va det kanske bara 2-3 dagar sedan. Har själv inte brukar CB i stora mängder. Testade för första gången för 1 år sedan och blev en av dom frälsta. Helt underbart det där första ruset. Sen har det väll hänt då och då att jag Rökt ( händer oftast när jag e i Holland ) men även ibland hemma. Och kan väll säga att jag känner av suget ibland ordentligt men har satt en gräns att MAX 2 gånger i månaden. Tex just nu har jag en som ligger här hemma färdig och klar. Men nej mina 2 gånger är förbrukade ! Och som någon nämnde tidigare i tråden att ALLT har 2 sidor precis som ett mynt, Dvs där finns negativt med CB precis som det finns Negativt med allt annat.
Citera
2013-04-01, 13:08
Medlem
KKNDs avatar
Skulle också vilja bumpa den här tråden för att se hur det har gått för er.

Bump.
Citera
2016-06-19, 22:29
Medlem
Bättre att röka cannabis än cigg iaf.
Citera
2016-06-20, 06:16
Medlem
gonzorockers avatar
Rökte cannabis större delen av varje dag i 15 år. Helt ren från cb idag, var inget större problem att sluta. Nu kan jag köpa en 5a nån gång ibland men det blir mer och mer sällan... Trevligt i ett par dagar men skulle inte bli beroende igen, är ändå rätt medvetet val när det kommer till cb.
Citera
2016-06-20, 14:12
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Rökte cannabis större delen av varje dag i 15 år. Helt ren från cb idag, var inget större problem att sluta. Nu kan jag köpa en 5a nån gång ibland men det blir mer och mer sällan... Trevligt i ett par dagar men skulle inte bli beroende igen, är ändå rätt medvetet val när det kommer till cb.
Precis, när man blir lite äldre så blir valet glasklart och enkelt. Att sluta med cannabis är en dans på rosor jämfört med t.e.x. tabletter eller alkohol.

De gånger det händer att man röker så nu idag så märker man av precis hur man påverkas och hur passiviserad man blir - dessutom blir det tydligt att det är en dyr drog och att man förutom den kostnaden betalar för dubbelt så mycket mat och köper skit i affärerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in