2010-06-08, 16:03
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Troll?

Varför böjade du inte odla? För 500,000kr kunde då fått ut miljontals kilo med cannabis, förr eller senare när man röker så mycket som du verkar ha gjort måste det tändas en liten lampa i skalen och man börjar fundera om inte odla vore det enda logiska (vilket det är.)

Har du någon störning t.ex. ADD, Asperger, Bipolär osv.? Personer drabbade utav dessa brukar ofta dras till droger och andra sorters rus, något som är helt naturligt förvisso, om inte borde du kolla upp det.

Vart kommer det här påståendet från?
Citera
2010-06-08, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Jag skulle vilja tippsa dig om att du ska aktivera dig fysiskt nu under eftermiddagen.
Gå ut och gå, gå runt och kolla i affärer osv.
För sätter du dig stilla så blir det lättare att du tänker mer på rökat. Och hamnar i negativa tanke spiraler.
Så rör på dig hela tiden så blir det lättare...

Ett annat tips är att börja styrke träna. Det gjorde jag när jag sluta. Körde slut på mig på gymmet varje dag. Riktgt bra att göra för då påskyndar man abstinensen man har, det går fortare ut ur kroppen. Plus att man blir slut i kroppen och blir en aning lättare att somna..
Sedan när man är fri från rökat så man just träningen att se framemot.
För efter några månader på gymmet så blir det faktiskt roligt, även avkopplande och man får ett rus utav träningen. Man går därifrån med ett riktigt bra vällmående...

Jag har gått och blivit en tränings nörd sen jag slutate med cannabiset kan ja säga =). Och det är så skönt.

Blev en lång dusch och sen sova, när jag vaknade svettades jag som fan så gick ut för en promenad blev lite hungrig så köpte en apelsin men kunde fan inte få svalt på fanskapet, smakade äckligt (troligen inte apelsinens fel) kändes dock jävligt skön i kroppen efter träningen så gick och lirade med killarna på basketplan i ca en halvtimme, den ligger ganska nära lokala hasch-kaféet och fick reda på att dom ska stänga FÖRALLTID idag! Gick såklart in och tog en kaffe och lite fint bubbel sista gången, en joint so far och tror det blir en till ikväll! Dock tråkigt att kafeét stänger, men bra timing om man kan säga så.

Ska checka in lite på träningsdelen nu så kanske man börjar gymma också!
Citera
2010-06-09, 00:27
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Vart kommer det här påståendet från?

Om du har någon grundlig kunskap om t.ex. ADHD så vet du att deras belöningssystem (som fungerar med hjälp av olika recpetorer ihjärnan) är annorlunda än vårat (folk utan add...) De vill ha belöning direkt, och droger ger dem det. Personer med Bipolär jagar ständigt efter rus, iallafall de jag pratat med, var sig det är via upplevelser,droger, extremsporter you name it. Det är inget påstående det är för fan faktum! Jag har haft och har kontakt med personer som just har ADD och bipolär och dessa har i många fall sysslat med droger och berättat om deras "jakt" på ett rus. Läs på lite om du är intresserad, det finns massor att läsa på internet och de tar även upp de i dokumentärer. Det finns en som diskuterar cannabis och tar upp ADD och dess belöningssystem. Det finns dokumenterat i andra trådar säkerligen och denna tråd är inte ämnad för en sådan diskussion, eller?

Jag vet inte om jag skjuter mig själv i foten eller inte men här är en länk
http://www.medscape.com/viewarticle/456199
Här har vi ännu en till:
http://www.webmd.com/add-adhd/guide/adhd-and-substance-abuse-is-there-a-link
Senast redigerad av BilboBu 2010-06-09 kl. 00:38.
Citera
2010-06-09, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Du började när du var 13 och började genast röka mycket. Under den tiden dina belöningsystem utvecklades var du hög större delen av tiden. Du behöver kanske medicinsk hjälp för att klara av att sluta med cannabis.
Har varit i samma sits som TS... Stilnoct eller Imovane mot insomningsproblem och Stesolid mot paranoia/ångest var ett måste för mig, annars hade jag återgått till holk. Benso kanske behövs inte, men det viktigaste är du får något att somna på, samt något som ger dig matlust. Remeron är kanske en bra medicin för dig, även imovane om du fortfarande har svårt att slappna av för att somna in.

Citat:
Sen vill jag säga att ja jag har gått ner i vikt. I ett stadigt och lugnt tempo.

Vet du varför och hur gick du ner i vikt?
Citera
2010-06-09, 01:14
Medlem
d0pefishs avatar
Jag har rökt lite från och till i ungefär 1år utan några problem. självklart kan jag känna att jag har lust att röka en holk, men jag har inte problem med abstinens etc.
Citera
2010-06-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0pefish
Jag har rökt lite från och till i ungefär 1år utan några problem. självklart kan jag känna att jag har lust att röka en holk, men jag har inte problem med abstinens etc.

Vad har du med här att göra? Du borde fundera varför du har sån behov att försvara dig här.
Citera
2010-06-09, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Har varit i samma sits som TS... Stilnoct eller Imovane mot insomningsproblem och Stesolid mot paranoia/ångest var ett måste för mig, annars hade jag återgått till holk. Benso kanske behövs inte, men det viktigaste är du får något att somna på, samt något som ger dig matlust. Remeron är kanske en bra medicin för dig, även imovane om du fortfarande har svårt att slappna av för att somna in.

Tack för hjälp, men vill inte ta några piller då jag säkert kommer fastna på dem istället, rökt 5 holkar idag bara så det räcker. Imorgon blir det en titt på gymmet och sen förhoppningsvis 3 holkar, och på din fråga så har jag börjar äta mindre och man orkar ju inte träna så mycket när man är beng, så har blivit tv-tittande och CB dem senaste åren.

Godnatt!
Citera
2010-06-09, 19:20
Medlem
Citat:
För mig har det inte varit lika självklart. Jag hade förmodligen varit alkoholist idag, jag hade aldrig fått nån som helst kontroll på sömnen i det långa loppet (för benso funkar bara i det korta loppet). Min ångest hade kanske inte försvunnit och det där med att självmordstankar/självdestruktiva tankar försvinner av cannabis verkar inte vara unikt för mig på något sätt.

Jag började röka varje dag för ca 5 år sedan när jag bodde på ett behandlingshem. Den första tiden gick det bra, efter nått år hade jag blivit så bra att jag kunde flytta där ifrån men då började jag också röka mer o jag hamnade i en svacka i nått år där jag satt i en soffa o rökta från morgon till kväll. Men de senaste ~3 åren har det hela stabiliserats o mitt liv fungerar bättre än någonsin. Jag har tom börjat arbeta igen (men arbetsuppgifterna gör att jag kan göra de när jag kan) och jag röker fortfarande från morgon till kväll, men med väl utvalda sorter.

Alla droger påverkar bipoläritet negativt men man måste se på det från alla perspektiv. Jag vill ta den här risken, annars är risken stor att det skulle bli nått värre.

EDIT: Ett annat samband är att problemen med cannabis på nått sätt försvann till stor grad när jag såg till att ha tillgång till bra produkter av ett flertal varierade sorter hela tiden. Så jag alltid har en tung indica vid uppvarvning men andra sorter som gör att jag fungerar till vardags annars.

Även Lithium, Ergenyl, Seroquel osv kan blockera uppvarvning från cannabis enligt många vittnesmål på olika forum och mig själv.

EDIT2: En till studie. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20458676

EDIT3: Din studie "Aggressive drug abuse treatment immediately after a first psychiatric hospitalization might decrease rates of recurrence and new cases of cannabis use disorder in the course of bipolar disorder." Det hade kanske fungerat för mig. Första gången på sjukhus proppa de mig full med skyhöga bensodoser under flera månader o tyckte sen att jag skulle klara mig på några få mg stesolid om dagen när jag kom hem. Den benson var min gatewaydrog.

jag är själv mano och förstår precis hur du resonerar. jag har rökt i 13-14 år, dagligen i 10 (nu röker jag inte längre (sen om jag kommer göra det i framtiden låter jag vara osagt, men fan inte på den nivån)) och visst fan har cannabis hjälpt på många sätt och vis, men samtidigt har det (för mig) lett till en förvärring. jag försöker inte peka finger här, bara komma med en liten uppmaning. rök för all del, men försök chilla ner med dagligrökandet.
Citera
2010-06-09, 22:56
Medlem
flummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelfalafel
jag är själv mano och förstår precis hur du resonerar. jag har rökt i 13-14 år, dagligen i 10 (nu röker jag inte längre (sen om jag kommer göra det i framtiden låter jag vara osagt, men fan inte på den nivån)) och visst fan har cannabis hjälpt på många sätt och vis, men samtidigt har det (för mig) lett till en förvärring. jag försöker inte peka finger här, bara komma med en liten uppmaning. rök för all del, men försök chilla ner med dagligrökandet.
Jag uppskattar din erfarenhet!
Hur blev det sämre, fick du mer mani? Psykos? Oftare? Större krascher?
Citera
2010-06-09, 23:04
Medlem
flummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Man sätter sig gärna ner oftare än andra. Mindre aktivitet, mindre muskler, mindre vikt? Fettet har också minskat, spelar ingen roll vad jag äter.
Senast redigerad av flummare 2010-06-09 kl. 23:06.
Citera
2010-06-10, 22:40
Medlem
Citat:
Jag uppskattar din erfarenhet!
Hur blev det sämre, fick du mer mani? Psykos? Oftare? Större krascher?

frekvent rapidcycling + konstant blandtillstånd, fler manier och väldigt djupa krascher
Citera
2010-06-11, 00:26
Bannlyst
Rökte ingenting idag faktiskt spelade fotboll på dagen och gick till ett normalt kafé med min farbror, märkt att när man röker frekvent så kan man inte göra saker med familjen, (gäller både min familj i Sverige och Marocko) att gå ut med familjen, nä fan man måste ju ha en holk. Hälsa på en släkting nej fan hur ska jag kunna röka, så man går och tar en spliff istället.. Är jävligt trött då jag la mig tidigt och nyss vaknade svettig så ber om ursäkt för små stavfel.

Tänkte lägga mig tidigt eftersom jag var helt slut efter träningen och promenad senare, gick hem tog en dusch kollade lite på District9 och la mig, tro fan att man vaknar upp två timmar senare (NU), helt svettig och med helt sjuka drömmar, något jag märkt när man röker mindre är att drömarna har kommit tillbaka! Helt sjukt att man inte drömt på 10 år och bara gått i dimma (för det måste ju ändå ha ett samband?), jaja måste ta en holk och lugna nerverna imorgon blir det en nattis bara!

SmokeY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in