2010-06-06, 16:38
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashisch
Hållt mig från 11 till nu från att ta morrisen, händerna är genomsvettiga och har lätt huvudvärk (fortfarande inte kunnat äta, bara dricka en kopp kaffe), kroppen darrar måste ta en holk nu. Jaja glad att jag kunde hålla mig längre än vanligtvis får ta en lite mindre holk (0.03) och se när det blir dags för nästa, peace Sverige!

Härligt inte dåligt de!... Börja sakta men säkert och trappa ned osv. Underlättar mycket skulle jag tro..
Och jävlar vad fint holken kommer sitta nu när du är lite absad ochså! =)
Citera
2010-06-06, 16:39
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Visst handlar det om diciplin ibland. Men jag skulle adrig säga att nån blir beroende för dom inte har diciplin, eller inte kan sluta pga det. OM det var så lätt så skulle många lägga ned skiten bra mycket snabbare. Det är som sakt mycket djupare saker man har att bearbeta och komma fram till.
Skitsamma du verkar ha din åsikt.

Just nu sitter jag inte vid min perssonliga dator, där jag har filmen ligger.
Man kan ta reda på det tills imorgon så skickar jag ett pm.
Påmin mig om jag nu inte skrivit till dig efter morgondagen, då är det inte jag som skitigt i det utan det är mitt närminne och min glömska som ställer till det

Edit: såg ditt gröna band som du har som avatar, Vart lite nyfiken på vad det gröna bandet står för?
Alla har inte så bra diciplin på sig själva serru.

Kan nog säga redan nu att jag kommer glömma att pma dig imorgon.

Bandet står för legaliseringen av cannabis aka gröna bandet.
Citera
2010-06-06, 16:41
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze-a-lot
Alla har inte så bra diciplin på sig själva serru.

Kan nog säga redan nu att jag kommer glömma att pma dig imorgon.

Bandet står för legaliseringen av cannabis aka gröna bandet.

Oki förstog nästan att det var nått sånt..
Finns det bandet ute i den svenska handeln?.. Skulle faktiskt vara roligt om den gjorde det..
Är väll bara en tidsfråga annars inan det kommer.
Citera
2010-06-06, 16:43
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Oki förstog nästan att det var nått sånt..
Finns det bandet ute i den svenska handeln?.. Skulle faktiskt vara roligt om den gjorde det..
Är väll bara en tidsfråga annars inan det kommer.
Tror jag inte :/ är väl bara till att ta en grön tygbit o knyta över axlen annars
Citera
2010-06-06, 16:43
Medlem
Katalogens avatar
Förstår inte varför så många utger sig för att vara 18+ när dem skriver som någon mellan 15-17.
Iofs så är det ganska roligt att läsa

OnT: Ja, hade ett djupt beroende förra året men tjejen min hjälpte mig och tar nu och röker ~1-3 gånger i månaden. Duger för mig
Citera
2010-06-06, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Jo mitt missbruk eskalerade rätt snabbt också. Började röka på helgerna, för att ganska snabbt röka på vardagar. Jag gillade verkligen ruset, och ville vara hög så ofta som möjligt.
Nuförtiden röker jag inte alls.. Nog fyra år sen jag rökte min sista joint.

Lade du av spontant eller var något som fick dig att fatta ett beslut?
Citera
2010-06-06, 19:30
Medlem
Lavris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Typ falsk story men ok.
Det är bara att sluta. du har blivit för van vid thc.t börja träna istället så försvinner det.
Jävla rikspucko!
Citera
2010-06-06, 19:36
Medlem
Babylonts avatar
Har rökt mer eller mindre dagligen i ett halvår nu och jag har inte upplevt några negativa effekter..
Men naturligtvis skall man bilda sig en så bred uppfattning om cannbis som möjligt om man skall bruka.
Citera
2010-06-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashisch
Hållt mig från 11 till nu från att ta morrisen, händerna är genomsvettiga och har lätt huvudvärk (fortfarande inte kunnat äta, bara dricka en kopp kaffe), kroppen darrar måste ta en holk nu. Jaja glad att jag kunde hålla mig längre än vanligtvis får ta en lite mindre holk (0.03) och se när det blir dags för nästa, peace Sverige!

När du känner dig helt redo, då kan jag rekommendera dig att ta insomningstabletter för sömn, alternativt Mirtazapine om du inte vill ta någon beroendeframkallande medicin. Mirtazapine kan även ge bättre aptit, som är mycket viktigt för att må bättre.
Citera
2010-06-06, 22:27
Medlem
pickadulvermans avatar
Det är klart att man kan bli beroende på CB...
Enligt forskningen är det ca 10% av alla som använt CB som blir beroende.
Det är ju lätt för alla som inte tillhör dessa 10% att skriva "Det är ju skitlätt - sluta bara" men så
är inte fallet. Det är ungefär som att be en alkoholist att bara sluta... Det funkar inte så.

Så ni 90% som inte är beroende - var glada för det och förringa inte problemet för dom som är beroende.

http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(98)05021-1/fulltext
Senast redigerad av pickadulverman 2010-06-06 kl. 22:38. Anledning: fel länk
Citera
2010-06-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickadulverman
Det är klart att man kan bli beroende på CB...
Enligt forskningen är det ca 10% av alla som använt CB som blir beroende.
Det är ju lätt för alla som inte tillhör dessa 10% att skriva "Det är ju skitlätt - sluta bara" men så
är inte fallet. Det är ungefär som att be en alkoholist att bara sluta... Det funkar inte så.

Så ni 90% som inte är beroende - var glada för det och förringa inte problemet för dom som är beroende.

http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(98)00062-2/fulltext

Välskrivet. Kan säga att jag dricker ibland, men är inte alkis och har inte varit det heller, bara blivit tvingad med Antabus under en period. Jag kan hantera alkohol, inte cannabis.

Vi alla är olika.
Citera
2010-06-07, 01:07
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babylont
Har rökt mer eller mindre dagligen i ett halvår nu och jag har inte upplevt några negativa effekter..
Men naturligtvis skall man bilda sig en så bred uppfattning om cannbis som möjligt om man skall bruka.

Sluta vara nyfrälst, att röka dagligen i ett halv-år ger negativa effekter vare sig du är stålmannen eller inte. Hur vida det påverkar dig mycket i ditt vardagliga liv kan jag inte vara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in