Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-24, 09:22
  #3241
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Den texten kom upp när jag sökte på mig själv så det är fel. Sen var hon inte helt naken som 16-åring. Det var en enda fotograf som tog dem. Som jag minns är de såpass påklädda att hon inte ens är topless, utan är väl meningen att de ska vara mera småerotiska. Däremot kan man förstås ordentligt ifrågasätta omdömet hos fotografen, och förstås i än högre grad föräldrarna som gav tillåtelse till detta.

Just dessa bilder har tagits bort av fotografen. Men naturligtvis cirkulerar de runt på internet tills domedagen.

Är du ensam om ditt namn då? Annars kan det vara någon annan som tagit bort bilder på sig. Någon som heter samma som du, alltså.
Citera
2015-06-24, 09:24
  #3242
Medlem
Merwinnas avatar
Alltså, jag tycker någonstans synd om kungaparet, och det trodde jag aldrig jag skulle göra. En svärson som inte kan avla barn, en annan svärson som eventuellt är alkoholist, eventuellt är kokainist, och eventuellt gör skumraskaffärer eftersom ingen egentligen vet vad han gör. Och så värsta sortens slampa till svärdotter utanpå det...

Ytterst få vanliga Svenssonföräldrar har sådan otur med sina in-laws!
Citera
2015-06-24, 11:51
  #3243
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
HELT naken:

http://www.everyjoe.com/2014/06/27/n...carl-philip/#2

De där togs senare. Gräsligt vulgära för övrigt. Verkar vara samma fotosession som min avatar. Jag skulle inte sätta en 16-årig flicka på min avatar heller.
Citera
2015-06-24, 12:13
  #3244
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
De där togs senare. Gräsligt vulgära för övrigt. Verkar vara samma fotosession som min avatar. Jag skulle inte sätta en 16-årig flicka på min avatar heller.

Det är väl ännu värre om de är tagna när hon är fullvuxen? Då borde hon ha vetat bättre! Lättare att ursäkta en 16-åring, som kanske blir lurad och duperad av en vuxen man som hon är förälskad i, eller som lovar henne ett modellkontrakt.
Citera
2015-06-24, 17:59
  #3245
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl ännu värre om de är tagna när hon är fullvuxen? Då borde hon ha vetat bättre! Lättare att ursäkta en 16-åring, som kanske blir lurad och duperad av en vuxen man som hon är förälskad i, eller som lovar henne ett modellkontrakt.

Jo, man kan förstås tycka att hon borde veta bättre. Däremot inte HELT naken som du påstår. Hon har pumpsen kvar. Sen har jag inte heller sett någon full frontal, men någon med lite uthållighet kanske har kunnat gräva fram något?
Citera
2015-06-24, 18:09
  #3246
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jo, man kan förstås tycka att hon borde veta bättre. Däremot inte HELT naken som du påstår. Hon har pumpsen kvar. Sen har jag inte heller sett någon full frontal, men någon med lite uthållighet kanske har kunnat gräva fram något?

Ja skorna hjälper ju mycket för den påklädda, anständiga känslan...

VARNA i så fall. Jag blev illamående bara av de där bilderna av hennes bakdel!
Citera
2015-06-24, 22:02
  #3247
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja skorna hjälper ju mycket för den påklädda, anständiga känslan...

VARNA i så fall. Jag blev illamående bara av de där bilderna av hennes bakdel!

Verkar vara ett kärt illamående i så fall, så som du gottar dig.

Men för att återgå till ämnet vore det intressant att veta hur många utvikssessioner hon gjort. Med det menar jag den där thailandshistorien, den där jag (och e.v.a.) snodde avator från, och den där hon gosar med ormen. (Är den äkta förresten?) Inte när hon porträtteras i öknen nere i afrika. Tre kan jag alltså räkna till. Någon som känner till några till?
Citera
2015-06-25, 10:42
  #3248
Medlem
Merwinnas avatar
En annan sak: jag undrar om S ens har tänkt längre än till bröllopet, titeln, rikedomen, statusen, triumfen, att göra sina gamla väninnor avundsjuka o.s.v.? Har hon ens funderat över vad "jobbet" egentligen går ut på, och om hon kommer att orka med det i praktiken?

De som ska ta emot ett kungligt besök planerar ju i månader och år, och är stolta och ivriga att visa upp det de har. Om det är en hembygdsgård t.ex., eller ett linneväveri, eller en glashytta. Då räcker det inte att bara komma dit och strutta runt i dräkt och matchande hatt och nudefärgade pumps och fyra av ett leende mot fotograferna, och sedan hoppa in i limousinen igen. Utan man måste kunna visa intresse och uppskattning, kunna FÖRSTÅ, vara så pass påläst om verksamheten att man kan ställa intelligenta frågor och komma med relevanta kommentarer. Börjar man då från scratch med allmänbildning (vilket Sofia antagligen gör), så innebär det MYCKET att läsa in inför varje besök - även om man har assistenter som tar fram vad man ska läsa.

Jag säger som Mrs Van Hopper i "Rebecca" när hon fick veta att hennes lilla sällskapsdam skulle gifta sig med en Lord och bli slottsfru på en stor slottsegendom: "Honestly, I cannot see you do it".
Citera
2015-06-25, 12:32
  #3249
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
HELT naken:

http://www.everyjoe.com/2014/06/27/n...carl-philip/#2

Kära nån. Inte undra på att hon måste hamra på med det där välgörenhetsprojektet för att väga upp det där. Men det säger en hel del om hennes personlighet att hon gick med på att vara med på detta. Har Silvia sett bilderna tro?
Citera
2015-06-25, 16:01
  #3250
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En annan sak: jag undrar om S ens har tänkt längre än till bröllopet, titeln, rikedomen, statusen, triumfen, att göra sina gamla väninnor avundsjuka o.s.v.? Har hon ens funderat över vad "jobbet" egentligen går ut på, och om hon kommer att orka med det i praktiken?

De som ska ta emot ett kungligt besök planerar ju i månader och år, och är stolta och ivriga att visa upp det de har. Om det är en hembygdsgård t.ex., eller ett linneväveri, eller en glashytta. Då räcker det inte att bara komma dit och strutta runt i dräkt och matchande hatt och nudefärgade pumps och fyra av ett leende mot fotograferna, och sedan hoppa in i limousinen igen. Utan man måste kunna visa intresse och uppskattning, kunna FÖRSTÅ, vara så pass påläst om verksamheten att man kan ställa intelligenta frågor och komma med relevanta kommentarer. Börjar man då från scratch med allmänbildning (vilket Sofia antagligen gör), så innebär det MYCKET att läsa in inför varje besök - även om man har assistenter som tar fram vad man ska läsa.

Jag säger som Mrs Van Hopper i "Rebecca" när hon fick veta att hennes lilla sällskapsdam skulle gifta sig med en Lord och bli slottsfru på en stor slottsegendom: "Honestly, I cannot see you do it".

Nudefärgade? Kul! Vad är det för färg?

Med tanke på att hon är en uppmärksamhetsjunkie komer det säkert att gå utmärkt. Sen överskattar du säkert svårigheten i att utföra det här s.k. "arbetetet". Faktum är att det räcker bra med att strutta runt och le mot kamerorna. Att sedan slänga ur sig några inlärda frågor är inte alltför svårt. När de nu måste göra det. Oftast är det "närvaro" som gäller för deras "arbete".

Förutom att statsbesök knappast planeras år i förväg, är det inte heller det knugliga familjen som planerar. Vi ska komma ihåg att mer än hälften av dem är födda in i "jobbet", och de som gifts in krävdes knappast på några officiella meriter i sina CV. Att man sedan behöver skaffa köpeexamina till Hakan, och en "kompanjon" till Gaffeln talar sitt tydliga språk beträffande deras utförsgåvor. Med tanke på att Ciggen är den enda med någon bildning, är det tydligt att det är hon som mest försökt smita från spektaklet.

Jag förstår att nu när du ser att Utvikets sedelöshet inte kommer att vara någon allvarlig black om foten, så försöker du med att hon skulle vara inkompetent. Tyvärr, (för dig),är det nog tvärtom så att hon inte bara är både smartare och kvickare än resten av familjen, utan genom sin personlighet och bakgrund synnerligen lämplig för att klippa band, le mot kameror, och ställa intetsägande frågor. Du kommer att få se.
Citera
2015-06-25, 16:21
  #3251
Medlem
Anders.Hernborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En annan sak: jag undrar om S ens har tänkt längre än till bröllopet, titeln, rikedomen, statusen, triumfen, att göra sina gamla väninnor avundsjuka o.s.v.? Har hon ens funderat över vad "jobbet" egentligen går ut på, och om hon kommer att orka med det i praktiken?

De som ska ta emot ett kungligt besök planerar ju i månader och år, och är stolta och ivriga att visa upp det de har. Om det är en hembygdsgård t.ex., eller ett linneväveri, eller en glashytta. Då räcker det inte att bara komma dit och strutta runt i dräkt och matchande hatt och nudefärgade pumps och fyra av ett leende mot fotograferna, och sedan hoppa in i limousinen igen. Utan man måste kunna visa intresse och uppskattning, kunna FÖRSTÅ, vara så pass påläst om verksamheten att man kan ställa intelligenta frågor och komma med relevanta kommentarer. Börjar man då från scratch med allmänbildning (vilket Sofia antagligen gör), så innebär det MYCKET att läsa in inför varje besök - även om man har assistenter som tar fram vad man ska läsa.
Hur svårt kan det vara om man har en assistent som läser in sig på besöksobjektet och sedan ger henne en uppsättning frågor och kommentarer i god tid innan? Gaffeln är ju på gränsen till efterbliven och klarar det (med nöd och näppe). Då borde Utviket klara det minst lika bra. Att sedan i intervju efter ett besök säga "Det var roligt", "Det var trevligt" och "Det var intressant" är inte direkt svårt. Fler än Utviket har gjort en klassresa och anpassat sig, Njuren och Jokern tex. Jag ser inte varför Utviket skulle ha sämre förutsättningar än Njuren, dessutom kommer Utviket ha en mindre framträdande roll än Njuren.
Citera
2015-06-25, 16:59
  #3252
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Hernborg
Hur svårt kan det vara om man har en assistent som läser in sig på besöksobjektet och sedan ger henne en uppsättning frågor och kommentarer i god tid innan? Gaffeln är ju på gränsen till efterbliven och klarar det (med nöd och näppe). Då borde Utviket klara det minst lika bra. Att sedan i intervju efter ett besök säga "Det var roligt", "Det var trevligt" och "Det var intressant" är inte direkt svårt. Fler än Utviket har gjort en klassresa och anpassat sig, Njuren och Jokern tex. Jag ser inte varför Utviket skulle ha sämre förutsättningar än Njuren, dessutom kommer Utviket ha en mindre framträdande roll än Njuren.


Nu är väl Utviket mera mediemässig än den där geten Njuren, så jag tror nog vi får se mera av Utviket. Dock mer påklädd än vad snuskisarna hoppas på.

Sen har Jokern inte alls gjort klassresa, utan är född in i överklassen, och har alltid både umgåtts och legat med adeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback