Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 17:57
  #4441
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefana
Lite och lite, ingen har sagt att en tjej måste vara oskuld för att få vara en del kungahuset. Men en tjej som inte är oskuld och en som varit en madrass för halva Sverige är inte samma sak. För att inte tala om hennes tid i USA som det är väldigt tyst om. Bara hennes deltagande i PH säger en hel del om henne, ingen tjej med minsta självrespekt har deltagit i ett sånt program.

Så vad är lagom?
Citera
2018-02-19, 19:00
  #4442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Så vad är lagom?
Själv tycker jag att det KUNDE ha varit en fin och rolig Askungensaga att Sofia fick bli prinsessa. Som med Norges Mette-marit. Men jag gillar inte riktigt Sofia, fast jag gillar Mette-marit. Ja, i sig känner jag ju inte till någon av dem närmare. Men jag får känslan av att Sofia hela tiden är så beräknande. Samt att hon är både avundsjuk och svartsjuk. Bara en sådan grej att när Madeleine ville ha Emma till fadder/gudmor till sitt ena barn så ställde Sofia krav på att Emma inte fick komma till kyrkan och vistas där samtidigt som hon och CarilPhilip och fick sina vilja igenom? Eller är det en påhittad historia? Jag hoppas nästan på det.... Men om det är sant så kan det ju förklara varför Madeleine alltmer sällan syns i Sverige. Sofia verkar ju vilja bli kungafamiljens nya Madeleine och vad hon skall vara sur på Emma för fattar jag inte- det är ju Sofia som har Carl-Philip nu och hon borde väl lita på honom? Samt tarvligt av kungahuset att låta Sofia ställa krav.... Man kan tycka att Madeleine borde få bestämma över sina barns dop och passar det inte Sofia så får hon väl hålla sig hemma då.

Jag tror alltså att Sofia är skitläskig och har nästlat in sig och försöker ta över Madeleines projekt att hjälpa utsatta barn, blivit kompis med Victoria och säkert fnissar hon förtjust åt när Madeleine inte vill komma till Sverige så ofta längre.

Sofia tycker säkert att hon är mycket vackrare än Victoria och då utgör inte Victoria något hot. Men att behöva ställa upp på samma bild som Madeleine kan ju bli jobbigt då Madeleine är så omtalad för att vara vacker. Så säkert hoppas Sofia att Madeleine skall utebli från familjefotograferingarna så att Sofia skall få vara den vackra.
__________________
Senast redigerad av Ruskette 2018-02-19 kl. 19:03.
Citera
2018-02-20, 16:07
  #4443
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotfilen
Det här var faktiskt inte så snyggt...
https://2.bp.blogspot.com/-HoWgVSGiP...11-sofia01.png
http://www.tiara-mania.com/2014/03/c...l-bandeau.html

Varför tar hon inte bort de där sakerna med tanke på alla närbilder som tas? Fast hon kanske inte bryr sig helt enkelt, och det är ju bra, i och för sig.
När en sådan vårta börjat att växa så dröjer det inte särskilt länge innan den växer sig större och större, går på några månader. Sådana är lätta att ta bort och ärret blir mindre eller syns inte alls om man gör det så fort som möjligt. Hon borde alltså bry sig och boka tid snarast.
Citera
2018-03-02, 19:06
  #4444
Medlem
dubbelpost
__________________
Senast redigerad av rosalenin 2018-03-02 kl. 19:11. Anledning: Dubbelpost
Citera
2018-03-02, 19:08
  #4445
Medlem
Undrar: vilket outsägligt skamligt öknamn kan So-fia tänkas vara begåvat med av ”Öfverklassen”? Syftar inte till Utviket eller Ormkvinnan, det ska finnas ett annat, måhända mer subtilt?
Ställer mig frågan efter att sett en löpsedel på Svensk Gamtidning.
Citera
2018-03-02, 19:09
  #4446
Medlem
Dubbelpost
Citera
2018-06-08, 14:19
  #4447
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Undrar: vilket outsägligt skamligt öknamn kan So-fia tänkas vara begåvat med av ”Öfverklassen”?
Fäbodjäntan?
Citera
2018-06-08, 18:10
  #4448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Fäbodjäntan?
😉 ja, kan så vara. Hon är nog i yngsta laget för att veta hur den filmen gjorde succe på biografer i Klara Norra o likn. Men den finns väl på DVD...?
Citera
2018-06-09, 12:31
  #4449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Dösnack. Även Hakan har tillåtits ligga runt lite med olämpliga kandidater innan det blev allvar.

Men ge dig. Du börjar bli enerverande med ditt meningslösa ifrågasättande. Du vet precis vad vi menar. Utviket är inte precis en kvinna med klass och bildning. Ska vi behöva förklara det för dig? En kvinna med självrespekt och någon form av klass skulle ALDRIG göra det hon har gjort. Hon har gått den enkla vägen. Där jag kommer ifrån anstränger man sig för att bli bra på någonting. Man gör rätt för sig och man ser till att behålla sin integritet och stolthet. Hon är vad jag klassar, som en billig kvinna. En kurtisan utan vare sig stil, bildning eller intelligens. En fäbojänta. Och jag är inte ett dugg förvånad över att hon inte ångrar något, för hon fattar antagligen inte vad det innebär att vara en respektabel kvinna.
Citera
2018-06-09, 18:19
  #4450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Men ge dig. Du börjar bli enerverande med ditt meningslösa ifrågasättande. Du vet precis vad vi menar. Utviket är inte precis en kvinna med klass och bildning. Ska vi behöva förklara det för dig? En kvinna med självrespekt och någon form av klass skulle ALDRIG göra det hon har gjort. Hon har gått den enkla vägen. Där jag kommer ifrån anstränger man sig för att bli bra på någonting. Man gör rätt för sig och man ser till att behålla sin integritet och stolthet. Hon är vad jag klassar, som en billig kvinna. En kurtisan utan vare sig stil, bildning eller intelligens. En fäbojänta. Och jag är inte ett dugg förvånad över att hon inte ångrar något, för hon fattar antagligen inte vad det innebär att vara en respektabel kvinna.

Exakt. Daily Mail har uppmärksammat svenska k-familjen nu två gånger under en vecka, det var något bröllop där Sofia gick med ena axeln bar förra helgen och det föranledde kommentarer. Bland annat så var det någon som var bergsäker på att han känt igen henne som "skådis" i en hardcore (!) porrfilm, en korrekt iakttagelse verkade det som.
Citera
2018-06-09, 22:06
  #4451
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Men ge dig. Du börjar bli enerverande med ditt meningslösa ifrågasättande. Du vet precis vad vi menar. Utviket är inte precis en kvinna med klass och bildning. Ska vi behöva förklara det för dig? En kvinna med självrespekt och någon form av klass skulle ALDRIG göra det hon har gjort. Hon har gått den enkla vägen. Där jag kommer ifrån anstränger man sig för att bli bra på någonting. Man gör rätt för sig och man ser till att behålla sin integritet och stolthet. Hon är vad jag klassar, som en billig kvinna. En kurtisan utan vare sig stil, bildning eller intelligens. En fäbojänta. Och jag är inte ett dugg förvånad över att hon inte ångrar något, för hon fattar antagligen inte vad det innebär att vara en respektabel kvinna.
Jag har läst (här i tråden ) att Sofia hade MVG i alla ämnen? Även om det inte krävs ett geni för att få det i svenska skolan och det dessutom är högst avgörande vilken lärare man får (en del är stenhårda, en del slappa), så måste hon ändå ha gjort sina uppgifter ordentligt och tagit studierna på allvar. Håller med om att hennes bakgrund inte är classy, men tror inte att lägre medelklass på landsbygden har samma normer som andra grupper i samhället kanske har.
Tror heller inte ett skit på att hon spelat in porrfilmer.
Citera
2018-06-09, 23:41
  #4452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Jag har läst (här i tråden ) att Sofia hade MVG i alla ämnen? Även om det inte krävs ett geni för att få det i svenska skolan och det dessutom är högst avgörande vilken lärare man får (en del är stenhårda, en del slappa), så måste hon ändå ha gjort sina uppgifter ordentligt och tagit studierna på allvar. Håller med om att hennes bakgrund inte är classy, men tror inte att lägre medelklass på landsbygden har samma normer som andra grupper i samhället kanske har.
Tror heller inte ett skit på att hon spelat in porrfilmer.

En person som har MVG i allt, och dessutom är svensk borde veta att sydligaste heter just sydligaste och inte "södraste", som hon sa i en intervju. Det tyder på att hon inte ens behärskar den mest basala svenska. Jag har aldrig hört någon, förutom Utviket säga "södraste". Hon är en klassisk goldigger, som använder skrevet istället för hjärnan (hon har ingen) att ta sig fram i livet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback