2010-05-20, 23:18
Medlem
swaydizzles avatar
Mnga som tror p Messi. Maradona har ju deklarerat att "alla bollar ska g via Messi" och sledes ser jag han mer som en slpande n en mlskytt (som han r i Barca), ven om jag som sagt tror att han stter ngra strutar. Vad sger ni om det uttalandet?

Hr r det;
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/...pp_4706767.svd

Tv andra skrllar kan ju vara Palermo (Argentina) och Grafite (Brasilien). Bnkspelare frvisso, men stora och kraftiga mltjuvar som r hungriga p titlar och har den rutin som man kan tyckas krvas. Fr de ett inhopp och gr ngot ml kan de mycket vl gra en "Schillaci" (VM-90).
Citera
2010-05-20, 23:45
Medlem
X-tasys avatar
Kr lite p outsiders och tror en av dessa tre grabbar vinner skytteligan. Klose, Fabiano eller Di Natale.

Di Natale borde verkligen spelare i en topklubb, men rtt s gammal nu.
Citera
2010-05-20, 23:47
Medlem
fredricoss avatar
Tror David Villa tar hem skytteligan. Jag tror att Spanien vinner VM och om de inte gr det s tror jag att de kommer vldigt lngt s han lr hinna skrapa ihop en del ml. Mnga pratar om Torres men han r inte alls lika mlfarlig som Villa. Villas snitt p 0.67 ml per match i landslaget r mycket bttre n Torres 0.32 s jag tror p Villa. Sen r Messi och Higuain rtt heta kandidater enligt mig med. Higuain r jag dock lite osker p d han kanske frlorar lite speltid till frdel fr Maradonas svrson Aguero eller Tevez ven om jag personligen tycker att Higuain borde f spela s mycket det bara gr d han visat vad han gr fr i Real.

Hur som helst, Villa vinner skytteligan.
Citera
2010-05-20, 23:52
Medlem
bananjukkas avatar
Hoppas och tror att Rooney kan gra ett gng om han fr vara skadefri. Englands relativt ltta grupp kan nog bidra till detta.

SKrll: Bendtner. Vet inte varfr, men jag tror han och Danmark kommer gra en bra turnering.
Citera
2010-05-21, 00:40
Medlem
Brullas avatar
Det finns en fem-sex solklara kandidater till skytteligavinsten. Dessa r Villa, Messi, Ronaldo, Di Natale och Fabiano eftersom att alla dessa spelare representerar nationer som kommer g lngt, de har stort frtroende frn sina frbundskaptener och har dessutom bra ssonger i ryggen nr de gr in i VM. Spontant knns kanske David Villa som den mest solklara favorit d i alla fall jag tippar Spanien som slutgiltiga segrare i VM.

Min outsider r Henry. Han har visserligen en tung ssong bakom sig, och han brjar bli till ren kommen, men jag tror nd att han kan frammana krafter frn fornstora glansdagar. Det hr blir hans sista stora framtrdande p den internationella fotbollsscenen och jag tror att kan bevisa fr de som tvivlar p hans storhet att han r en av 2000-talets absolut bsta fotbollsspelare. Han har dessutom ett bra lag och stor rutin att luta sig mot. Kom ihg var ni hrde det frst!
Citera
2010-05-21, 00:47
Medlem
Saandros avatar
Diiii Nataaaaleeee <3
Citera
2010-05-21, 00:48
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det finns en fem-sex solklara kandidater till skytteligavinsten. Dessa r Villa, Messi, Ronaldo, Di Natale och Fabiano eftersom att alla dessa spelare representerar nationer som kommer g lngt, de har stort frtroende frn sina frbundskaptener och har dessutom bra ssonger i ryggen nr de gr in i VM. Spontant knns kanske David Villa som den mest solklara favorit d i alla fall jag tippar Spanien som slutgiltiga segrare i VM.

Min outsider r Henry. Han har visserligen en tung ssong bakom sig, och han brjar bli till ren kommen, men jag tror nd att han kan frammana krafter frn fornstora glansdagar. Det hr blir hans sista stora framtrdande p den internationella fotbollsscenen och jag tror att kan bevisa fr de som tvivlar p hans storhet att han r en av 2000-talets absolut bsta fotbollsspelare. Han har dessutom ett bra lag och stor rutin att luta sig mot. Kom ihg var ni hrde det frst!
r inte sker p att Portugal gr lngt. Brasilien kommer frmodligen vinna gruppen och Portugal kan ta andraplatsen ven om jag tror att Elfenbenskusten kan utmana om den platsen. Hur som helst, om Portugal hamnar tva i gruppen och gr vidare s vntar vinnaren i grupp H som jag tror kommer vara Spanien. Dr blir motstndet fr hrt.
Citera
2010-05-21, 01:10
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
r inte sker p att Portugal gr lngt. Brasilien kommer frmodligen vinna gruppen och Portugal kan ta andraplatsen ven om jag tror att Elfenbenskusten kan utmana om den platsen. Hur som helst, om Portugal hamnar tva i gruppen och gr vidare s vntar vinnaren i grupp H som jag tror kommer vara Spanien. Dr blir motstndet fr hrt.
Du har rtt i att inte Portugal och Brasilien bda kan lngt. Tror dock nd att Ronaldo kan hinna med att stnka in fem ml p fyra matcher, vilket nd kan rcka lngt. Detsamma gller nog Fabiano. Jag har lite dlig koll p slutspelstrdet men frutom dessa tv r det vl s att inga av de riktiga stornationerna mts innan kvarten s lnge de vinner sina grupper?
Citera
2010-05-21, 01:19
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Du har rtt i att inte Portugal och Brasilien bda kan lngt. Tror dock nd att Ronaldo kan hinna med att stnka in fem ml p fyra matcher, vilket nd kan rcka lngt. Detsamma gller nog Fabiano. Jag har lite dlig koll p slutspelstrdet men frutom dessa tv r det vl s att inga av de riktiga stornationerna mts innan kvarten s lnge de vinner sina grupper?
Ja det skulle man vll kunna sga. Det r ju grupp G som r lite sdr, tvn lr f mta Spanien och i med att bde Brasilien och Portugal finns i grupp G s lr det bli en stor match i ttondelen:P

Sen r bde Sydafrika och Frankrike i samma grupp och tvan dr kommer f mta vinnaren i grupp B vilket frmodligen kommer att bli Argentina.
Citera
2010-05-21, 03:24
Medlem
Satan i gatans avatar
Skulle nog stta en slant p Fabiano. Tror Brasilien kommer gneta sig ganska lngt i VM. I laget knns Fabiano fr nrvarande som den enda ordentliga mlskytten. Har dessutom ett riktigt bra mlsnitt i landslaget.

Annars skulle kanske van Persie kunna stnka in ngra baljor. Tror knappast att Holland kommer att n hela vgen, men de r ett mlglatt lag som spelar i en grupp de lr plocka hem enkelt.
Citera
2010-05-21, 08:23
Medlem
cyberkalles avatar
Robben, Messi eller varfr inte Di Natale som mnga tippat. Klose tror jag inte alls p.
Citera
2010-05-21, 08:28
Medlem
Van Persie r ett rtt bra val, knns som Hollndarna kan smlla in rtt mycket ml i gruppspelet. Dock har han ju varit skadad lnge och r inte direkt i ngon jtteform, s skulle bli vldigt frvnad om han gr mer n 3 ml i VM.

Annars knns ju Rooney som den sjlvklara fr mig, Slovenien, USA och Algeriet kan resultera i typ 4-5 ml bara i gruppspelet, drefter beror det sjlvklart p hur bra England klarar sig i slutspelet.

Tror dock inte det blir ngon jtteskrll, utan det blir ngon av de som redan blivit nmnda, allts t.ex. Drogba, Messi, Tevez, Di Natale, Villa...

Sen lr vl Jon Dahl Tommason stnka dit en 3-4 ml som vanligt ocks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in