2010-06-20, 00:57
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Nja, nog r det allt en liten skrll om Uruguay tar sig vidare som gruppettor framfr Frankrike, Mexiko och vrdlandet som nstan alltid gr vidare. Att Forlan gr mlen r dock ingen skrll, nej...

Inte som det ser ut nu. Uruguay som gruppettor r det mest vntande resultatet med tanke p lget i gruppen. Men skulle du tippa skyttekung fre VM, ja d r det givetvis en annan situation.. ven om jag tippat vidare Frankrike och Uruguay ifrn den gruppen p frhand.
Citera
2010-06-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Inte som det ser ut nu. Uruguay som gruppettor r det mest vntande resultatet med tanke p lget i gruppen. Men skulle du tippa skyttekung fre VM, ja d r det givetvis en annan situation.. ven om jag tippat vidare Frankrike och Uruguay ifrn den gruppen p frhand.
eftersom du tippade Uruguay vidare p frhand r det givetvis en jttesensation att de lyckas...
Citera
2010-06-20, 01:08
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking

Hur tnker du nu? Vad r meningen med att tippa om man vet resultatet? Sjlvklart menar jag inte hur det ser ut nu utan hur folk tippade gruppen sen innan VM. D r detta resultat en skrll, precis p samma stt som att Ghana och Slovenien leder sina grupper. Eller du kanske pstr att det inte r en skrll, eftersom de rent av leder sina grupper just nu och det drmed inte kan vara en skrll, utan det r som det r?

Vi fr fr vrigt se om ngon av Fabiano eller Drogba ntar imorgon. Spnnande match som jag verkligen hoppas jag hinner se...
Citera
2010-06-20, 02:09
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Hur tnker du nu? Vad r meningen med att tippa om man vet resultatet? Sjlvklart menar jag inte hur det ser ut nu utan hur folk tippade gruppen sen innan VM. D r detta resultat en skrll, precis p samma stt som att Ghana och Slovenien leder sina grupper. Eller du kanske pstr att det inte r en skrll, eftersom de rent av leder sina grupper just nu och det drmed inte kan vara en skrll, utan det r som det r?

Vi fr fr vrigt se om ngon av Fabiano eller Drogba ntar imorgon. Spnnande match som jag verkligen hoppas jag hinner se...

Vi kan ju sitta hr idag ocks att tippa vem som vinner, frn hur det ser ut just nu ocks, eller hur? :P

Och i det lget Uruguay r fr tillfllet s ser det ju onekligen bra ut fr Forlan.
Citera
2010-06-21, 21:56
Medlem
selvovics avatar
Hade det inte varit ganska enkelt att lgga in en poll i den hr trden? Tio favoriter + annan som alternativ r vl inte s komplicerat? Vore roligt, och jag tycker inte att det r fr sent n.

Ser fortfarande ut som att trktipset som jag och mnga andra skrev r en lgoddsare.
Och det trots den nyligen missade straffen
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic

Villa knns ju som det sjlvklara valet.
Citera
2010-06-26, 15:40
Medlem
swaydizzles avatar
Shr ser det ut just nu av de som r kvar infr ttondelen.

3 goals
* Gonzalo Higuan (ARG)
* Rbert Vittek (SVK)
* David Villa (ESP)

2 goals
* Elano (BRA)
* Luis Fabiano (BRA)

Villa ser het ut som vanligt, men jag tror nd Higuain har en strre chans d Argentina gjort fler ml och spelar en bttre fotboll. Brasilien har sett bst ut tycker jag, rent taktiskt och organisationsmssigt, ven om mlen uteblivit, s kan de mycket vl komma i slutspelet. Vi ska heller inte rkna ut ngra hollndare riktigt n, bde Kuyt och Van Persie kan smyga upp snabbt.

Vemfan r Vittek? Sett hans ml, och de ser faktiskt ganska bra ut, riktiga strikerml. Kan Slovakien gra en Kroatien anno 1998 med Vittek som ngon sorts hgerfotad Suker-kopia? Det r trots allt ganska starkt att sl vrldsmstarna i gruppspelet nr de har kniven p strupen...
Citera
2010-06-26, 16:56
Medlem
swaydizzles avatar
Blev lite fel.

Shr ska det se ut;

3 goals
* Gonzalo Higuan (ARG)
* Rbert Vittek (SVK)
* David Villa (ESP)

2 goals
* Elano (BRA)
* Luis Fabiano (BRA)
* Asamoah Gyan (GHA)
* Keisuke Honda (JPN)
* Lee Jung-Soo (KOR)
* Tiago (POR)
* Landon Donovan (USA)
* Diego Forln (URU)

Dessutom stack Suarez, Ajax mltjuv, upp p 2 ml precis...
Citera
2010-06-26, 18:15
Medlem
-
Citera
2010-06-26, 18:35
Bannlyst
Citat:
Dessutom stack Suarez, Ajax mltjuv, upp p 2 ml precis...
Vet inte om du menar att han gjorde 2 ml precis, men allt som allt ligger han p 3 ml nu.
Citera
2010-06-26, 18:36
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Vet inte om du menar att han gjorde 2 ml precis, men allt som allt ligger han p 3 ml nu.

Skrev det i halvlek...
Citera
2010-06-27, 02:15
Medlem
Suarez har en mycket stor chans att vinna skytteligan enligt mig, d han inte bara gjorde tv ml idag utan ven fr mta Ghanas frsvar, som ser lite oskert ut. Om man tar sig vidare hr efter 2 ml av Suarez igen, blir det antagligen Brasilien/Holland i semin, allts lite tuffare motstnd. Man frlorar hr efter trstml av Suarez i 87e minuten, och fr mta Argentina/England/Tyskland/Spanien/Portugal i en bronsmatch som fr motstndarna ses som ett misslyckande. Fr Uruguay skulle ett brons vara ngot av en bragd dr hemma, och Suarez & company kr ver motstndarna med 2-0. Bda mlen signerade Suarez sklart!

Allt som allt slutar Uruguay store mlskytt p 8 ml och blir fr all framtid den strste fotbollsspelaren som ngonsin skdats med sina otroliga avslut och energiska mlfiranden.
Citera
2010-06-29, 23:33
Medlem
swaydizzles avatar
Det brjar dra ihop sig nu, Villa ser ut som en mycket het kandidat ven om Spanien inte imponerar p mig. Jag hller dock fortfarande p mitt tips Luis Fabiano eftersom jag tror att Brasilien tar hem vrldsmsterskapet i r och behller pokalen p hemmaplan intill nsta VM, som ju r i Brasilien.

Lget just nu bland de som r kvar;

4 goals
* Gonzalo Higuan (ARG)
* David Villa (ESP)

3 goals
* Lus Fabiano (BRA)
* Thomas Mller (GER)
* Asamoah Gyan (GHA)
* Luis Surez (URU)

En lite intressant aspekt r att Tyskland, som ser bra ut och frmodligen tar sig till final om man vinner ver Argentina, har en 32-rig Klose som frmodligen gr sitt sista VM. Senaste tv VM har han snittat p 5 ml per turnering, och stter han allts 3 till ml s kommer han dela titeln "flest ml i VM sammanlagt" med Ronaldo. Troligtvis hnder detta inte, men man vet aldrig med denna Klose och med Tyskland i allmnhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in