Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-20, 22:07
Medlem
4522s avatar
Satte Klose 2006 men i år det desto svårare. Säger van Persie eller Di Natale. Förstnämnda motiveras med en relativt enkel grupp, Holland spelar ett offensivt spel och det där är egentligen deras enda riktiga anfallare. Således kommer alla bollar spelas genom RvP. Di Natale är mest med hjärtat även om han kan blixtra till.
Citera
2010-05-20, 22:15
Medlem
effses avatar
Om Messi får chansen att leka som i Barcelona (man vet ju aldrig om Maradona låter honom göra det), kommer han självklart vara ruskigt farlig.
Citera
2010-05-20, 22:24
Medlem
Trumpeters avatar
Spanien och Argentina kommer gå mycket långt (ev till final) så sannolikheten är stor att skyttekungen från något av de lagen. Villa eller Messi ligger bra till. Torres om han hinner hitta formen
Citera
2010-05-20, 22:26
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Om han nu får spela! Spanien kör väl 4-5-1 och då tror jag Torres är förstavalet på topp, eller? Spanien har onekligen en bred trupp... Villa är dock en spelare som har potential att vinna skytteligan från bänken, som inhoppare då, så ett bra tips där!

Ja, Spanien blir helt klart intressant att följa, men jag tror ändå inte på någon skytteligasegrare i det laget.
Villa som avbytare? Du har ju ingen jättekoll direkt.
Villa är lika given som t ex Xavi i landslaget.

Förhoppningsvis spelar inte Torres VM heller, hade varit bra för honom att vila och verkligen bli frisk.

EDIT: Glömde ju säga vem som vinner skytteligan.... Villa såklart.
Senast redigerad av Helle031 2010-05-20 kl. 22:47.
Citera
2010-05-20, 22:29
Medlem
Lukas Podolski (om han får lira), annars drar jag till med trion van Persie/Robben/Tevez
Citera
2010-05-20, 22:30
Medlem
Citat:
1998 var verkligen Davor Sukers år med en tredjeplats i VM och skytteligaseger framför hypade målsprutor som Ronaldo och Batistuta. Han stod då enligt mig på toppen av sin karriär och hade en stor del i Kroatiens framgång. Han gjorde senare även ett bejublat gästspel i Real Madrid efter några gyllene år i Sevilla, innan det gick utför.

Davor Suker hade nog snarare sin storhetstid i Real Madrid innan VM-turneringen. Han gick till Real redan 1996 & var redan en världsstjärna när han deltog i VM. Efter VM hittade han väl aldrig tillbaka till de höjderna.

I årets turnering tror jag på Luis Fabiano (Brasilien), Diego Forlán (Uruguay), Carlos Tevez (Argentina) & Didier Drogba (Elfenbenskusten).
Citera
2010-05-20, 22:41
Medlem
LetThereBeRock7s avatar
Om Rooney får vara hel så tar han hem skytteligan i VM.
Citera
2010-05-20, 22:54
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Davor Suker hade nog snarare sin storhetstid i Real Madrid innan VM-turneringen. Han gick till Real redan 1996 & var redan en världsstjärna när han deltog i VM. Efter VM hittade han väl aldrig tillbaka till de höjderna.

Jodå, visst var han en världsstjärna innan VM men ändå en outsider som skytteligavinnare. Fanns ju många målskyttar som det inte gick något vidare för det året... Så visst var det en liten skräll att han vann med stil? Kommer ihåg att jag trodde stenhårt på Batistuta det året

Ingen som tror på några skrällar? Här är lite potentiella;

Mario Gomez, Tyskland.
Edin Dzeko, Serbien.
Huntelaar, Holland.
Liedson, Portugal.
Citera
2010-05-20, 22:54
Medlem
LexLecters avatar
Om Messi får göra som han vill, kommer han nästan garanterat vinna skytteligan. Villa kan också mycket väl vinna
Citera
2010-05-20, 22:57
Medlem
4522s avatar
Citat:
Jodå, visst var han en världsstjärna innan VM men ändå en outsider som skytteligavinnare. Fanns ju många målskyttar som det inte gick något vidare för det året... Så visst var det en liten skräll att han vann med stil? Kommer ihåg att jag trodde stenhårt på Batistuta det året

Ingen som tror på några skrällar? Här är lite potentiella;

Mario Gomez, Tyskland.
Edin Dzeko, Serbien.
Huntelaar, Holland.
Liedson, Portugal.

Gomez? Dzeko (Bosnien!) som inte ens är med i VM? Huntelaar som varit sämst i år? Liedson? Då känns det som om Eto'o, Forlan och Henry är "något" hetare.
Senast redigerad av 4522 2010-05-20 kl. 23:13.
Citera
2010-05-20, 23:07
Medlem
bohrdohrs avatar
La mina spel på skytteligavinnare för några månader sedan innan oddsen han sjunka allt för mycket på vissa spelare.

Det blev David Villa (12 ggr pengarna)
Lionel Messi (27 ggr)
Didier Drogba (46 ggr)
Samuel Eto'o (120 ggr)
Diego Forlan (160 ggr)
Vincenzo Iaquinta (300 ggr)

Så mitt tips är att någon ur topptrion vinner där men de andra vore ju annars rätt sköna skrällar som inte heller är helt omöjliga. Villa blir extremt farlig speciellt om han får spela ensam på topp, då kommer han kunna peta in rejält med bollar. Messi har ju haft en sjuk målform under säsongen och även om han inte brukar spela lika bra i landslaget så har han en fin chans att peta in ett gäng mål även utan Xavi/Iniesta bakom sig. Drogba är väll mindre troligt men Elfenbenskusten har ett spännande lag där det väll är Drogba som ska göra målen så slår de bara ut Portugal så finns chansen för honom.

Kunde inte motstå oddsen på de andra men bland dem så är det nog Forlan som har den största chansen. Han verkar ha hittat formen nu på slutet och Uruguay har även de ett spännande lag som kommer att vara ett av de lagen jag hoppas på lite extra under vm.
Citera
2010-05-20, 23:11
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Gomez? Dzeko (Bosnien!) som inte ens är med i VM? Huntelaar som varit sämst i år? Liedson? Då känns det som om Eto'o, Forlan och Henry känns som "något" hetare.

Oj, se vad fel man kan ha! Bytar ut Dzeko mot Zigic då som rent faktiskt är med... Ville mest se om någon är sugen i att spekulera på skrällar som skytteligavinnare, därav dessa namn. Alla vi har talat om är ju faktiskt lågoddsare, hade varit kul om någon otippad dyker upp med lite argument för...

Kamerun och Uruguay tror jag inte går så långt... Eto'o och Forlan är dock helt klart två spelare som kan göra en "Salenko"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in