Citat:
Ursprungligen postat av
WTFSTHLM
Bästa statschef vi någonsin ens kan drömma om. Jämför gärna med nuvarande regering

Och se här bara hur ståtligt vi framstår vi svenskar
Onsdagen den 3 februari bjöd Kungaparet in till årets första representationsmiddag på Kungliga slottet.
Inbjudna är representanter från diplomatiska kåren, riksdag, regering, myndigheter, vetenskap, idrott, näringsliv, kultur samt personer som Kungafamiljen mött vid resor.
Gästerna togs emot och hälsades välkomna av Kungaparet, Kronprinsessparet och Prinsparet i Vita havet. Middagen serverades i Karl XI:s galleri.
Mera:
Bordsplacering
Kungen förde talmannens maka, journalist Jenni Ahlin, till bordet. På sin vänstra sida hade Kungen statsrådet Annika Strandhäll.
Drottningen fördes till bordet av talman Urban Ahlin och hade på sin högra sida statsrådet Morgan Johansson.
Kronprinsessan fördes till bordet av statsrådet Morgan Johansson och hade på sin högra sida Australiens ambassadör Gerald Bruce Thomson.
Prins Daniel förde statsrådet Ylva Johansson till bordet. På sin vänstra sida hade Prins Daniel talmannens maka, journalist Jenni Ahlin.
Prins Carl Philip förde statsrådet Annika Strandhäll till bordet. På sin vänstra sida hade Prins Carl Philip Mocambiques ambassadör Frances Victória Rodrigues.
Prinsessan Sofia fördes till bordet av statsrådet Ibrahim Baylan och hade på sin högra sida talman Urban Ahlin.
Och så menyn då:
MENY
Skaldjursterrin med fänkålssallad,
kavringskrisp och granatäpplevinägrett
Smörbakad röding med blåmusselragu, puylinser,
blåmusselsås, friterad selleri- och purjolöksskrisp
Helstekt kofilé med rödvinssås smaksatt med rökt oxmärg,
lökkompott och potatispuré med brynt smör och schalottenlök
Calvadosflamberade päron med karamellbavaroise,
yoghurtglass, saltmandel och brända marängflarn
Vi svenskar behöver inte skämmas över vår fina Kungafamilj