S röstade emot införande av kvinnlig tronföljd. Står kungen alltså på "rätt" sida i denna blockskiljande fråga så går han garanterat fri från kritik från kulturetablissemanget.
Ja, men det skulle de (S) garanterat inte göra idag.
Att ett sådant uttalande ens görs visar ju att han inte har fullt förtroende för henne ungefär som när Victoria och Daniel för ett år sedan gick ut och förnekade att det var något problem i deras förhållande när Carolina Neurath hade satt på Daniel.
Ja iofs. Han är ju på sätt och vis en makthavare även om han inte styr riket.
Varför han har åtalsimmunitet begriper jag inte alls.
Statschefer brukar ha det. Men med Knugen är det förstås meningslöst eftersom han inte är något alls. Formellt vill säga. Informellt har jag makt. Eller som det varit för det mesta, att det är de bakom som har makten. Ju mer ombecill kung, desto mer makt till den grå eminensen.
Han frotterar sig glatt med Ulf Kristersson och Ursula Van Der Leyen. Kungen är ju uttalad "miljövän" (fast som vanligt, kör bil och stora båtar som fan och reser långväga på semester). Jag irriterar mig därför kraftigt på denna djävla kung.
Han frotterar sig glatt med Ulf Kristersson och Ursula Van Der Leyen. Kungen är ju uttalad "miljövän" (fast som vanligt, kör bil och stora båtar som fan och reser långväga på semester). Jag irriterar mig därför kraftigt på denna djävla kung.
Stora djävla båtar?
Han har en 42 fot stor Engelsk båt som han av en kompis till mej köpte för minst30 år sedan, den ligger 99% av sommaren vid bryggan i Drottningholm.
Kör bil? Hur ofta då? Han kör till Slottet och tillbaka till Drottningholm, samt i bland besöker racingbanan då sonen deltar.
Djävla SÅSSE avund.