2023-01-04, 23:51
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Ja, Ciggen är normalbegåvad. De ingifta är sättet också åtminstone normalbegåvade. Dock med frågetecken kring Daniel.
Antagligen för hennes pappa inte är Kungen...
Citera
2023-01-05, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Antagligen för hennes pappa inte är Kungen...

He he, nåja, så är det nog inte trots allt.

Vi får väl bara konstatera att även en kung kan få in ett lyckoskott på frugan.
Citera
2023-01-05, 16:25
Medlem
bartrams avatar
Kärta Örebroare och andra svenskar

När jag nu firar mitt 50-årsjubilieum som regent vill jag hedra min rättmätige efterträdare genom att ändra mitt valspråk som hädanefter lyder:

"För Carl-Philip ur tiden"

Eder Knug Carl XVI Gustav
Citera
2023-01-05, 17:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
S röstade emot införande av kvinnlig tronföljd. Står kungen alltså på "rätt" sida i denna blockskiljande fråga så går han garanterat fri från kritik från kulturetablissemanget.

Ja, men det skulle de (S) garanterat inte göra idag.
Citera
2023-01-05, 17:32
Medlem
Kungen har väl rätt att uttrycka sig oavsett om det passar vissa att höra hans åsikt eller ej?
Citera
2023-01-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Kungen har väl rätt att uttrycka sig oavsett om det passar vissa att höra hans åsikt eller ej?

Får och får. Han har ju åtalimmunitet, så han kan göra vad han han vill. Men det är inte lämpligt.

Vi republikaner däremot uppskattar naturligtvis alltid blir han stödjer vår sak.
Citera
2023-01-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Får och får. Han har ju åtalimmunitet, så han kan göra vad han han vill. Men det är inte lämpligt.

Vi republikaner däremot uppskattar naturligtvis alltid blir han stödjer vår sak.

Ja iofs. Han är ju på sätt och vis en makthavare även om han inte styr riket.

Varför han har åtalsimmunitet begriper jag inte alls.
Citera
2023-01-05, 20:22
Moderator
Dr Kings avatar
Knugen känner sig tvingad att gå ut och förtydliga att han har förtroende för Victoria.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1033604

Att ett sådant uttalande ens görs visar ju att han inte har fullt förtroende för henne ungefär som när Victoria och Daniel för ett år sedan gick ut och förnekade att det var något problem i deras förhållande när Carolina Neurath hade satt på Daniel.
Citera
2023-01-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Ja iofs. Han är ju på sätt och vis en makthavare även om han inte styr riket.

Varför han har åtalsimmunitet begriper jag inte alls.

Statschefer brukar ha det. Men med Knugen är det förstås meningslöst eftersom han inte är något alls. Formellt vill säga. Informellt har jag makt. Eller som det varit för det mesta, att det är de bakom som har makten. Ju mer ombecill kung, desto mer makt till den grå eminensen.
Citera
2023-01-14, 08:20
Bannlyst
Han frotterar sig glatt med Ulf Kristersson och Ursula Van Der Leyen. Kungen är ju uttalad "miljövän" (fast som vanligt, kör bil och stora båtar som fan och reser långväga på semester). Jag irriterar mig därför kraftigt på denna djävla kung.
Citera
2023-01-14, 10:11
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportlaban
Han frotterar sig glatt med Ulf Kristersson och Ursula Van Der Leyen. Kungen är ju uttalad "miljövän" (fast som vanligt, kör bil och stora båtar som fan och reser långväga på semester). Jag irriterar mig därför kraftigt på denna djävla kung.

Stora djävla båtar?
Han har en 42 fot stor Engelsk båt som han av en kompis till mej köpte för minst30 år sedan, den ligger 99% av sommaren vid bryggan i Drottningholm.
Kör bil? Hur ofta då? Han kör till Slottet och tillbaka till Drottningholm, samt i bland besöker racingbanan då sonen deltar.
Djävla SÅSSE avund.
Citera
2023-01-14, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Djävla SÅSSE avund.

Har inget med såsse-avund att göra. Han rör sig i fel kretsar och lever inte som han lär. Han är som den där Kung Charles. Precis samma typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in