2012-10-30, 13:29
  #8641
Medlem
fredrikdenstores avatar
Pungen är en jävla girigbuk!!!! Han har "tjänat" 130 miljoner de senaste 10 åren, men han bara gnäller. Hur många luder måste han "underhålla" per dag tro.
__________________
Senast redigerad av fredrikdenstore 2012-10-30 kl. 14:10.
Citera
2012-10-30, 19:12
  #8642
Medlem
Vedklyvens avatar
Mediepatrasket med prettoslaskorganet Dagens Nyheter i spetsen försöker driva upp en ny hatkampanj mot Kungen.

Det är begripligt eftersom nämnda patrask blivit oerhört trampade på tårna av den nu utgivna motboken till kungaskvallerboken.

Svenska Folket har blivit förda bakom ljuset av skvallerboken om Kungen och slaskmedia.

Det är inget annat än skandalöst.
Citera
2012-11-01, 08:38
  #8643
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
fredrikdenstore skrev

Pungen är en jävla girigbuk!!!! Han har "tjänat" 130 miljoner de senaste 10 åren, men han bara gnäller. Hur många luder måste han "underhålla" per dag tro.

Japp! Inte nog med att han har apanage:

Sedan 2005 har Statens fastighetsverk betalat en miljard kronor för renoveringar, underhåll, uppvärmning och el för de åtta slott kungen disponerar. Hovet betalar ingen hyra för slotten.

Biljettintäkterna uppgick under de senaste sex åren till 300 miljoner kronor, Dom pengarna stoppar Pungen i sin egen ficka.
http://www.dn.se/ekonomi/renoveringar-av-kungens-slott-en-miljardnota
Citera
2012-11-01, 10:59
  #8644
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Mediepatrasket med prettoslaskorganet Dagens Nyheter i spetsen försöker driva upp en ny hatkampanj mot Kungen.

Det är begripligt eftersom nämnda patrask blivit oerhört trampade på tårna av den nu utgivna motboken till kungaskvallerboken.

Svenska Folket har blivit förda bakom ljuset av skvallerboken om Kungen och slaskmedia.

Det är inget annat än skandalöst.

De nystar i kungahusets ekonomi. Det borde en undersökande journalistik gå ut på. Lika mycket som den t.ex. granskar organisationer och företag.

I förbifarten i DN-artiklarna nämdes något hårresande som jag haft på känn: någon egentlig kontroll av stiftelser sker inte. Hälften av landets stiftelser, ligger i Stockholm (en centralisering av den nuvarande regeringen). Det rör sig om ca 7 500 (sjutusen femhundra) som kontrolleras av 2, 5 personer (två och en halv tjänst). Detta är en skandal utan dess like. Hårfrisörskor och pizzabagare hårdkollas av Skattemyndigheten medan alla skattefria stiftelser i landet med miljardbelopp lämnas i stort vind för våg.

Fortsätt granskningen av kungahusets ekonomi och ta i tu med stiftelsemaffian på allvar. Det är en frågan som absolut borde finnas med på den politiska dagordningen.
Citera
2012-12-10, 22:03
  #8645
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Pressstopp! Stora nyheter! Expressen rapporterar i krigsrubriker:

Knugen för ett samtal vid sitt bord på Nobelfesten!

http://www.expressen.se/
Citera
2012-12-26, 11:19
  #8646
Medlem
Pungens jultal var tydligen ingen höjdare när det gällde framförandet
men något annat hade väl det Svenska folket inte heller förväntat sig.
http://www.expressen.se/nyheter/ris-och-ros-efter-kungens-jultal/
Citera
2012-12-26, 11:51
  #8647
Medlem
synkskadads avatar
http://www.svtplay.se/video/928827/h-m-konungens-jultal



Det där var ju otroligt pinsamt.

Men man ska ju vara positiv. Knugen bevisar att han har en styrka, om man nu vill kalla det så: ihärdighet. Istället för att brista i gråt och springa därifrån fortsätter han med elendet i nästan tolv minuter.

Jag orkade inte titta mer än kanske sex minuter.
Citera
2013-01-12, 09:02
  #8648
Medlem
Pungen skulle kunna ha varit buksvåger med den hädangångne Jan Stenbeck genom Camilla Henemark men hon nobbade dock Stenbeck eftersom hon har en oerhörd integritet. Mötena skulle ha skett i Jan Stenbecks takvåning i huset vid Stadsgården.
Citera
2013-01-12, 10:54
  #8649
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Pungen skulle kunna ha varit buksvåger med den hädangångne Jan Stenbeck genom Camilla Henemark men hon nobbade dock Stenbeck eftersom hon har en oerhörd integritet. Mötena skulle ha skett i Jan Stenbecks takvåning i huset vid Stadsgården.
Va? Var Stenbeck på La Camilla oxå?! Berätta!
Citera
2013-01-12, 11:00
  #8650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Va? Var Stenbeck på La Camilla oxå?! Berätta!

https://www.flashback.org/sp26645742
Citera
2013-03-05, 12:22
  #8651
Medlem
De senaste månaderna har kungen hårdstuderat svensk geografi inför den stundande rundresan i Sverige. Under jubileumsåret, 40 år vid makten, besöker kungaparet landets 21 län. Planeringen inför kungaparets resa genom Sveriges län har pågått under en lång tid. Kungen har fått lära sig alla länen utantill. Läs om hur detta arbetet gått till.
http://www.kungahuset.se/kungafamiljen/aktuellahandelser/aktuellt2013januarimars/intervjumedhovmarskalkkurtsvenssoninforlansbesoken .5.4ea495e313c19c119aa2be7.html
Citera
2013-03-05, 12:59
  #8652
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
De senaste månaderna har kungen hårdstuderat svensk geografi inför den stundande rundresan i Sverige. Under jubileumsåret, 40 år vid makten, besöker kungaparet landets 21 län. Planeringen inför kungaparets resa genom Sveriges län har pågått under en lång tid. Kungen har fått lära sig alla länen utantill. Läs om hur detta arbetet gått till.
http://www.kungahuset.se/kungafamiljen/aktuellahandelser/aktuellt2013januarimars/intervjumedhovmarskalkkurtsvenssoninforlansbesoken .5.4ea495e313c19c119aa2be7.html

Resorna ska ske med buss. Swebuss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in