2011-12-27, 21:19
  #8041
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror nog faktiskt att Victoria har mycket goda förutsättningar att fungera som drottning.
Hon är mycket omtyckt av folk, sympatisk och tillgänglig i sin framtoning.
Kan le utan att det ser ansträngt ut och det är onekligen inte alla förunnat att kunna.
Hon ger ett övervägande naturligt, icke tillgjort intryck. Är nog dessutom rätt skapligt utrustad
å huvudets vägnar
till skillnad från en del andra i hennes närmaste omgivning.
...

Har några som helst belägg för det påståendet? Hon ger definitivt ett precis lika blåst intryck som farsan, och nästan lika mycket som brorsan.
Citera
2011-12-27, 21:33
  #8042
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
(...)
Hon ger ett övervägande naturligt, icke tillgjort intryck. Är nog dessutom rätt skapligt utrustad
å huvudets vägnar till skillnad från en del andra i hennes närmaste omgivning.
(...)
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Har några som helst belägg för det påståendet? Hon ger definitivt ett precis lika blåst intryck som farsan, och nästan lika mycket som brorsan.
Om detta kan ni göra olika bedömningar.

En annan sak är att Hak kan ha en större möjlighet att fungera mer naturligt i rollen, inte ha lika stor diskrepans mellan vem hon är och försöker utge sig för att vara, jämfört med sin far. Det talar i sin tur för att hon kan må lite bättre under sitt liv och inte ha ett omättligt otröstligt behov av avkoppling.
Citera
2011-12-27, 21:33
  #8043
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Har några som helst belägg för det påståendet? Hon ger definitivt ett precis lika blåst intryck som farsan, och nästan lika mycket som brorsan.

Belägg och belägg! Men jag kan inte hålla med dig här. Det intrycket har jag faktiskt inte fått
av henne. Ingen Einstein direkt, men så jävla illa är det väl ändå inte...?
Nej, nån korkad brud precis vill jag inte hålla med om att hon skulle vara.
Hon förmår bevisligen formulera hela meningar utan synbar tankeansträngning, vilket ju
dessvärre icke kan påstås om fader Calle. Och lite annat kan hon utan att det ter sig besvärat
och svårgenomförbart.

Men det är alltså min personliga uppfattning om damen ifråga. Kan ju ha fel förstås.
Jag är väl kanske på ovanligt välvilligt och snällt humör denna tisdagsafton så här nära inpå nyår.


Edit: Jag kan ju också säga att jag hade varit betydligt mera orolig ifall det hade
råkat sig på det viset att Madde eller hennes bror väntade på att ta över tronen!
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2011-12-27 kl. 21:52.
Citera
2011-12-27, 21:37
  #8044
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror nog faktiskt att Victoria har mycket goda förutsättningar att fungera som drottning.
Hon är mycket omtyckt av folk, sympatisk och tillgänglig i sin framtoning.
Kan le utan att det ser ansträngt ut och det är onekligen inte alla förunnat att kunna.
Hon ger ett övervägande naturligt, icke tillgjort intryck. Är nog dessutom rätt skapligt utrustad
å huvudets vägnar till skillnad från en del andra i hennes närmaste omgivning.

Hon är vid det här laget rejält inskolad på det som komma skall. Hennes far hade i ärlighetens
namn inte den tiden på sig för sina förberedelser inför beträdandet av det påtvingade ämbetet.

Nu låter jag väl närmast som en inbiten rojalist här...
Men jag är ju realist nog att begripa att monarkin lär kvarstå i en överskådlig framtid oavsett
hur det kommer att bli med den aktuella härvan. Det lär knappast ha några verkligt djupgående
effekter. Vissa personers trovärdighet är förvisso skjuten i sank, men så mycket mer blir
det inte i slutändan av det här.

Victoria har onekligen hyggliga förutsättningar att göra en bättre insats än sin far. Hon lär ju inte ha legat med en massa prostituerade. Men som gammal anorektiker är hon ett högpresterande kontrollfreak då det är en del av sjukdomsdiagnosen. När de sidorna kommer fram så är det inte med ett fejkat leende.
Sedan ska vi inte glömma vad en förnärmad make kan ställa till med. För ärligt talat kan det nog inte vara så kul att vara nummer två i alla offentliga sammanhang, för alltid.
Victoria kommer också vara regent i en tid där alla har en HD-kamera i fickan. Knullkungens beteende hade hamnat på film femtioelva gånger om i fall dagens teknik hade varit tillgänglig när knugen var ung. Vem vet vad Victoria kommer hitta på när kameran rullar. Eller har det redan hänt?
Citera
2011-12-27, 21:59
  #8045
Medlem
Kungen har levt i en extremt skyddad verkstad när han växte upp. Han var som bekant den enda möjliga tronarvingen och blev överbeskyddad av systrar och mor.

Kronprinsessan har inte levt lika överbeskyddat, hon var ju ett par år i USA. Hon verkar ha skaffat lite "normalt" folk som umgängeskrets iom att hon träffade Daniel.
Citera
2011-12-27, 22:29
  #8046
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Belägg och belägg! Men jag kan inte hålla med dig här. Det intrycket har jag faktiskt inte fått
av henne. Ingen Einstein direkt, men så jävla illa är det väl ändå inte...?
Nej, nån korkad brud precis vill jag inte hålla med om att hon skulle vara.
Hon förmår bevisligen formulera hela meningar utan synbar tankeansträngning, vilket ju
dessvärre icke kan påstås om fader Calle. Och lite annat kan hon utan att det ter sig besvärat
och svårgenomförbart.

Men det är alltså min personliga uppfattning om damen ifråga. Kan ju ha fel förstås.
Jag är väl kanske på ovanligt välvilligt och snällt humör denna tisdagsafton så här nära inpå nyår.


Edit: Jag kan ju också säga att jag hade varit betydligt mera orolig ifall det hade
råkat sig på det viset att Madde eller hennes bror väntade på att ta över tronen!

Jag tror att det är mer att de dresserat henne på ett bra sätt att överta rollen som handviftande galjonsfigur för Moder Svea. Men visst är det så att hon kan tala både med start och slut på en mening, även om jag inte vet om det bevisar så mycket om den hjärnkapaciteten. Men det är klart att det inte är de högre intellektuella sfärerna vi rör oss i. Hon ska nog i varje fall vara tacksam över att hon inte är någon Einstein. Vilket tortyr skulle inte det vara.

Sen kan det förstås vara så att Schlesien har rätt. Att det egentligen inte har med några intellektuella utförsgåvor att göra. Utan snarare att hon naturligt har ett mer otvunget sätt föra sig på.

Samtidigt har vi de olika diagnoser hon skaffat sig. Eller? Nej, jag tror jag lämnar walk over på den här matchen, så får vi tiden an vad som händer.
Citera
2011-12-27, 22:32
  #8047
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Kungen har levt i en extremt skyddad verkstad när han växte upp. Han var som bekant den enda möjliga tronarvingen och blev överbeskyddad av systrar och mor.

Kronprinsessan har inte levt lika överbeskyddat, hon var ju ett par år i USA. Hon verkar ha skaffat lite "normalt" folk som umgängeskrets iom att hon träffade Daniel.

Jag tror inte han var mer överbeskyddad än vad Hakan var. Trots allt åkte Knugen jorden runt med någon båt när han låg i lumpen. Gick i hamn lite här och var utan livvakt. Kan både ha hänt och tagit med sig både det ena och det andra.
Citera
2011-12-28, 00:08
  #8048
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu är det här Knugens tråd och inte Gaffelns.

Gud vad alla har behov av att leka mod här. Jag ser i vart fall knugen som ett menlöst barn.
Citera
2011-12-28, 00:13
  #8049
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror nog faktiskt att Victoria har mycket goda förutsättningar att fungera som drottning.
Hon är mycket omtyckt av folk, sympatisk och tillgänglig i sin framtoning.
Kan le utan att det ser ansträngt ut och det är onekligen inte alla förunnat att kunna.
Hon ger ett övervägande naturligt, icke tillgjort intryck. Är nog dessutom rätt skapligt utrustad
å huvudets vägnar till skillnad från en del andra i hennes närmaste omgivning.

Hon är vid det här laget rejält inskolad på det som komma skall. Hennes far hade i ärlighetens
namn inte den tiden på sig för sina förberedelser inför beträdandet av det påtvingade ämbetet.

Nu låter jag väl närmast som en inbiten rojalist här...
Men jag är ju realist nog att begripa att monarkin lär kvarstå i en överskådlig framtid oavsett
hur det kommer att bli med den aktuella härvan. Det lär knappast ha några verkligt djupgående
effekter. Vissa personers trovärdighet är förvisso skjuten i sank, men så mycket mer blir
det inte i slutändan av det här.

Kort bara innan vi blir tillrättavisade vems tråden är: Hon kan ju bara le! I alla väder. Något dummare och mer felplacerat leende går väl inte att finna än när hon kom till Oslo i somras för minneshögtiden för Utöya-massakern. Det bådar inte gott.
Citera
2011-12-28, 00:47
  #8050
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu är det här Knugens tråd och inte Gaffelns.
Gud vad alla har behov av att leka mod här. Jag ser i vart fall knugen som ett menlöst barn.

Du har helt rätt! Jag tar tillbaka och ber om ursäkt!
Citera
2011-12-28, 00:48
  #8051
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kort bara innan vi blir tillrättavisade vems tråden är: Hon kan ju bara le! I alla väder. Något dummare och mer felplacerat leende går väl inte att finna än när hon kom till Oslo i somras för minneshögtiden för Utöya-massakern. Det bådar inte gott.

För att inte tala om, (i fel tråd, hrrmm), att hon log och vinkade mot kamerorna på Per Unckels begravning.
Citera
2011-12-28, 01:48
  #8052
Medlem
Grandiosos avatar
Nu blir jag lite småelak av mig här igen, men kan det finnas en liten, liten möjlighet att några
bilder förekommer där pojkar finns med, precis som användaren Testa är inne på här?
https://www.flashback.org/sp30714958

Och att det är just den saken man är livrädd för ska komma fram? Detta behöver nödvändigtvis
inte alls inkludera kungen på minsta sätt, men någon eller några av grabbarna i gänget?
Vore antagligen fan så mycket värre om någon sådan "pedofilaktig bild" spreds ut i det
offentliga än bilder på hur många helnakna brudar som helst.
Troligtvis är det dock inte så, men bara en liten fundering så här mitt i natten. Det är ju då
man blir riktigt upplagd för att spekulera lite i det mörka och farliga...särskilt som man
sitter och ser en deckare också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in