Citat:
komocka skrev
Nu har Kungen eller hans vänner investerat någon miljon på en bok som skall visa att alla fakta som framkommer i boken ”Den motvillige monarken” är lögner. Men resultatet blir nog bara att det blir ännu mera debatt om Kungens äventyr:
http://www.dn.se/debatt/skandalboken...lska-uppgifter
En av författarna Desirée Ahokas Schein har arbetat åt kungavännerna Anders Lettström och Christer Gustavsson:
https://www.flashback.org/p28406703
Nu har Kungen eller hans vänner investerat någon miljon på en bok som skall visa att alla fakta som framkommer i boken ”Den motvillige monarken” är lögner. Men resultatet blir nog bara att det blir ännu mera debatt om Kungens äventyr:
http://www.dn.se/debatt/skandalboken...lska-uppgifter
En av författarna Desirée Ahokas Schein har arbetat åt kungavännerna Anders Lettström och Christer Gustavsson:
https://www.flashback.org/p28406703
Det finns en agenda med boken också:
Desirée Ahokas Schein skriver i artikeln:
"Den så kallade kungaskandalen – i bokform och i medier – visar att det behövs en rejäl debatt om hur yttrandefriheten skall hanteras. Det är de som missbrukar den som äventyrar den.
Mediebranschen har inte ens klarat av att diskutera och pröva hur man skött sin uppgift när det gäller den så kallade kungaskandalen. Det är hög tid att man gör det."
Som av en händelse framförde Kungens Hovauditör Axel Calissendorff liknande tankegånger på DN-debatt några veckor tidigare:
""Yttrandefrihetskommittén som nyligen lade fram sitt slutbetänkande ansåg att det inte förelåg något behov av ett förstärkt grundlagsskydd för privatlivet. Det finns skäl att ompröva slutsatsen. Regler till skydd för privatlivet kan införas utan att hota de fundamentala värden som tryckfriheten skyddar. Handlingsfriheten för seriös dags- och veckopress eller för tv behöver inte begränsas i förhållande till den hittillsvarande tillämpningen. Reglerna kan utformas så att det i princip endast påverkar avarter och hänsynslösa förfaranden i skvallerpressen.""
http://www.dn.se/debatt/bilder-pa-kungliga-brost-har-inget-allmanintresse
För övrigt är det rätt kul att alla försöker hjälpa huvudpersonen i dramat. Han vet ju uppenbarligen inte vart han har befunnit sig:
Från TT:s intervju:
"Stripp eller sexklubb?"
"Näe, jag tror faktiskt inte det, Näe"
http://www.youtube.com/watch?v=uDaW7PlP27Q