2011-08-09, 23:43
  #7057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag gillade särskilt delen efter nedräkningen, när knugen gick ner i knäböjande pose och började skaka och rista i kroppen och samtidigt som han vrålade "Tantum, o tantum, tantum!". Vilken pingstkyrkopastor som helst på tältmöte hade varit nöjd med den prestationen. Man blir stolt som svensk när man ser denna man som går från klarhet till klarhet.
HaHaHa helt underbar syn! Ja nog är man stolt allt.
Citera
2011-08-13, 14:49
  #7058
Medlem
fredrikdenstores avatar
Danskarna håller på att bli trötta på den här skiten oxå.
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2526331/danskar-trotta-pa-kungakostnader
Citera
2011-08-13, 15:22
  #7059
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Danskarna håller på att bli trötta på den här skiten oxå.
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2526331/danskar-trotta-pa-kungakostnader

Men tänk så mycket de gör för turismen och exporten!

Vem har inte åkt till legoland med barnen när Fredrik och Mary visat upp tvillingarna?

Vem har inte skänkt Joachim en tankte när man tagit ytterligare en stor stark Carlsberg?
Citera
2011-08-13, 16:53
  #7060
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Men tänk så mycket de gör för turismen och exporten!

Vem har inte åkt till legoland med barnen när Fredrik och Mary visat upp tvillingarna?

Vem har inte skänkt Joachim en tankte när man tagit ytterligare en stor stark Carlsberg?
Inte jag i alla fall!
Citera
2011-08-13, 17:06
  #7061
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Varför behöver danska kungahuset 425 miljoner när svenska går på runt ~120?

Behöver vår Kung löneförhöjning?
Citera
2011-08-13, 17:16
  #7062
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
Varför behöver danska kungahuset 425 miljoner när svenska går på runt ~120?

Behöver vår Kung löneförhöjning?

Vacker avatar!

Det visar väl på att svenskarna är mer ekonomiska än danskarna? Som dansk skulle man bli rätt sur. Jag tror det norska också kostar mer än det svenska.

Det kan också vara så att liksom det svenska har de åtagit sig ytterligare ansvar, som att i Sverige ska de ta hand om några gamla slott. Ett ypperligt sätt att mörka några extra spänn till privat konsumtion. Hur just det danska hovet förskingrar sitt apanage vet jag dock ännu mindre vad de svenska gör.
Citera
2011-08-13, 17:39
  #7063
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vacker avatar!

Det visar väl på att svenskarna är mer ekonomiska än danskarna? Som dansk skulle man bli rätt sur. Jag tror det norska också kostar mer än det svenska.

Det kan också vara så att liksom det svenska har de åtagit sig ytterligare ansvar, som att i Sverige ska de ta hand om några gamla slott. Ett ypperligt sätt att mörka några extra spänn till privat konsumtion. Hur just det danska hovet förskingrar sitt apanage vet jag dock ännu mindre vad de svenska gör.
Fel, fel! Det är så att hororna är dyrare i drift i Danmark och Norge.
Citera
2011-08-13, 18:17
  #7064
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det visar väl på att svenskarna är mer ekonomiska än danskarna? Som dansk skulle man bli rätt sur. Jag tror det norska också kostar mer än det svenska.

Ja, och även finska presidentämbetet kostar mera i drift.

Vår knug behöver en ordentlig höjning av apanaget, synnerligen skämmigt att han får mindre än de i våra grannländer!
Citera
2011-08-13, 19:41
  #7065
Medlem
TröttSvensks avatar
Knugen är värd varenda krona

Tänk vilket liv han fått !
Knugen sitter nog med en rejäl stänkare på kvällarna framför brasan på Drottningholm och samlar mod för att gå in till Jokern som ligger och väntar på sin Carl Gustaf med nyopererat ansikte och fettsugna lår med stora blåmärken...
Antagligen funderar han också över att Hakan snart är för gammal för att producera en tronarvinge.
Hoppet står då till Gaffeln, men knugen vet ju att han egentligen mest vill umgås med sina killkompisar, precis som gammelfarfar gjorde.
Kanske hoppas Knugen där framför brasan att Gaffeln åtminstone får upp den tillsammans med Utviket, som han snabbt såg till att godkänna så att han kunde få se nått snyggt i bikini i sin båt.
Kanske kan det bli en arvinge där i alla fall, kanske tänker Knugen och sippar på sin 18 åriga Talisker.
Sin dotter Polskan har han inget hopp för, hon är både korkad och slösaktig, det bästa för henne tänker Knugen är att snabbt få en riktigt rik kille på kroken så att hon är försörjd.
Men det brådskar tänker Knugen där framför brasan medans han dricker upp det sista ur glaset, för Polskan växer några cm i omfång för varje halvår och kommer snart att vara riktigt stor...

Knugen suckar och släntrar iväg mot sovrummet, det sista han tänker innan han går in till den väntande Jokern är att han inte ens längre får gå till Noppes och ha lite skoj med unga blondiner.
Det är skit att vara Knug i Sverige ...
Citera
2011-08-13, 19:44
  #7066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Knugen är värd varenda krona

Tänk vilket liv han fått !
Knugen sitter nog med en rejäl stänkare på kvällarna framför brasan på Drottningholm och samlar mod för att gå in till Jokern som ligger och väntar på sin Carl Gustaf med nyopererat ansikte och fettsugna lår med stora blåmärken...
Antagligen funderar han också över att Hakan snart är för gammal för att producera en tronarvinge.
Hoppet står då till Gaffeln, men knugen vet ju att han egentligen mest vill umgås med sina killkompisar, precis som gammelfarfar gjorde.
Kanske hoppas Knugen där framför brasan att Gaffeln åtminstone får upp den tillsammans med Utviket, som han snabbt såg till att godkänna så att han kunde få se nått snyggt i bikini i sin båt.
Kanske kan det bli en arvinge där i alla fall, kanske tänker Knugen och sippar på sin 18 åriga Talisker.
Sin dotter Polskan har han inget hopp för, hon är både korkad och slösaktig, det bästa för henne tänker Knugen är att snabbt få en riktigt rik kille på kroken så att hon är försörjd.
Men det brådskar tänker Knugen där framför brasan medans han dricker upp det sista ur glaset, för Polskan växer några cm i omfång för varje halvår och kommer snart att vara riktigt stor...

Knugen suckar och släntrar iväg mot sovrummet, det sista han tänker innan han går in till den väntande Jokern är att han inte ens längre får gå till Noppes och ha lite skoj med unga blondiner.
Det är skit att vara Knug i Sverige ...


Haha vad äter du pojk?
Citera
2011-08-13, 19:54
  #7067
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Knugen suckar och släntrar iväg mot sovrummet, det sista han tänker innan han går in till den väntande Jokern är att han inte ens längre får gå till Noppes och ha lite skoj med unga blondiner.
Det är skit att vara Knug i Sverige ...
Sedan tar han på sig ögonbindeln och släntrar in i sovgemaket för att fullgöra sina äktenskapliga plikter.
__________________
Senast redigerad av fredrikdenstore 2011-08-13 kl. 20:54.
Citera
2011-08-13, 22:37
  #7068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
Varför behöver danska kungahuset 425 miljoner när svenska går på runt ~120?

Behöver vår Kung löneförhöjning?
Det är väl i rundaslängar tio fler i Danmark som apanaget ska försörja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in