Knugen är värd varenda krona
Tänk vilket liv han fått !
Knugen sitter nog med en rejäl stänkare på kvällarna framför brasan på Drottningholm och samlar mod för att gå in till Jokern som ligger och väntar på sin Carl Gustaf med nyopererat ansikte och fettsugna lår med stora blåmärken...
Antagligen funderar han också över att Hakan snart är för gammal för att producera en tronarvinge.
Hoppet står då till Gaffeln, men knugen vet ju att han egentligen mest vill umgås med sina killkompisar, precis som gammelfarfar gjorde.
Kanske hoppas Knugen där framför brasan att Gaffeln åtminstone får upp den tillsammans med Utviket, som han snabbt såg till att godkänna så att han kunde få se nått snyggt i bikini i sin båt.
Kanske kan det bli en arvinge där i alla fall, kanske tänker Knugen och sippar på sin 18 åriga Talisker.
Sin dotter Polskan har han inget hopp för, hon är både korkad och slösaktig, det bästa för henne tänker Knugen är att snabbt få en riktigt rik kille på kroken så att hon är försörjd.
Men det brådskar tänker Knugen där framför brasan medans han dricker upp det sista ur glaset, för Polskan växer några cm i omfång för varje halvår och kommer snart att vara riktigt stor...
Knugen suckar och släntrar iväg mot sovrummet, det sista han tänker innan han går in till den väntande Jokern är att han inte ens längre får gå till Noppes och ha lite skoj med unga blondiner.
Det är skit att vara Knug i Sverige ...