2011-07-19, 20:55
  #7045
Medlem
Grandiosos avatar
Robert Aschberg skrev så här för drygt två månader sedan:

Gustav V var värre ute i den så kallade Haijbyaffären än kungen är nu,
men skyddades av brottsliga ämbetsmän.


Hela artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article13087982.ab
Citera
2011-07-19, 22:14
  #7046
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Robert Aschberg skrev så här för drygt två månader sedan:

Gustav V var värre ute i den så kallade Haijbyaffären än kungen är nu,
men skyddades av brottsliga ämbetsmän.


Hela artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article13087982.ab

Absolut! Att ta sig en artist och kändis som frilla, ligga lite till höger och vänster och med horor, gå på porrklubb, och så vidare är inte särskilt upplyftande. Men det kan verkligen inte jämföras med att en kung skulle vara homo på 40-talet.

Jämför detta med att om Knugen skulle ha tagit Alexander Bard som älskare, och denne skulle ha utpressat hovet på - låt säga - 150 miljoner. Det skulle vara en skandal! Och då har vi ändå dagens sexualliberala klimat att jämföra med 40-talets.

Därmed inte sagt att monarkin skulle sitta lösare då, om skandalen hade kommit ut i sin helhet.
Citera
2011-08-04, 22:11
  #7047
Medlem
Jag har läst halva Motvillige monarken och kan inte säga att de överansträngde sig för bakgrunden, jag kan nog också skriva om kungen om jag får kopiera och klistra in. 30 sidor förord var nästan humor
Citera
2011-08-08, 22:04
  #7048
Medlem
Som sagt. Det kollektiva minnet är j-vligt kort.

- Kungen gjorde succé på barnscoutlägret i Kristianstad. Han drog igång en raket och satte barnen i extas: "Kungen, kungen, kungen!

Se http://tv.expressen.se/nyheter/kungligt/1.2521728/scouter-i-extas-nar-kungen-gjorde-raket
Citera
2011-08-08, 22:33
  #7049
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Som sagt. Det kollektiva minnet är j-vligt kort.

- Kungen gjorde succé på barnscoutlägret i Kristianstad. Han drog igång en raket och satte barnen i extas: "Kungen, kungen, kungen!

Se http://tv.expressen.se/nyheter/kungligt/1.2521728/scouter-i-extas-nar-kungen-gjorde-raket

Ta mig tusan jävlar i mig! Det där gjorde han helt felfritt! Kan inte ha varit lätt. Måste vara kul för honom.
Citera
2011-08-08, 22:50
  #7050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Som sagt. Det kollektiva minnet är j-vligt kort.

- Kungen gjorde succé på barnscoutlägret i Kristianstad. Han drog igång en raket och satte barnen i extas: "Kungen, kungen, kungen!

Se http://tv.expressen.se/nyheter/kungligt/1.2521728/scouter-i-extas-nar-kungen-gjorde-raket


Han var grym!
Citera
2011-08-08, 23:02
  #7051
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Som sagt. Det kollektiva minnet är j-vligt kort.

- Kungen gjorde succé på barnscoutlägret i Kristianstad. Han drog igång en raket och satte barnen i extas: "Kungen, kungen, kungen!

Se http://tv.expressen.se/nyheter/kungligt/1.2521728/scouter-i-extas-nar-kungen-gjorde-raket

Jag gillade särskilt delen efter nedräkningen, när knugen gick ner i knäböjande pose och började skaka och rista i kroppen och samtidigt som han vrålade "Tantum, o tantum, tantum!". Vilken pingstkyrkopastor som helst på tältmöte hade varit nöjd med den prestationen. Man blir stolt som svensk när man ser denna man som går från klarhet till klarhet.
Citera
2011-08-08, 23:24
  #7052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag gillade särskilt delen efter nedräkningen, när knugen gick ner i knäböjande pose och började skaka och rista i kroppen och samtidigt som han vrålade "Tantum, o tantum, tantum!". Vilken pingstkyrkopastor som helst på tältmöte hade varit nöjd med den prestationen. Man blir stolt som svensk när man ser denna man som går från klarhet till klarhet.

Ja. Han är verkligen en ärans man av guds nåde. Helt fantastiskt! Det enda som fattas är tungomålstalandet. Det känns verkligen helt rätt att vi ska ge denna man och hans övriga hårt arbetande familjemedlemmar drygt 120 miljoner kronor ur statskassan under detta år. Jag önskar så innerligt att vi alla kunde bidra med ännu mer medel så att vi får se fler underbara framträdanden av vår store statschef.

P.S Har hört att pastor Ulf Ekman är lyrisk över kungens senaste framträdande. Han säger; - Tänk om han ändå kunde tala som jag. Det vore något ut över det vanliga. Habbadasajabaddadajasajja.....umbedicksackbutajama ja...........Habbahabba zutt zutt...hebbahebba zattzattt azamzam ahuebahueba azamzam. Halleluja! Kungen is back!

Citera
2011-08-08, 23:36
  #7053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag gillade särskilt delen efter nedräkningen, när knugen gick ner i knäböjande pose och började skaka och rista i kroppen och samtidigt som han vrålade "Tantum, o tantum, tantum!". Vilken pingstkyrkopastor som helst på tältmöte hade varit nöjd med den prestationen. Man blir stolt som svensk när man ser denna man som går från klarhet till klarhet.


man hör vad man vill. något tantum var det inte.
Citera
2011-08-08, 23:41
  #7054
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Ja. Han är verkligen en ärans man av guds nåde. Helt fantastiskt! Det enda som fattas är tungomålstalandet. Det känns verkligen helt rätt att vi ska ge denna man och hans övriga hårt arbetande familjemedlemmar drygt 120 miljoner kronor ur statskassan under detta år. Jag önskar så innerligt att vi alla kunde bidra med ännu mer medel så att vi får se fler underbara framträdanden av vår store statschef.

P.S Har hört att pastor Ulf Ekman är lyrisk över kungens senaste framträdande. Han säger; - Tänk om han ändå kunde tala som jag. Det vore något ut över det vanliga. Habbadasajabaddadajasajja.....umbedicksackbutajama ja...........Habbahabba zutt zutt...hebbahebba zattzattt azamzam ahuebahueba azamzam. Halleluja! Kungen is back!


PR-effekten för Sveriges del av den typen av uppvisning från knugens sida är helt oskattbar. Där fick vi verkligen valuta för apanage-pengarna, skönt tycker jag.

För ett ännu större massmedialt genomslag -och följaktligen värde för Sveriges del - tycker jag att vi sänder med knugen med Roger Pontare nästa gång han uppträder i Melodifestivalsammanhang. Med en annan mundering - lite fjädrar, en hästfilt över axlarna och en stav med skallror skulle knugen i egenskap av schaman utgöra den perfekta sidekicken till Pontare på scen!
Citera
2011-08-08, 23:42
  #7055
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
man hör vad man vill. något tantum var det inte.

Och vad var det då? Och vad var det för extatiskt viftande med näven framför ansiktet på sig själv? Vad höll idioten, förlåt statsöverhuvudet, på med?
__________________
Senast redigerad av Zurfarn08 2011-08-08 kl. 23:44.
Citera
2011-08-08, 23:56
  #7056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
PR-effekten för Sveriges del av den typen av uppvisning från knugens sida är helt oskattbar. Där fick vi verkligen valuta för apanage-pengarna, skönt tycker jag.

För ett ännu större massmedialt genomslag -och följaktligen värde för Sveriges del - tycker jag att vi sänder med knugen med Roger Pontare nästa gång han uppträder i Melodifestivalsammanhang. Med en annan mundering - lite fjädrar, en hästfilt över axlarna och en stav med skallror skulle knugen i egenskap av schaman utgöra den perfekta sidekicken till Pontare på scen!

Kan inte Peps Persson få vara med på ett hörn också? De skulle komplettera varandra så bra. Oh boy! Vilket vackert väder, solen skiner idag. Oh boy! Inga tunga kläder behövs, och det gillar jag. Så upp och hoppa, det är sol idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in